SIA “Jēkabpils autobusu parks” zaudē iespēju pārvadāt pasažierus lotē Jēkabpils-Līvāni-Preiļi, plāno lēmumu pārsūdzēt
- 18 janvaris 2021 --
- 0Komentāri
Iepirkumu komisija, izvērtējot piedāvājumus, atzinusi, ka konkursā uzvarējuši šādi pārvadātāji:
• AS “Nordeka” lotē “Cēsis”;
• SIA “Tukuma auto” lotē “Jēkabpils, Preiļi, Līvāni”;
• AS “Nordeka” lotē “Limbaži, Sigulda”;
• AS “Liepājas autobusu parks” lotē “Ogre, Aizkraukle”.
Konkursa rezultāti liecina, ka SIA „Jēkabpils autobusu parks” uz desmit gadiem zaudē tiesības pārvadāt pasažierus līdzšinējos maršrutos bijušā Jēkabpils rajona teritorijā, Līvānu un Preiļu novados. Radio1.lv sazinoties ar uzņēmuma direktoru Jāni Ščerbicki lūdza komentēt konkursa rezultātus.
Jānis Ščerbickis sacīja, ka šobrīd vēl nevar komentēt, jo nav iepazinies ar konkursa komisijas lēmuma dokumentāciju. Pēc tās izvērtēšanas SIA “Jēkabpils autobusu parks”, visticamāk, likumā notekto desmit dienu laikā lēmumu pārsūdzēs.
Jānis Ščerbickis atklāja, ka patlaban uzņēmumam ir līgums ar autotransporta direkciju par pasažieru pārvadājumiem lotē Jēkabpils-Līvāni-Preiļi līdz šī gada beigām, kā arī paredzēts, ja būs pārsūdzība, tad Jēkabpils autobusu parks turpina pasažieru pārvadājumus vēl pusgadu.
ATD sniegtā informācija liecina, ka maršrutu tīkla daļā “Jelgava, Dobele” un “Ventspils” saskaņā ar Iepirkumu uzraudzības biroja Iesniegumu izskatīšanas komisijas norādījumiem ir veikta atkārtota piedāvājumu pārvērtēšana.
Maršrutu tīkla daļā “Jelgava, Dobele” pieņemts lēmums pārtraukt konkursa procedūru, pamatojoties uz to, ka apvienībai SIA “Jelgavas autobusu parks” un SIA “Dobeles autobusu parks” izmaksājamais kompensāciju apmērs visā līguma darbības laikā – 10 gadu periodā – vairāk nekā divas reizes pārsniegtu finansējumu, kas tiek piešķirts sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanas rezultātā radušos zaudējumu segšanai.
Savukārt lotē “Ventspils” AS “Nordeka” un SIA “Sabiedriskais autobuss” piedāvājums atzīts par neatbilstošu, jo Iepirkumu komisija konstatēja, ka personu apvienība finanšu piedāvājumā nebija ietvērusi visas izmaksas, kas saistītas ar iepirkuma līguma izpildi, un grozīja Finanšu piedāvājumu, kas nav atļauts.
ATD norāda, ka maršrutu tīkla daļā “Cēsis”, “Limbaži, Sigulda”, “Ogre, Aizkraukle” un “Jēkabpils, Preiļi, Līvāni” pasažieri iegūs augstas kvalitātes pakalpojumus, kas tiks nodrošināti ar autobusiem, kuru vidējais vecums 10 gadu periodā būs mazāks par četriem gadiem; informācija par gaidāmajām pieturām autobusos tiks paziņota gan audio formātā, gan vizuāli; visi transportlīdzekļi būs aprīkoti ar elektronisku maršruta zīmi, drošības jostām, bezvadu internetu (wi-fi), kā arī tajos būs pieejami bezskaidras naudas norēķini; gandrīz 40% autobusu būs aprīkoti ar velosipēdu turētājiem; vismaz 55% autobusu būs uzstādīts pacēlājs, nodrošinot transportlīdzeklī vismaz vienu vietu, kas paredzēta personai ratiņkrēslā; aptuveni 10% no visiem pakalpojumu nodrošināšanā izmantojamajiem autobusiem būs bezizmešu, informēja direkcija.
Atklāts konkurss par iespēju sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus maršrutu tīkla daļā "Cēsis", "Limbaži, Sigulda", "Ogre, Aizkraukle" un "Jēkabpils, Preiļi, Līvāni" atkārtoti tika izsludināts 2020. gada jūlijā, jo sākotnēji visu pretendentu sagatavotie piedāvājumi neatbilda iepirkuma nolikuma prasībām. Kopumā tika saņemti 32 piedāvājumi, kurus iesniedza 10 pretendenti. Vislielākā konkurence bija par iespēju sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus maršrutu tīkla daļā "Cēsis" un "Ogre, Aizkraukle" – uz šo daļu piedāvājumus iesnieguši deviņi pretendenti. Savukārt par iespēju apkalpot maršrutu tīkla daļu "Jēkabpils, Līvāni, Preiļi" un "Limbaži, Sigulda" sacentās septiņi pretendenti.
Konkurss par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu ar autobusiem līdz 2030. gadam 16 maršrutu tīkla daļās tika izsludināts 2019. gada jūlijā. Piecās maršrutu tīkla daļās – "Liepāja", "Kuldīga, Saldus", "Pierīga", "Bauska" un "Daugavpils, Krāslava" – ir noslēgts līgums ar konkursa uzvarētāju, kas stāsies spēkā 2021. gada 1. augustā. Savukārt septiņās lotēs – "Talsi, Tukums", "Jelgava, Dobele", "Valmiera, Valka, Smiltene", "Gulbene, Alūksne, Balvi", "Madona" un "Rēzekne, Ludza", "Ventspils" un "Jelgava, Dobele" – konkurss tiks sludināts atkārtoti, jo sākotnēji iesniegtie pretendentu piedāvājumi neatbilda konkursa nolikuma un/vai tehniskās specifikācijas prasībām.