Jēkabpilī, Aldaunas ielā sākusies asfaltēšana (FOTO)
- Sandra Mikanovska --
- 03 novembris 2020 --
- 0Komentāri
Pirmdien, 2.novembrī Jēkabpils pilsētas domes priekšsēdētājs Aivars Kraps, kopā ar Jēkabpils pilsētas pašvaldības Būvniecības nodaļas ceļu būvinženieri Edgaru Dobeli, SIA “Ošukalns” būvdarbu vadītāju Igoru Keziku un masu mediju pārstāvjiem apsekoja Aldaunas ielu, kur notiek tās atjaunošana un patlaban sākusies asfaltēšana.
Edgars Dobelis stāsta, ka ielas kopējais garums ir aptuveni pusotrs kilometrs. Ielas posmam no Tīruma ielas līdz pilsētas robežai tiks izbūvēts apgaismojums, kā arī gājēju un veloceliņš posmam no Neretas ielas līdz Tīruma ielai, kur esošais celiņš tiks pārbūvēts un izveidots platāks, lai tas atbilstu satiksmes drošības principiem. Tiks pārbūvēta arī nobrauktuve uz Radžu ūdenskrātuvi, kā arī Zemgales un Tīruma ielas pieslēgumi. Edgars Dobelis norādīja, ka būtiskākās pārmaiņas būs pie krustojuma ar Neretas ielu, kur viens no pieslēgumiem ielai tiks likvidēts, lai uzlabotu satiksmes drošību, jo pieslēgumā, kas ir slīpā leņķī pie Neretas ielas bieži vien veidojas avārijas situācijas.
Līgums par Aldaunas ielas atjaunošanu noslēgts augusta nogalē, kopējās projekta izmaksas ar PVN satāda 845 000 eiro.
Igors Keziks stāsta, lai nodrošinātu normālu ceļu uzturēšanu un izmantošanu ziemas periodā, SIA “Ošukalns” Aldaunas ielas atjaunošanu sāka tieši ar ielas seguma atjaunošanu. Plānots līdz salam izveidot ceļa apakškārtu, lai laikā, kad nevarēs asfaltēt darītu citus projektā paredzētos darbuveidot nobrauktuves uz īpašumiem, pārbūvēt vienu no ietvēm un sākt jaunas ietves izbūvi. Šonedēļ un nākamnedēļ plānots noasfaltēt visu ielu, atstājot tikai nelielu posmu nākamajam gadam 80 metri pirms krustojuma ar Neretas ielu. Šo posmu paredzēts atjaunot nākamgad. Tāpat arī vēl šogad paredzēts izveidot lielās nobrauktuves – pie Tīruma un Arāju ielas. Asfaltu Aldaunas ielā klāj divās kārtās pirmo šoruden – 8 cm biezumā un otro 4 cm biezumā klās pavasarī, kopā atjaunotās ielas segums būs uzklāts 12 cm biezumā.
Edgars Dobelis atzina, lai samazinātu braukšanas ātrumu projektēšanas gaitā pieņemts lēmums ielu veidot šaurāku nekā tā bija līdz šim, jo plata brauktuve radot vēlmi braukt ātri.
Aivars Kraps atklāja, ka paredzēts sazināties ar CSDD, lūdzot šai ielā pēc rekonstrukcijas izvietot stacionāro fotorobotu, lai fiksētu ātruma pārkāpējus. Ielā braukšanas ātrums būs noteikts 50 km/h, taču jau tagad Jēkabpils mērs prognozēja, ka visticamāk daudzi to neievēros. Tāpēc, lai šeit droši justos gan gājēji, gan braucēji, braukšanas noteikumu ievērošanu kontrolēs fotorobots.