Pieaugušas dzelzceļa elektrifikācijas izmaksas, tādēļ šo projektu īstenos divos posmos
Pēc pērn veiktās skiču projektu izstrādes noskaidrots, ka Latvijas dzelzceļu tīkla elektrifikācijas izmaksas ir ievērojami palielinājušās, līdz ar to projektam atvēlētais finansējums ir nepietiekams, teikts Latvijas Ostu, tranzīta un loģistikas padomes (LOTLP) sēdē prezentētajā VAS "Latvijas Dzelzceļš" (LDz) ziņojumā.
Līdz ar to, lai iekļautos pieejamā finansējumā un paveiktu darbus pašreizējā ES struktūrfondu plānošanas periodā, nolemts elektrifikācijas projektu īstenot divos posmos.
Pirmajā posmā varētu elektrificēt dzelzceļa līniju Daugavpils-Krustpils-Rīga, kā arī veikt elektrificētā tīkla pārbūvi no līdzstrāvas uz maiņstrāvu. Iespējams, ka pirmajā posmā varēs īstenot tikai pašreizējā tīkla pārbūvi.
Liepājas un Ventspils virzienus pagaidām nav plānots elektrificēt, taču LOTLP sēdē LDz vadītājs Uģis Magonis norādīja, ka tas būtiski nepazeminās šo virzienu konkurētspēju.
Patlaban šim projektam no ES fondiem pieejami 345 miljoni eiro. Ja LDz izdosies pretendēt uz maksimālu ES līdzfinansējumu 85% apmērā, arī šādā gadījumā LDz būtu jāfinansē 40-50 miljoni eiro, bet šādu līdzekļu uzņēmumam patlaban nav.
LOTLP sēdē tika nolemts, ka LDz 2016.gada pirmajā ceturksnī varētu ziņot par to, kādus darbus plānots veikt projekta pirmajā īstenošanas posmā.
Materiāls tapis sadarbībā ar LETA