Jēkabpilī, veicot kontrolurbumus Pasta, Katoļu, Zaļajā, Neretas un Dolomīta ielās, konstatē neatbilstības
- Sandra Mikanovska --
- 14 februaris 2020 --
- 2Komentāri
Tiekoties ar vietējiem masu medijiem preses konferencē, Jēkabpils domes priekšsēdētājs Aivars Kraps informēja, ka ir saņemti rezultāti par veiktajiem kontrolurbumiem Pasta un Neretas ielu rekonstrukciju projektos un konstatētas vairākas neatbilstības, kas var ietekmēt uzklātā asfalta seguma kvalitāti.Tāpat arī atsevišķās vietās ņemto paraugu vidū ir vairāki, kuriem rādītāji pozitīvi pārsniedz prasības, piemēram, asfalta kārtu kopējais biezums ir daudz lielāks par nepieciešamo.
Jēkabpils mērs abu objektu būvuzraugiem lūdzis sniegt paskaidrojumu, kāpēc pieļautas šādas atkāpes no projektā prasītā. Šodien pašvaldība gaida atbildes no būvuzraugiem. Pēc tam tiks veikts iepirkums un atrasts neatkarīgs būvuzraugs, kurš nav saistīts ar Jēkabpili un konkrētajiem projektiem un lūgts viņa viedoklis, kā pašvaldībai rīkoties šajā situācijā.
Aivars Kraps preses konferencā detalizēti nestāstīja par atklātajiem trūkumiem, solot, ka informācija tiks sniegta pēc neatkarīgā eksperta atzinuma. Taču atklāja, ka galvenā vieta, kur konstatētas nepilnības, ir Zaļā iela Jēkabpilī. Tur ir nepietiekams asfalta biezums un pārāk liela porainība. Zaļā ielā paņemto paraugu kopējais biezums ir par vairāk nekā diviem centimetriem mazāks nekā šajā vietā bija paredzēts uzklāt, savukārt porainība – 2,7 procentiem lielāka nekā pieļaujams.
SIA "Ošukalns", kas veica būvdarbus šajā objektā, akceptē rezultātus un uzņemas atbildību par notikušo un ir gatavs sadarboties ar pašvaldību, lai situāciju risinātu.
Sarunā ar Radio1 SIA “Ošukalns” Ceļu būves nozares vadītājs Jānis Hauka, kā iemeslu šādai situācijai minēja asfalta klājēja defektu. Viņš sacīja, ka asfalta klājējs ticis iznomāts un darba gaitā tam konstatēts defekts, tāpēc to no objekta noņēmuši un darbs turpināts ar uzņēmuma asfalta klājēju, taču, visticamāk, tas izdarīts nepietiekami operatīvi, lai nepieļautu šādu problēmu. Jānis Hauka sacīja, ka ir jānoskaidro, cik garā posmā Zaļajā ielā ir šis defekts, proti, plānāks asfalta segums nekā paredzēts. Lai to noskaidrotu ir nepieciešami jauni papildus urbumi. Viņš arī piebilda, ka risinājumi problēmai ir dažādi un pie tiem jānonāk sadarbojoties ar pašvaldību.
Aivars Kraps vietējiem masu medijiem skaidroja, ka varianti situācijas risinājumam ir vairāki – vai nu būvniekam nāksies konkrēto ielas posmu pārtaisīt no jauna, vai nu saistībā ar nepilnībām tiks pagarināts darbu garantijas laiks, vai arī būvniekam tiks uzlikts naudas sods.
Kādu risinājumu ieteiks neatkarīgais eksperts un kāda būs Jēkabpils pilsētas pašvaldības un SIA “Ošukalns” vienošanās par defektu novēršanu, Jēkabpils mērs to plāno noskaidrot līdz februāra beigām.
Saistītas ziņas:
Jēkabpils pilsētas pašvaldība izvērtē Pasta, Katoļu, Zaļā, Neretas un Dolomīta ielā urbto paraugu testēšanas datus
Ar Jēkabpils ielās veikto asfaltseguma urbumu kvalitātes pārbaudes rezultātiem iepazīstinās preses konferencē
Jēkabpils pilsētas pašvaldība pārbauda asfaltseguma kvalitāti Pasta un Neretas ielās (FOTO, VIDEO)
Komentāri (0-2/2)
Viesis
18.02.2020 07:39Varbūt tāpēc arī šajā piejūras pilsētā ir tik labi ceļi, ka pārbauda to kvalitāti, lai pēc 3 gadiem nav jālabo atkal.
Jānis
16.02.2020 11:45