2024.gada 25. aprīlis

Bārbala, Līksma

SIA “Jēkabpils autobusu parks”: Autobusus nevar mehāniski sasvērt, šoferi nav atbildīgi par pasažieru plūsmu un daudzbērnu ģimenēm atlaides nepienākas

SIA “Jēkabpils autobusu parks”: Autobusus nevar mehāniski sasvērt, šoferi nav atbildīgi par pasažieru plūsmu un daudzbērnu ģimenēm atlaides nepienākas

Radio1.lv saņēma vairāku iedzīvotāju jautājumus, saistībā ar pasažieru pārvadāšanu Jēkabpils pilsētā. Uz tiem atbildes lūdzām sniegt SIA “Jēkabpils autobusu parks” vadībai. Publicējam iedzīvotāju jautājumus un saņemtās atbildes.

Autobusus nav iespējams mehāniski sasvērt

Jautājumi: Vai Jēkabpils autobusu parka autovadītājiem ir iespēja autobusus nedaudz mehāniski sasvērt, kā tas tiek darīts Rīgā un citās Eiropas pilsētās, lai iekāpšanas slieksnis būtu zemāks un cilvēks ratiņkrēslā varētu viegli iekļūt autobusā? Kas atbildīgs, lai autobusā invalīdiem un pasažieriem ratiņkrēslā būtu pieejama vieta, kas tiem atvēlēta un, kur ir izvietotas norādes zīmes, ka vieta paredzēta invalīdiem vai māmiņām ar ratiņiem? Vai autovadītājiem ir noteikts, cik tuvu pieturvietai jāpiebrauc, lai attālums starp autobusu un pieturvietu nav pārāk liels un pasažieriem nav jālec iekšā un ārā, kas cilvēkiem ratiņkrēslos un jaunajām māmiņām ar mazuļu ratiņiem sagādā papildus grūtības?

Atbilde: “Ņemot vērā šobrīd esošo pilsētas maršrutus apkalpojošo autobusu vecumu, autobusa vadītājam nav iespējams nedaudz mehāniski sasvērt autobusu, lai cilvēks ratiņkrēslā varētu iekļūt autobusā.

Pamatojoties uz Ministru kabineta noteikumiem Nr.599 par Sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas un izmantošanas kārtību, pasažieru pienākums ir atbrīvot personām ar invaliditāti paredzētās vietas pēc tā lūguma.
Lai personas ar funkcionāliem traucējumiem būtu pārliecinātas, ka tiks nodrošināta iekļuve sabiedriskajā transportā, minētās personas transportlīdzekli var pasūtīt 72 stundas pirms brauciena, piezvanot uz pārvadātāja norādīto tālruņa numuru.

Attiecīgi nav noteikumu, kuros atrunāta kārtība, cik tuvu pieturvietai jāpiebrauc autobusa vadītājam. Ir vairākas lietas, kas ietekmē autobusa apstāšanās attālumu no pieturvietās, kas galvenokārt ir atkarīgas no iebrauktuves iekārtojuma, bet autobusu vadītāja primārais uzdevums ir nodrošināt drošību.”

Pilsētas maršrutos autobusu vadītājam nav jāorganizē pasažieru plūsma autobusā

Situācijas apraksts un jautājumi: “22.jūnijā Jēkabpilī 3.maršruta autobusā (dzeltenais), kas no galapunkta Krustpils dzelzceļa stacijas atiet pulksten 18.15, pieturvietā “Kurzemes iela”, bija problēma iekāpt invalīdam ratiņos un divām māmiņām ar bērnu ratiņiem. Pirmkārt, autobuss nepiebrauca līdzās pieturvietai, bet gan apmēram pusmetra attālumā no tās, kas sagādā nopietnas problēmas ar ratiņiem iekļūt autobusā. Invalīds bija bez pavadoņa. Vīrietis, kas viņam centās palīdzēt, fiziski nespēja pacelt ratus, jo autobuss atradās pusmetru nost no pieturvietas. Finālā, invalīds, bez kājas, ar vīrieša palīdzību kaut kā bez ratiem ierāpās autobusā, pieslējās kājās, paleca malā, tad tika iecelti viņa rati un viņš tajos apsēdās. Tad autobusā kaut kā ļoti saspiežoties iekļuva arī abas jaunās māmiņas ar bērnu ratiem. Diemžēl vietās, kas paredzētas invalīdiem un bērnu ratiņiem sēdēja citi pasažieri jau no iepriekšējām pieturām un uz citu pasažieru aizrādījumiem, ka šīs vietas paredzētas konkrētas kategorijas pasažieriem, nereaģēja. Tika lūgts šoferim palīdzēt invalīdam iekļūt autobusā, uz ko viņš atbildēja – man nav laika, man pietiek ko darīt, lai palīdz citi pasažieri, bet autobusā tobrīd bija galvenokārt pusmūža vecuma sievietes. Tāpat arī šoferis neaicināja pasažierus atbrīvot ratiņkrēsliem un bērnu ratiņiem paredzēto vietu, kā arī nesasvēra autobusu vai kā citādi neatviegloja invalīda iekļūšanu autobusā. Vai tiešām autobusa vadītājs nav atbildīgs par to, kas notiek salonā un viņam nav jāiesaistās pasažieru plūsmas organizēšanā???? No Jēkabpils autobusa parka medijiem iepriekš sniegtajām atbildēm zinām, ka ētika neietilpst autobusa šoferu pienākumos, bet pasažieru plūsmas organizācija salonā? Kā ir ar to?”

Atbilde: “Atbilstoši noslēgtajam darba līgumam darbinieks uzņemas veikt noteiktu darbu, pakļauties noteiktai darba kārtībai un darba devēja rīkojumiem, savukārt darba devējs uzņemas maksāt nolīgto darba samaksu, nodrošināt taisnīgus, drošus un veselībai nekaitīgus darba apstākļus.

SIA Jēkabpils autobusu parks vadība ir izstrādājusi visus nepieciešamos iekšējās kārtības noteikumus, darba aizsardzības instrukcijas un autobusu vadītāju pienākumu darba uzdevumus, saskaņā ar kuriem autobusu vadītājs ir atbildīgs par kvalitatīvu darba līgumā un amata aprakstā paredzēto pienākumu un darba devēja rīkojumu izpildi, tai skaitā izturēties pieklājīgi pret pasažieriem un neiesaistīties konfliktos. Turklāt sabiedriskā transportlīdzekļa vadītājiem tiek organizētas arī komunikācijas prasmes apmācības.

Saskaņā ar šiem noteikumiem autobusa vadītājs ir atbildīgs par kārtību salonā, bet pasažieru plūsmas organizācija saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem nr.599 tiek nodrošināta tikai reģionālā nozīmes maršrutu galapunktos, kur autobusa vadītājs aicina pasažierus iekāpt sabiedriskajā transportlīdzeklī noteiktā secībā. Attiecīgi pilsētas un reģionālā nozīmes maršrutu starpposmos autobusu vadītājam nav jāorganizē pasažieru plūsma.

Daudzbērnu ģimenēm paredzētā 25% atlaide Jēkabpils pilsētas maršrutu autobusos nepienākas

Jautājums: “No 1.jūlija, daudzbērnu ģimenes varēs braukt reģionālo maršrutu autobusos un vilcienos, saņemot atlaidi 25% apmērā no biļetes cenas, paredz valdībā apstiprinātie jaunie Ministru kabineta (MK) noteikumi "Braukšanas maksas atvieglojumu noteikumi", iekļaujot daudzbērnu ģimenes locekļus kā jaunu braukšanas maksas atvieglojumu saņēmēju kategoriju. Atlaide tiks piešķirta daudzbērnu ģimenēm, kas ir valsts īstenotās atbalsta programmas "Latvijas Godaģimene" dalībnieces un ir saņēmušas "3+ Ģimenes karti". Vai ar šo karti no 1.jūlija var braukt arī SIA “Jēkabpils autobusu parks” maršrutos”

Atbilde: “Daudzbērnu ģimenes locekļi ir tiesīgi saņemt atlaidi 25% apmērā, braucot visos reģionālo maršrutu sabiedriskajos transportlīdzekļos. Reģionālie autobusu maršruti iedalās starppilsētu maršrutos (piemēram, Jēkabpils - Rīga, Jēkabpils - Alūksne, u.c.) un vietējās nozīmes maršrutos (piemēram, Jēkabpils - Viesīte, Jēkabpils – Medņi, u.c.).

Deviņās Latvijas lielajās pilsētās sabiedriskā transporta pakalpojuma pasūtītāja ir pilsētas dome, nevis valsts, tādēļ atlaide 25% apmērā nav spēkā Jēkabpils pilsētas sabiedriskajā transportā, tādēļ ar "3+ Ģimenes karti" nevarēs saņemt atlaidi braucot pilsētas maršrutos.

Komentāri (0-3/3)

  • opaņki
    02.07.2018 18:34
    Anglijā šofers ir adbildīgs par visu, kas notiek autobusā, un kas notiek ar pasažieriem. Vietas, kuras paredz'[etas invalīdiem, nekad neielīdīs jaunieši. Pie mums šeit ir durdoms, kur tik vienkāršas lietas šofers nevar novērst. Nosprāgs no pārpūles.
  • Intars
    02.07.2018 18:34
    Piekritu dundukam šoferis nedrikst atstat savu darba vietu kase un viss parejais
  • Dunduks
    02.07.2018 18:34
    Vaitad veikalā kasiere ari organizē cilveku plūsmu tas nav šofera darbs

Atstājiet komentāru