SIA "Jēkabpils autobusu parks" iegādājies divus jaunus autobusus (FOTO)
SIA “Jēkabpils autobusu parks” pagājušajā nedēļā prezentēja divus jaunus, nupat iegādātus vācu firmas “Setra” autobusus. Svinīgajā prezentācijas pasākumā piedalījās Jēkabpils domes vadība un deputāti, apkārtējo novadu vadība un administrācijas pārstāvji, kā arī SIA “Jēkabpils autobusu parks” vadība, darbinieki un sadarbības partneri, SEB bankas un “Setra” pārstāvji.
Prezentācijas pasākumā, pēc svinīgām uzrunām, jaunie autobusi jau tradicionāli, lai labāk ripotu, tika aplaistīti ar šampanieti.
SIA “Jēkabpils autobusu parks” valdes priekšsēdētājs Jānis Ščerbickis informē, ka iegādātie autobusi ir identiski tiem, kas tika iegādāti “Setra” pagājušajā gadā, bet ar ievērojamamiem uzlabojumiem. Tie ir uzņēmumā pirmie, kas aprīkoti ar pacelšanas liftiem priekš cilvēkiem ar ratiņkrēslos un bērnu ratiņiem. To nolaišana un pacelšana notiek automātiski, darbojoties ar speciālu pulti. Lifts paceļas vienādā līmenī ar salona grīdu, tādējādi iekļūšana un izkļūšana no autobusa cilvēkiem ratiņos būs daudz vienkāršāka. Autobusos ierīkota platforma, kur ir drošības siksnas un viss pārējais, lai ratiņkrēslu vai ratiņus nostiprinātu un būtu droša braukšana
Autobusi ir ražoti vācu kompānijas “Setra” Turcijas uzņēmumā. Jānis Ščerbickis norāda, ka Turcijā, pērkot “Setra” autobusus, to cena ir zemāka nekā Vācijā. Taču summu par kādu iegādāti autobusi viņš nenosauc, aizbildinoties, ka tas ir komercnoslēpums, lai gan autobusu parks ir pašvaldību dibināts uzņēmums, kura iepirkumiem jābūt caurspīdīgiem. SIA “Jēkabpils autobusu parka” īpašnieki ir Jēkabpils pilsētas dome (51%), Krustpils novada dome (13%), Jēkabpils novada dome (12%), Salas novada dome (9%), Viesītes novada dome (9%) un Aknīstes novada dome (6%).
Atobusus uz Latviju no Turcijas atdzina pagājušajā nedēļā, to veikusi rūpnīcas speciāli algota komanda, kas dzen autobusus uz to valsti, kas tos iegādājusies. Savukārt autovadītāji Jānis Valainis no Preiļiem un Vilnis Cirponis no Jēkabpils, kuriem uzticēta šo autobusu vadība, brauca pēc tiem uz Cēsīm un atdzina uz Jēkabpili. Autobusiem ir ap 2000 kilometru noskrējiens, tas ir attālums no rūpnīcas Turcijā līdz Latvijai. Degvielas patēriņš 25-26 litri uz 100 kilometriem. Viens no autubusiem būs Jēkabpils autobusu parkā, otrs – Preiļu filiālē. Galvenokārt ar tiem brauks starppilsētu maršrutos. Autobusos sēdvietu skaits ir atkarīgs no tā vai tiek izmantots lifts cilvēku ratiņkrēslos pārvadāšanai. Ja neizmanto pacelšanas liftu, tad autobusā ir 53 sēdvietas, jo var izmantot četrus pieskrūvējamos sēdekļus. Ja liftu izmanto un autobusā brauc arī cilvēks ratiņkrēslā, tad autobusā ir 49 sēdvietas. Autobusu priekšējā stiklā ir iestrādāts distances turētājs jeb mehānisms, kas brīdina autovadītāju, ja netiek ievērota distance ar citu transporta līdzekli. Jānis Ščerbickis stāsta, ka šādos gadījumos mehānisms iedarbojas un autobuss automātiski samazina ātrumu un var apstāties pilnībā. Tāpat arī jaunajos autobusos ir ierīkota joslas kustības sistēma, piemēram, autovadītājs, braucot pa savu joslu, tuvojas joslas līnijai un nav ieslēdzis apdzīšanas signālus, tad brīdī, kad tiek uzbraukts uz joslas līnijas autovadītāja krēsls sāk šoferi kratīt, tā mudinot pievērsties ceļam. Autobusi ir aprīkoti arī ar kondicionieriem, apkuri un plašiem bagāžas nodalījumiem.
SIA “Jēkabpils autobusu parkā” ir 72 autobusi.