Kolektīvās iepirkšanās portālos iedzivotāji tērē arvien lielākas summas
Reizi gadā vai biežāk internetā iepērkas 819 300 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Tie ir 67% Latvijas interneta lietotāju, kas ir par pieciem procentpunktiem vairāk nekā šajā periodā pirms gada.Pieaugums ir straujāks nekā 2012.gadā, kad iepirkšanās internetā rādītājs gada laikā bija pieaudzis par trīs procentpunktiem, liecina interneta izpētes uzņēma Gemius dati
Par trīs procentpunktiem pieaudzis to interneta lietotāju skaits, kas iepērkas dažas reizes gadā – no 27% pērn uz 30% šogad. Par diviem procentpunktiem audzis arī to interneta lietotāju skaits, kas iepērkas internetā gandrīz katru mēnesi un šogad tie ir 14% no visiem interneta lietotājiem. To interneta lietotāju skaits, kas iepērkas reizi gadā vai retāk, palicis nemainīgs un tie ir 23% no visiem interneta lietotājiem.
Biežāk internetā iepērkas interneta lietotāji vecumā no 25 līdz 34 gadiem – 29%. Līdzīgas tendences ir interneta lietotāju auditorijai vecumā no 15 līdz 24 un no 35 līdz 44 gadiem – abas vecuma grupas veido 22% no kopējās interneta lietotāju auditorijas, kas iepērkas internetā. Savukārt visretāk internetā iepērkas vecāka gadagājuma interneta lietotāji – vecuma grupā no 45 līdz 54 gadiem – 16%, bet vecumā no 55 līdz 74 gadiem –11%. Tomēr tas ir par diviem procentpunktiem vairāk nekā pērn šajā periodā. Vienlīdz naski uz iepirkšanos internetā ir kā sievietes, tā vīrieši.
Pēc nodarbošanās biežāk internetā iepērkas speciālisti/ biroja darbinieki (29%), studenti (14%), strādnieki/ tehniskie darbinieki (14%) un augstākā vai vidējā līmeņa vadītāji (9%). No tiem iedzīvotājiem, kas iepērkas internetā, katru dienu internetu izmanto 88%, bet vairākas reizes nedēļā – 10%.
Neskatoties uz to, ka cilvēki internetā iepērkas arvien vairāk, kolektīvās iepirkšanās portāli rāda līdzīgas tendences kā pērn. Auditorijas ziņā lielāko no tiem – perkamkopa.lv – šā gada jūlijā apmeklējuši 10% no visiem interneta lietotājiem, kas ir par 1% mazāk nekā pērn šajā periodā. Pazīstamākos kolektīvās iepirkšanās portālus, tādus kā perkamkopa.lv, cherry.lv un zizu.lv kopumā jūlijā apmeklējuši 220 500 cilvēki, kas ir 17% no visiem interneta lietotājiem. Arī interneta veikalos pieejamo preču meklēšanas un cenu salīdzināšanas lapas kurpirkt.lv auditorijas lielums gada laikā būtiski nav mainījies – jūlijā to apmeklējuši 10% Latvijas interneta lietotāju.
Interneta veikalu preču meklēšanas vietnes kurpirkt.lv vadītājs Artis Upenieks uzskata, ka iepirkšanās internetā pieaugums ir saistīts ar iedzīvotāju maksātspējas pieaugumu, taču lielākoties tas ir ārzemju interneta veikalu nopelns. «Visas mazās lietiņas un aksesuāri, piemēram, LED lampiņas, lādētāji telefoniem, ekrānu aizsargplēves, telefonu maciņi – tiem Latvijā ir mazs piedāvājums un salīdzinoši augstas cenas, bet pieprasījums ir samērā liels, līdz ar ko cilvēki meklē iespēju tās iegādāties ārzemju interneta veikalos. Tas arī nereti sanāk trīs reizes lētāk un, iespējams, pat bez piegādes maksas. Tāpat arī ir ar apģērbiem, apaviem, aksesuāriem. Tādu iepirkšanās vietņu kā amazon.com, ebay.com sportsdirect.com un līdzīgu, popularitāte pēdējā laikā ir strauji augusi. Savukārt, kas attiecas uz plaša patēriņa precēm, izvēle ir – jaunākie telefonu modeļi, televizori, sadzīves tehnika. Tos cilvēki pērk retāk, bet tepat uz vietas, par ko arī liecina kurpirkt.lv meklētāja statistika par meklētākajām precēm. Ja būs nepieciešams garantijas remonts, tas process noteikti būs vienkāršāks šeit, nekā tādu pašu preci pasūtot no ārzemēm,» komentē Upenieks.
Arī kolektīvās iepirkšanās portāla Pērkam Kopā dati liecina par pozitīvām tendencēm nozarē. Kā norāda tā vadītāja Liene Grenevica, akciju skaits portāla darbības laikā ir audzis katru gadu, un arī esošās tendences liecina par pozitīvu tendenci arī šogad. «Pēdējā pusgada laikā esam novērojuši pozitīvu pirkumu kāpuma līkni, kas lielā mērā skaidrojams ar mūsu piegādes sadarbības partneru – DPD un Post24 – akcijām, kuru ietvaros pircējam ir iespēja saņemt preču piegādi bez maksas. Likumsakarīgi arī pircēju skaits aug pakāpeniski un stabili – no 6 tūkstošiem 2010. gadā līdz 63 tūkstošiem 2012. gadā. Arī pārdoto kuponu skaits pēdējā gada laikā ir audzis par 30 000, sasniedzot 189 235 kuponus,» norāda Grenevica.
Kā liecina dati, viena pirkuma vidējā cena pēdējā gada laikā ir augusi, sasniedzot 10 latus un 17 santīmus, kas, salīdzinot ar iepriekšēji periodu, ir pieaugums par 7%. «Novērojam, ka pircēji ir gatavi ieguldīt lielākus līdzekļus un šķirties no lielākām summām, pretī saņemot ļoti nopietnus darījumus – ceļojumus, ķirurģiskas manipulācijas, lielgabarīta preces vai luksus klases pakalpojumus,» kolektīvās iepirkšanās tendences skaidro Grenevica.
Kopumā jūnijā internetu lietoja 1 231 000 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem, kas ir 71% no visiem Latvijas iedzīvotājiem šajā vecuma grupā.
Avots:BNN