Ceturtdiena, 30 Jūnijs 2016 23:10

10 iemesli, lai Tu ietu uz treniņu!

Informācijas avots:  Radio 1
Vērtēt šo objektu
(0 balsis)

Sava ķermeņa uzturēšana labā fiziskajā formā ir nozīmīgs veselīga dzīvesveida stūrakmens, par ko būtu nepārtraukti jārūpējas neatkarīgi no gadalaika, laikapstākļiem un nodarbošanās. Lai arī treniņu nozīmi apzinās katrs, ne vienmēr ņemam vērā zināmos ieteikumus savas veselības un pašsajūtas uzlabošanai. Tam par iemeslu var būt gan sākotnējās grūtības mainīt ikdienas ieradumus, gan arī pietiekošu zināšanu trūkums jautājumos par to, kā labāk sākt trenēties.

Šobrīd, kad vasara ir pilnā plaukumā, laikapstākļi ir ideāli piemēroti treniņiem svaigā gaisā – tas dos papildu enerģiju un tonusu. Bez tam, pašlaik Mežaparkā tiek rīkoti arī bezmaksas treniņi pirmdienās un trešdienās, kuros piedalīties var jebkurš interesents. Dalība šādā treniņā palīdzēs redzēt un izjust, cik daudz enerģijas var sniegt sports ikdienā.

Lūk, arī desmit iemesli, kas palīdzēs noskaņoties un gūt motivāciju pirmajam treniņam!

  1. Fizisko dotību attīstīšana

Cilvēka ķermenis ir unikāls, un tam piemīt milzīgs potenciāls, tomēr ikvienam pieaugušam cilvēkam pašam ir jārūpējas, lai viņa fiziskās un darba spējas tiktu uzturētas un lai notiktu gan garīgā, gan fiziskā attīstība. Sports un treniņi nepadarīs mūs par citiem cilvēkiem, bet ilgākā laika posmā fizisko aktivitāšu ietekmē izveidosies jauna mūsu versija – veiklāka, atlētiskāka, dzīvespriecīgāka.

  1. Iedvesmas katalizators

Ir atklāts, ka fiziskas aktivitātes tiešā veidā ietekmē mūsu pašsajūtu – pēc treniņiem uzlabojas noskaņojums un var rasties pat neliela eiforijas sajūta. Sniedzot savam ķermenim pamatīgu pozitīvu emociju lādiņu, mēs tam palīdzam justies labāk, līdz ar to ir vieglāk nonākt pie radošām idejām un izjust lielāku iedvesmu ne vien doties sportot atkal, bet arī veikt ikdienas pienākumus ar lielāku entuziasmu un prieku.

  1. Sevis iepazīšana

Nodarbojoties ar jebkāda veida sportu, cilvēks iepazīst un paplašina savu spēju robežas. To darot, viņš patiesībā iemācās par sevi ko jaunu, izprot, kuras ir viņa stiprās un vājās puses, bet tālāk šīs zināšanas noder arī esot kopā ar ģimeni, darbā un citur.

  1. Iespēja iegūt jaunus draugus ar līdzīgiem mērķiem

Cilvēkus vieno kopīgas intereses, mērķi un panākumi. Sākot doties uz treniņiem, visdrīzāk satiksi gan jau pieredzējušus sportistus, kas varēs dalīties ar padomiem, gan līdzīgus iesācējus, ar kuriem kopā pārrunāt savas izjūtas un iet uz mērķi. Kopības sajūta var būt liels stimuls neatmest iesākto. Viena praktiska iespēja, kur šobrīd var satikt līdzīgi domājošos, ir bezmaksas treniņi – tajos var piedalīties cilvēki ar dažādu sagatavotības pakāpi, un ir skaidrs, ka malā nepaliks neviens.

  1. Cieņa pret savu ķermeni un veselību

Fiziskas aktivitātes ne vien dara ķermeni stiprāku, bet arī rosina pateicību un cieņu pret to, ko spējam ar to paveikt. Daudzējādā ziņā atlētisks ķermenis ir saistīts vairāk ar to, kā tas spēj kustēties, bet izskats – lai arī tas nav nenozīmīgs – ir otršķirīgs.

  1. Citu cieņas iemantošana

Zinātnieki ir izpētījuši, ka regulāri treniņi liek mums justies labāk savā ādā – paaugstinās pašapziņa un retāk rodas negatīvas domas par savu izskatu. Tomēr ir vēl viens svarīgs apstāklis – jūtoties labi, esot sev pašam, biežāk tiek iemantota cieņa arī no citiem. Ar sevi apmierināts cilvēks rada uzticēšanās sajūtu un pat vēlmi līdzināties. Līdz ar to, arī mēs paši jūtamies labāk citu kompānijā.

  1. Gandarījums par paveikto

Ne visiem ikdienā palaimējies strādāt tādu darbu, kurā saldos rezultātu augļus var plūkt ik dienas. Tieši tādēļ daudzi izvēlas meklēt gandarījumu sniedzošus vaļaspriekus, un sports viennozīmīgi ir to augšgalā.

  1. Saldā uzvaras garša

Jo vairāk cilvēks izjūt pozitīvo smagā darba rezultātu treniņos, jo vairāk domā par sevi kā uzvarētāju. Smadzenēs iedarbojas formula: “Ja es varu uzvarēt treniņu, es varu uzvarēt jebko.” Turklāt sportā nerodas sajūta, ka varam gūt uzvaras par velti. Tieši otrādi, rodas apziņa par to, ka, lai kaut ko paveiktu, nepieciešams stiprs gribasspēks un jāiegulda darbs.

  1. Māka samierināties ar zaudējumu

Pārlieku augstu uzstādīti mērķi noteiktam termiņam un atklāsme, ka citi var izdarīt ātrāk, labāk, vairāk – tās ir patiesības, ar kurām nereti jāsaskaras, uzsākot trenēšanos. Tomēr visai ātri nāk atskārsme – galvenā sacensība katram notiek pašam ar sevi, un zaudējums patiesībā ir daļa no mācīšanās un izaugsmes lielākā laika griezumā.

  1. Paraugs un iedrošinājums citiem

Rūpes par sevi ir pirmais solis, lai rūpētos par citiem. Ar laiku apkārtējie cilvēki novērtēs treniņu rezultātā gūto dzīvesprieku un enerģiju. Līdz ar to, fiziski aktīvs cilvēks var kļūt par atbalstu un iedrošinājumu saviem līdzcilvēkiem. Sports kā svarīga dzīves sastāvdaļa pavisam noteikti nav egoisma pazīme, gluži otrādi – tādā veidā mēs attīstām sevi, lai labāk varētu palīdzēt citiem.

Bieži vien neapzināmies, cik ļoti mēdzam savos ieradumos un rīcībā atdarināt apkārtējos. Līdz ar to, katru reizi, dodoties trenēties, mēs rādām paraugu saviem līdzcilvēkiem darīt to pašu un kļūt veselākiem.

Vai tiešām ir vērts gaidīt Jauno gadu vai kādu konkrētu gadalaiku, lai apņemtos ko tādu, kas ir tik vērtīgs un vajadzīgs mūsu ķermenim? Neatliec treniņu uz citu laiku, esi fiziski aktīvs un, ja neesi pārliecināts, vai vēlies gada siltākajā laikā doties uz sporta zāli, izmēģini trenēties svaigā gaisā. Pievienojies kādā no šovasar pieejamajiem bezmaksas treniņiem bez maksas!

Avots: http://aptiekas.apotheka.lv/sports-un-apnemiba-jeb-10-iemesli-iet-uz-treninu/

Lasīts 1009 reizes

Pievienot komentāru

Aizsardzības kods
Atjaunināt

Noskaties

Aptauja

Vai Jēkabpils domei LTV raidījumam "Aizliegtais paņēmiens" jāļauj veikt kontrolurbumus Bebru ielas mikrorajonā?