Šobrīd nav zināms, kad un vai vispār būvēs jauno tiltu pār Daugavu Jēkabpilī
Šobrīd nav zināms, kad un vai vispār būvēs jauno vanšu tiltu pār Daugavu Jēkabpilī. Sarunā ar žurnālistiem Jēkabpils domes priekšsēdētāja vietnieks tautsaimniecības jautājumos Andris Rutko sacīja, ka ir apturēta tilta vajadzībām predzētā zemes iepirkšana no īpašniekiem, jo nav zināms vai Satiksmes ministrija saskaņā ar 2014.gadā noslēgto vienošanos līdz nākamā gada martam izstrādās tilta būvniecības projektu un vai tā būvniecībai būs nepieciešamais valsts finansējums.
Jau ziņots, ka iepriekš tika veikts tilta infrastruktūrai nepieciešamās zemes novērtējums un panāktas vienošanās ar privātīpašniekiem, ka tie savus zemesgabalus pārdos tilta vajadzībām. Šobrīd veiktā novērtējuma derīguma termiņš ir beidzies un lai zemi atpirktu, jāveic jauns novērtējums. Tā kā nav arī zināms vai tiltu vispār būvēs, pašvaldība ir apturējusi zemes pirkšanu no privātīpašniekiem.
Jēkabpils domes priekšsēdētājs Raivis Ragainis sacīja, ka zemes iepirkšanai nepieciešami 450 tūkstoši eiro un pašvaldība neieguldīs līdzekļus, ja nav skaidrības vai tiltu vispār būvēs. Ja līdz nākamā gada martam, saskaņā ar vienošanos, Satiksmes ministrija būs izstrādājusi tilta būvprojektu, kā arī būs rasts finansējums tā būvniecībai, pašvaldība veiks minēto zemju novērtēšanu atkārtoti un iepirks to no zemes īpašniekiem. Kā zināms tilta tehnisko jeb būvprojektu izstrādā uzņēmums, kurš 2013.gadā izstrādāja šī tilta skiču projektu – AS “Ceļuprojekts”. Taču arī tad, ja šis būvprojekts tiks izstrādāts, nav garantijas, ka būs nauda tilta būvniecībai.
Pilsētsaimniecības departamenta direktors Raits Sirmovičs skaidro, ka Integrēto teritoriju investīciju projektu 2015. – 2020.gadam programmā bija paredzēta arī sadaļa tiltiem, taču šo naudu sadalīja starp vairākām Latvijas lielajām pilsētām, tajā skaitā arī Jēkabpili, kurai tika nepilni seši miljoni eiro un līdz ar to naudas tilta būvniecībai vairs nav, jo tā ir izdalīta. Raits Sirmovičs norāda, ka pēdējā sarakstē, kas viņam bijusi ar Satiksmes ministriju, tā atbildē finansējumu nesola. Viņš arī rakstījis uz vairākām citām ministrijām, lūdzot atbalstu, atbildēs vārdiski projekts tiek atbalstīts – finansiāli nē. Satiksmes ministrijas atbildīgie darbinieki norādījuši, ka neliela cerība saņemt finansējumu varētu rasties ap 2020.gadu, kad noslēgsies integrēto teritoriju investīciju projektu programma un varbūt kādā no pozīcijām nebūs iztērēti visi atvēlētie līdzekļi, tad tos novirzītu Jēkabpils jaunā tilta būvniecībai.
Tas nozīmē, ka vairāk vai mazāk, lai īstenotu iecerēto jaunā tilta būvniecību Jēkabpilī, pašvaldībai nepieciešams lobijs, kas Satiksmes ministrijā virza šo jautājumu. Raivim Ragainim jautājām vai Jēkabpils domei ir savi lobiji šajā jautājumā, kas varētu virzīt šo procesu un nepieļaut, ka Satiksmes ministrija aizmirst par tilta būvniecību Jēkabpilī, viņš sacīja, ka ministriju šobrīd vada Zaļo un zemnieku savienības ministrs un šo politisko spēku pārstāv arī Jēkabpils mērs. Taču tas vēl negarantējot pozitīvu iznākumu.
Tāpat arī Raivis Ragainis atzina, ka otra tilta būvniecība Jēkabpilī ir nepieciešama, jo esošā tilta slodze arvien palielinās un, ja uz tilta ir kāds negadījums, satiksme ilgstoši tiek bloķēta un pāri netiek arī operatīvo dienstu transporti. Tāpat arī nākotnē, īstenojot projektu - Sēlijas pieslēgums TEN - T tīklam jeb Eiropas transporta tīklam, esošā tilta slodze vēl vairāk palielināsies un risinājumu nāksies meklēt jebkurā gadījumā, ja šobrīd neradīsies iespēja būvēt jaunu tiltu Jēkabpilī.
Plānots, ka jaunais tilts pār Daugavu Jēkabpilī atradīsies Bebru ielas galā ar tilta pieeju/pieslēgumu Neretas ielai (krustojumā ar Brīvības ielu) kreisajā krastā un Rīgas ielai un Daugavpils ielai labajā krastā.
Foto: Jēkabpils jaunā vanšu tilta vizualizācija
Komentāri (0-2/2)
Guest
02.07.2018 18:35hamanis
02.07.2018 18:35