Pētījums: 61 iedzīvotāju uzskata, ka zēniem un meitenēm skolā būtu jāmāca atšķirīgas praktiskās prasmes
Par to, ka būtu jāmāca atšķirīgas prasmes, piemēram, zēniem zāģēt un naglot, bet meitenēm šūt un adīt, pilnībā pārliecināti ir 42,2% aptaujāto, bet drīzāk "jā" saka 18,6% respondentu.
Savukārt tikai 15% sabiedrības domā, ka zēniem un meitenēm skolā būtu jāmāca vienādas prasmes.
Pētījuma autori norāda, ka arī atbildes atkarībā no dzimuma būtiski neatšķiras - kaut arī sievietes nedaudz biežāk - 17% - nekā vīrieši -13% - domājušas, ka zēniem un meitenēm būtu jāmāca vienādas prasmes, abās grupās ir vienlīdz augsts to respondentu īpatsvars, kuri domā, ka būtu jāmāca atšķirīgas prasmes - 61%.
Arī tie, kuru ģimenē ir skolas vecuma bērni, visbiežāk jeb 61% piekrituši uzskatam, ka zēniem un meitenēm būtu jāmāca atšķirīgas prasmes.
Aptaujā piedalījās 1002 Latvijas pastāvīgie iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem.
Pētījums ''Laba skola: vēlmes un vērtējums'' sniedz dziļāku ieskatu valsts iedzīvotāju vērtību orientācijās. Tās spilgti atspoguļojas tieši izteiktajās vēlmēs pēc tā, kādam jābūt mācību saturam un metodēm Latvijas skolās. Pētījuma autori vēlējās noskaidrot, vai skolās jāmāca būt savas valsts patriotiem vai arī mēs vēlamies redzēt savus bērnus multikulturālus un atvērtus, kā arī vai vecāki piekristu, ka viņu bērnus skolotāji var sodīt.
"Populares Latvija" ir konservatīvo ideju institūts, kura darbības pamatā ir modernā konservatīvisma pamatprincipi - brīva uzņēmējdarbība, maza valsts pārvalde, indivīda brīvības un Eiropas tradicionālās vērtības.
Konservatīvo ideju institūts "Populares Latvija" nav saistīts ne ar vienu politisku partiju vai reliģisku organizāciju. Institūta misija ir definēt, izplatīt un iedzīvināt Latvijā moderni konservatīvas idejas.
Materiāls tapis sadarbībā ar LETA