2024.gada 20. aprīlis

Mirta, Ziedīte

Jēkabpils autobusu parks saņēmis  trīs jaunus autobusus

Jēkabpils autobusu parks saņēmis trīs jaunus autobusus

SIA “Jēkabpils autobusu parks” (JAP) pagājušonedēļ saņēma vēl trīs videi draudzīgus autobusus, kuri ražoti rūpnīcā SOR Libchavy Čehijā, informē uzņēmuma sabiedrisko attiecību speciāliste Valda Priekule.

-    Reisos pilsētas maršrutos tos plānojam palaist 1.martā. Līdz tam kopā ar piegādātāju – Igaunijas AS “BALTI  BUSSI GRUPP”- pārbaudīsim autobusu komplektāciju, parakstīsim pieņemšanas-nodošanas aktu un reģistrēsim autobusus CSDD. Jāieprogrammē arī maršruti un audiālā un vizuālā informācija par  pieturām, - stāsta uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Jānis Ščerbickis. – Iepriecina, ka ražotāji ir uzklausījuši un ņēmuši vērā  mūsu piezīmes un ierosinājumus - jaunajos autobusos ir nedaudz izmainīta dizaina stikla starpsiena, kas atdala autobusa vadītāja darbavietu no salona. Izmaiņas veiktas, lai šoferiem būtu ērtāk strādāt un apkalpot pasažierus. Ērtāk pārskatāms ir arī videonovērošanas kameru ekrāns, bet  autobusu salonā izmantotas uzlabotas metāla detaļas no nerūsējošā tērauda. Lai uzlabotu satiksmes drošību un ceļa pārskatāmību nokrišņu laikā, ražotāji jaunā izlaiduma  autobusos  priekšējā stiklā ir iestrādājuši apsildāmos elementus, kas ir ļoti svarīgi mūsu mainīgajos klimatiskajos apstākļos.

Autobusu dzinēji tiek darbināti ar saspiesto dabasgāzi (CNG), kas galvenokārt sastāv no metāna. CNG ir augstāks enerģijas saturs nekā benzīnam vai dīzeļdegvielai un šobrīd tas ir ekoloģiskākais degvielas veids.  – Kad uzsākām pakāpenisku šādu autobusu iegādi, CNG bija arī lētākā degviela, taču šobrīd situācija ir mainījusies. Ja agrāk par kilogramu šīs degvielas maksājām 95 centus, tad tagad - 2,50 eiro. Janvārī sadārdzinājums ir 180 %. Tāda energoresursu sadārdzinājuma dēļ esam smagā situācijā, tāpat kā daudzi uzņēmumi un mājsaimniecības, - skaidro uzņēmuma vadītājs. -Ja agrāk mēnesim gāzi varējām nopirkt par 10 000 eiro, tad tagad nākas rēķināties ar 28 000 eiro mēnesī. Mums vairs nav rezervē ar dīzeļdegvielu darbināmu autobusu, ko palaist pilsētas maršrutos, turklāt jaunos autobusus nedrīkst turēt dīkstāvē, jo tie iegādāti, īstenojot Eiropas fondu līdzfinansētus projektus.

Autobusi ir iegādāti, īstenojot programmas „Izaugsme un nodarbinātība” prioritārā virziena „Pāreja uz ekonomiku ar zemu oglekļa emisijas līmeni visās nozarēs” specifisko atbalsta mērķi „Attīstīt videi draudzīgu sabiedriskā transporta infrastruktūru (autobusi)”.

“Videi draudzīgu autobusu iegāde Jēkabpils pilsētai ” līgumu summa bez pievienotās vērtības nodokļa ir 696 000 eiro, no kuriem ES finansējums ir 493 935 eiro, bet uzņēmuma līdzfinansējums -  202 065 eiro.

Komentāri (0-1/1)

  • Jēkabpilietis
    08.02.2022 15:35
    Vel viens skumjs stasts par to ka Latvijas un ES valdiba censas parlikt savas darbibas/bezdarbibas sekas uz biznesmeniem un parastiem cilvekiem. Un protams soreiz pie visa ari vainigs kaut kas… Popularizet Elektro un CNG transportu vairs nav ekonomiska pamatojuma... un par “zalo” energiju drizuma visi aizmirsis.

Atstājiet komentāru