2024.gada 22. decembris

Saulvedis

Jēkabpils autobusu parks pakāpeniski atjauno ritošo sastāvu

Jēkabpils autobusu parks pakāpeniski atjauno ritošo sastāvu

Pasažieru pārvadājumu izmaksas ik gadu pieaug straujāk nekā iedzīvotāju ienākumi. Lai saglabātu sabiedriskā transporta pieejamību arī maršrutos ar mazu pasažieru skaitu, pārvadātāji meklē iekšējās rezerves – optimizē tehnisko parku un meklē jaunas iespējas, kā samazināt administratīvos un remonta izdevumus, raksta nra.lv.

 

Prioritāte – skolēni un strādājošie

 

Tagad gan ir sākusies vasara, un skolēnu plūsma sabiedriskajā transportā ir samazinājusies, bet jau tagad jādomā par rudeni – atbilstoši prognozējamajai skolēnu plūsmai jāpārskata piepilsētas un pilsētas maršruti un reisu skaits. Jēkabpils autobusu parka valdes priekšsēdētājs Jānis Ščerbickis uzsver: «Mūsu galvenie uzdevumi ir nodrošināt bērnu nokļūšanu skolā, kā arī strādājošo laikus nogādāšana darbā. Tāpat svarīgi, lai cilvēki no laukiem spētu nokļūt pilsētā pie ārsta, nokārtot dokumentus un iepirkties. Jāatzīst, ka pasažieru skaits sabiedriskajā transportā ik gadu sarūk, bet šāda tendence vērojama visā valstī un nav raksturīga tikai vienam reģionam. Laukos ir ļoti maz cilvēku, un viņu maksātspēja arī ir ierobežota. Tāpēc ļoti rūpīgi analizējam pasažieru plūsmu, lai konkrētajā reisā novirzītais transports maksimāli atbilstu vajadzībām, – nebūtu nedz par lielu, nedz par mazu potenciālajam pasažieru skaitam.» Ietilpības ziņā adekvāta autobusa izmantošana konkrētajā maršrutā ir iespēja ekonomēt uzņēmuma līdzekļus, jo mazāki autobusi mazāk tērē degvielu.

 

Autobusu parks kļūst mūsdienīgāks

 

Jaunie autobusi ekspluatācijā ir izdevīgāki – tie ne tikai nodrošina mūsdienu prasībām atbilstošu komfortu pasažieriem, bet patērē arī mazāk degvielas, zemākas ir remontu izmaksas un īsāki dīkstāvju laiki. Visi iepriekš minētie faktori palīdz taupīt līdzekļus un maksimāli efektīvi izmantot pieejamos resursus. «No vienas puses skatoties, ir skaidrs, ka esošie tarifi ir pārāk zemi un nesedz pakalpojuma izmaksas. Tajā pašā laikā mēs zinām, ka iedzīvotāju maksātspēja ir ierobežota un maksāt vairāk par biļeti viņi nespēj. Tāpēc mums ir jāmeklē iekšējās rezerves. Esam atteikušies no vairākām novecojušām tehnikas vienībām, kuru ekspluatācijas un remonta izdevumi bija pārāk lieli, bet daudz efektīvāk izmantojam jauno tehniku.» Tehniskā parka skaitliskajam samazinājumam gan ir viena negatīvā puse – piemēram, tagad, kad ir aktīvs ekskursiju un lielo pasākumu laiks, uzņēmumam ir problemātiski atrast brīvu autobusu, ko novirzīt pakalpojumu sniegšanai, taču, ja kādam ļoti vajag, kaut ko sakombinēt var vienmēr.

 

Ekonomēts tiek arī uz administratīvo izdevumu rēķina, piemēram, ja arī kāds no administratīvajiem darbiniekiem aiziet no darba, vietā netiek meklēts cits cilvēks, bet gan iepriekšējā darbinieka pienākumi pārdalīti citiem. Tādējādi darbinieku noslogojums pieaug, bet algu fonda izdevumi samazinās.

 

Tāpat efektīvi tiek izmantotas uzņēmuma pārziņā esošās telpas un iekārtas – brīvās telpas tiek iznomātas, bet iekārtu potenciāls piedāvāts ārpakalpojumiem. Arī investīcijas energoefektīva LED apgaismojuma izveidē, telpu remontā un renovācijā faktiski ir energoresursu taupības pasākums.

 

Interese par darbu uzņēmumā ir liela

 

Jēkabpils autobusu parkā kadru mainība ir ļoti maza, bet interese par iespējām tajā strādāt ļoti liela. Tie, kas šeit strādā, no darba aiziet tikai tad, ja to prasa veselības problēmas vai pienācis laiks doties pelnītā atpūtā. Tāpēc par profesionālu šoferu trūkumu sūdzēties nav pamata. Jānis Ščerbickis atzīmē: «Mūsu šoferu kolektīvā ir arī divas sievietes, kas sevi pierādījušas kā labas profesionāles. Redzam, ka sieviešu klātbūtne izteikti vīrišķīgā kolektīvā ir ienesusi pozitīvas pārmaiņas. Vīrieši nav gatavi padoties, tāpēc saņemas un kļūst vēl precīzāki, laipnāki pret pasažieriem un vērīgāki pret savu vizuālo tēlu. Tas viss nāk par labu mūsu uzņēmuma kopīgiem mērķiem. Izmantojot izdevību, gribu pateikt paldies visiem mūsu uzņēmuma kolektīvam, jo tikai kopā mēs varam pārvarēt grūtības un virzīties uz priekšu.»

 

Avots: nra.lv

Komentāri (0-3/3)

  • Lita
    02.07.2018 18:23
    Prieks, ka uzņēmums attīstās un domā par nākotni. Lai veicas !
  • isgla
    02.07.2018 18:23
    Kada jēga? Gan jaunie, gan vecie autobusi izskatās kā ātrāk par 60km/h uz šosejas pabraukt nevar. Ar vecajiem lūžņiem vismaz bija attaisnojums - neiet vai bīstmi ātrāk. Kāds ir jaunajiem? Savāc tik aiz sevis strīpu un provocē citus autovadītājus veikt lieku apdzīšanas manevru.
  • Guest
    02.07.2018 18:23
    uhhh ja rbauk lidz rigai dirsa pusas.ekskovatoram kudis mikstaks ertaks sedeklis... :lol:

Atstājiet komentāru