Otrdiena, 06 Decembris 2016 07:30

Kā stiprināt imunitāti un saglabāt veselību ziemā

Informācijas avots:  Radio 1
Vērtēt šo objektu
(0 balsis)

Lai gan gaisa temperatūra aiz loga ir visai mainīga un ik pa laikam liek mums atgriezties rudenī, ziema tuvojas lieliem soļiem un varētu teikt, ka jau ir atnākusi, tāpēc arvien lielāku uzmanību vajadzētu pievērst organisma aizsargspēju stiprināšanai, lai izdotos saglabāt veselību ziemas perioda garumā.

Imunitāte jeb organisma aizsargspējas cilvēkam ir jau kopš dzimšanas, taču visas dzīves laikā šo aizsargbarjeru nepieciešams uzlabot un stiprināt. Lai gan par imunitātes stiprināšanu būtu jādomā visa gada garumā, tieši ziemas periodā, kad saslimšanas iespējas ir visaugstākās, tai jāpievērš pastiprināta uzmanība.

Imunitātes stiprināšana ir pasākumu kopums, kas sastāv no dažādām ikdienišķām darbībām, līdz ar to, ir paveicams ikvienam. Stipras imunitātes pamatnosacījumi slēpjas veselīgā un sabalansētā uzturā, fiziskās aktivitātes, svaigā gaisā un pietiekamā miega daudzumā. Vairāki ārsti, runājot par imunitāti, norāda, ka, ja savā ikdienā jau ievērojat šos pamatnosacījumus, tad visticamāk jūsu imūnsistēma jau ir gana spēcīga, lai pretotos virknei ziemai raksturīgo vīrusu un ziemas periodā nekādas krasās izmaiņas ikdienas dzīvē nav nepieciešams veikt, taču, ja kāds no iepriekš minētajiem stipras imunitātes pamatprincipiem iztrūkst, aizsargspēju nostiprināšanai ir jāpievērš pastiprināta uzmanība.

Vitamīni un citas uzturvielas imunitātes stiprināšanai

Vairāki pētījumi un dietologu veiktas publikācijas medicīnas žurnālos norāda uz to, ka pat vienas uzturvielas nepietiekams daudzums organismā spēj vājināt tā aizsargspējas un radīt disbalanssu, tāpēc uzņemt sabalansētu un daudzveidīgu uzturu ir vitāli svarīgi ikvienam no mums. Ziemas periodā samazinās saules intensitāte, sarūk sezonālo augļu un dārzeņu klāsts, kā arī pazeminās gaisa temperatūra. Visas iepriekš minētas parādības tiešā veidā atsaucās uz cilvēka organismu, pazeminot tajā esošo D, C un A vitamīnu līmeni asinīs un samazinot citu organismam svarīgu uzturvielu koncentrāciju. Tieši šī iemesla dēļ, savās ikdienas maltītēs būtu jāiekļauj produkti, kas satur organismam nepieciešamos vitamīnus un minerālvielas. Ķermenim nepieciešamās vielas vislabāk būtu uzņemt ar dažādu augļu, dārzeņu, graudaugu, piena produktu, kā ar arī gaļas un zivju palīdzību, taču, ja atsevišķus produktus neizdodas iekļaut ēdienkartē, kā īslaicīgu uzturvielu avotu var izmantot aptiekās nopērkamos uztura bagātinātājus un vitamīnu kompleksus.

Pastaigas svaigā gaisā ir svarīgas arī zemās gaisa temperatūrās

Imunitātes stiprināšanai, kā arī vispārējai veselības un emocionāla stāvokļa uzlabošanai, uzturēšanās svaigā gaisā ir obligāta prasība. Lai gan dienās, kad ārā esošai termometra stabiņš nokrīt zem nule grādiem pēc Celsija un gaiss ir visai auksts, doma par uzturēšanos ārpus mājas nav visai vilinoša, piespiežot sevi doties laukā, kaut vai neilgā pastaigā, jūs savam organisma sniegsiet milzīgu pakalpojumu, kas laika gaitā neapšaubāmi atmaksāsies. Uzturoties svaigā gaisā, noteikti vajadzētu padomāt par piemērotu apģērbu un apaviem.

Tāpat dodoties ārā pasargājiet savu galvu no atdzišanas, valkājot cepuri. Sasildīties palīdz arī siltu dzērienu malkošana, tāpēc apsveriet domu, vai regulāro pastaigu dēļ, nebūtu vērts iegādāties silumu uzturošu krūzi, kurā iespējams paņemt līdzi iemīļoto dzērienu.

Atpūta un miegs – vieni no veselības saglabāšanas pamatelementiem

Kvalitatīva miega un pilnvērtīgas atpūtas nozīme imūnsistēmas stiprināšanā bieži vien netiek pienācīgi novērtēta, taču tieši miega laikā, organisma ir iespēja atpūsties un atjaunoties, tādejādi stiprinot organisma aizsargspējas gan pret apkārt esošajiem vīrusiem, gan arī slimībām, kas organismu var skart ilgstošu problēmu gadījumā. Ziemas tumšie vakari ir lieliska iespēja likt sev aiziet gulēt mazliet ātrāk un veltīt vairāk laika atpūtai, lai sakārtotu savu prātu un ķermeni, kā arī ļautu organismam sagatavoties kārtējai cīņai ar slimību izraisītājiem, jo ziemas periodā ar tiem saskaramies ik uz stūra. Lai miegs būtu kvalitatīvāks, eksperti iesaka pirms gulēt iešanas izvēdināt gulēšanai paredzēto telpu. Svaigais un vēsais gaiss miega laikā ļauj uzlabot cilvēka vielmaiņu, kā arī spēcina imunitāti.

Noderīga informācija - http://aptiekas.apotheka.lv/top-5-farmaceita-ieteikumi-imunitates-stiprinasanai-rudeni/

 

Lasīts 1154 reizes

Pievienot komentāru

Aizsardzības kods
Atjaunināt

Aptauja

Vai apmeklēsiet Jēkabpils pilsētas svētkus 2018 - "Radi Jēkabpili"?

Jā, katru gadu apmeklēju šos svētkus - 64.9%
Nē, nesaista šo svētku programma - 23.2%
Nezinu, nav informācijas par svētku pasākumiem - 11.7%

Kopā balsojumi: 427
Balsošana par šo anketu ir beigusies on: Jūnijs 16, 2018