2024.gada 22. decembris

Saulvedis

Zīlānu ielas posmā no Rīgas līdz Ventas ielai veic asfaltbetona paraugu kontrolurbumus (FOTO)

Trešdien, 3.jūnijā Jēkabpilī, Zīlānu ielā SIA “Ošukalns” veica kontrolurbumus, lai pārbaudītu uzklātās asfalta kārtas biezumu, porainību un izturību. Pārbaudi veica SIA “Ošukalns”, piedalījās Jēkabpils pilsētas pašvaldības un vietējo mediju pārstāvji, kā arī objekta būvuzraugs.

SIA “Ošukalns” ceļu būves nozares vadītāja vietnieks Andris Kusiņš informē, ka ņemtajiem paraugiem Zīlānu ielā uzņēmuma laboratorijā pārbaudīs asfaltseguma kārtas biezumu un porainību, nosakot vai šie paraugi atbilst prasībām. Savukārt paraugs, kas tika ņemts sliežu testa veikšanai tiks sūtīts uz Rīgas tehniskās universitātes laboratoriju. Veicot sliežu testa pārbaudi nosaka asfaltseguma izturību. 

Paraugu ņemšana bija SIA “Ošukalns” iniciatīva, kas tos ņēma Zīlānu ielas projektā un pieaicināja pasūtītāju jeb pašvaldību, jo arī tā pirms objekta nodošanas plānoja paraugu ņemšanu. Jēkabpils mērs Aivars Kraps atzina, ka paraugu ņemšana kopā ar uzņēmēju ietaupa pašvaldības līdzekļus.

Zīlānu ielas posmā no Rīgas līdz Ventas ielai divās vietās, kur vioenu vietu izvēlējās SIA “Ošukalns”, bet otru mediju pārstāvji, kopumā tika paņemti deviņi paraugi – astoņi asfaltseguma biezuma un porainības pārbaudei un viens sliežu testa pārbaudei. Četrus no paraugiem pārbaudei paņēma SIA “Ošukalns” un četrus Jēkabpils pilsētas pašvaldība.

Aivars Kraps sacīja, ka pagaidām paraugi tiks uzglabāti pašvaldībā un pēc rezultātu saņemšanas par veiktajām pārbaudēm SIA “Ošukalns” paraugiem, pašvaldība izl;ems vai piekrist pārbaudes rezultātiem vai sūtīt pārbaudei uz laboratoriju paraugus, kas glabājas pašvaldībā. Taču Jēkabpils mērs uzsvēra, ka, visticamāk, pašvaldībai nebūs vajadzības veikt arī saviem paraugiem laboratorisko pārbaudi. Jautāts vai līdzīga paraugu ņemšana notiks visās pilsētas ielās, kur notiek būvdarbi, Aivars Kraps atbildēja, ka pilsētas mazajās ieliņās, kas tiek asfaltētas šādas pārbaudes nenotiks, jo tas pārāk dārgi izmaksās pašvaldības budžetam, turklāt mazajās ielās nav iuntesīvas transporta plūsmas, kā tas ir pilsētas galvenajās ielās.

Andris Kusiņš sacīja, ka ņemto paraugu laboratoriskie rezultāti būs zināmi nākamās nedēļas sākumā.

Jāpiebilst, ka trešdien Zīlānu ielā urbto paraugu biezums pēc pirmās provizoriskās pārbaudes atbilda prasībām – bija 12 centimetri.

Plānots, ka nākošajā nedēļā tiks veikta asfaltbetona paraugu noņemšana arī Zīlānu ielas posmā aiz dzelzceļa pārbrauktuves, kur šonedēļ tika ieklāta pēdējā asfalta seguma kārta.  Objekta nodošana ekspluatācija paredzēta jūlijā.

Jau ziņots, ka projekta “Jēkabpils pilsētas infrastruktūras sasaiste ar TEN-T tīklu” īstenošanas rezultātā tiks veicināta pilsētas transporta infrastruktūras sasaiste TEN – T tīklā paaugstinot galveno ielu caurlaides spējas un saīsinot nepieciešamo pārvietošanās laiku un uzlabojot dzīves vides kvalitāti pilsētas iedzīvotājiem.
Projekts  paredz pārbūvi Jēkabpils pilsētas tranzīta ielās:

Neretas ielas pārbūve divos posmos (1.posms: no tilta līdz krustojumam ar Ledus ielu, 2.posms: no krustojuma ar Zaļo ielu līdz pilsētas robežai);
Kļavu ielas satiksmes pārvada pārbūve;
Brīvības ielas pārbūve no krustojuma ar Blaumaņa ielu līdz krustojumam ar Dolomīta ielu;
Dolomīta ielas pārbūve;
Zīlānu ielas pārbūve (Autoceļa A12 posms) 890 m garumā, posmā no Rīgas ielas līdz Ventas ielai, kā arī posmā no Slimnīcas ielas līdz Ķieģeļu ielai;
Projekts tiks īstenots līdz 2021.gada 26. februārim. Projekta kopējās izmaksas sastāda EUR 8 232 545 EUR, no kuriem 5 031 494 EUR ir paredzētais Kohēzijas Fonda finansējums, 331 810 EUR Kohēzijas Fonda rezerve, 221 978 EUR ir Valsts budžeta dotācija un 1 056 298 EUR ir pašvaldības līdzfinansējums, projekta neattiecināmās izmaksas ir 1 590 965 EUR.

Atstājiet komentāru