2024.gada 25. novembris

Kadrija, Kate, Katrīna, Trīne

Aptauja: 46 Latvijas jauniešu, meklējot darbu, izmanto sociālos tīklus

Aptauja: 46 Latvijas jauniešu, meklējot darbu, izmanto sociālos tīklus

Vairāk nekā puse jauniešu vecumā no 18 līdz 29 gadiem Latvijā šobrīd meklē darbu un šim nolūkam aktīvi izmanto Facebook un citus sociālos tīklus. Izteikts līderis ir Facebook, ko darba meklējumos izmanto 88% Latvijas jauniešu. Turklāt arvien lielāka daļa jauniešu apzinās, ka potenciālie darba devēji arī analizē viņu profilus sociālajos tīklos.

Šādu tendenci atklāj aptauja “Twiployment 4 Youth", kas tika veikta Eiropas darba devēju iniciatīvas "Alliance for YOUth” uzdevumā, lai izvērtētu, kādas iespējas jaunieši Baltijas valstīs izmanto darba meklējumos.

Aptauja, ko veica pētījumu kompānija Nielsen, atklāja, ka 74% jauniešu Latvijā strādā, taču puse jauniešu meklē jaunu darbu. Turklāt jaunu darbavietu meklē ne vien bezdarbnieki, bet arī šobrīd strādājošie jaunieši.

Strādājošie, kas meklē darbu 35%
Bezdarbnieki, kas meklē darbu 17%
Strādājošie, kas nemeklē darbu 39%
Bezdarbnieki, kas nemeklē darbu 9%

Jaunieši Latvijā darbu meklē galvenokārt internetā, dodot priekšroku specializētiem vakanču portāliem, kurus izmanto deviņi no katriem desmit jauniešiem. Tomēr 46% jauniešu, kas meklē darbu, izmanto arī sociālos tīklus, 40% aptaujāto apmeklē uzņēmumu mājaslapas, bet 20% paļaujas uz interneta meklētājiem. Daudz ir ari tādu, kas darbu meklē pēc draugu vai paziņu rekomendācijām – 46 %.

Sociālos tīklus izmanto potenciālo darba devēju izpētei

"Jaunā paaudze maksimāli daudz izmanto interneta potenciālu darba meklējumiem – viņi ne vien meklē darba sludinājumus vakanču portālos, bet arī paļaujas uz citiem informācijas avotiem internetā. Pētījums atklāj, ka sociālie tīkli, jo īpaši Facebook, ir efektīvs veids, kā uzzināt vairāk par uzņēmumu kā potenciālo darba devēju. Uzņēmumu konti sociālajos tīklos ietver daudz noderīgas informācijas par uzņēmumiem – to darbību, iekšējo kultūru, tradīcijām, un visbeidzot, kas nav mazsvarīgi, – citu cilvēku rekomendācijas un kritiku par uzņēmumu," saka Ilona Lepa (Ilona Lepp), Nielsen ģenerāldirektore Baltijā.

71% aptaujāto jauniešu piekrīt viedoklim, ka daudz noderīgas informācijas par potenciālām darbavietām atrodams uzņēmumu mājaslapās, savukārt 67% respondentu piekrita tam, ka sociālie tīkli ir izmantojami darba meklējumos, jo par uzņēmumu var labāk uzzināt no cilvēku komentāriem un rekomendācijām. 54% aptaujas dalībnieku uzskata, ka sociālie tīkli ir mūsdienīga un inovatīva darba meklēšanas iespēja, kas vislabāk atbilst mūsdienu jauniešu vērtībām.

Facebook labi noder darba meklējumos

Kurus no sociālajiem tīkliem visbiežāk izmanto Latvijas jaunieši, kas meklē darbu? Šajā kategorijā izteikts līderis ir Facebook, ko darba meklējumos izmanto 88% Latvijas jauniešu. Otrajā vietā ir LinkedIn ar 18%, bet trešajā – Twitter ar 11%.

Starp citu, arvien lielāka daļa jauniešu apzinās, ka potenciālie darba devēji arī analizē viņu profilus sociālajos tīklos – galu galā, nepiedienīgs ziņojums vai ievietots attēls var būt par iemeslu tam, kādēļ darba devējs nolemj atteikties no potenciāla darbinieka kandidatūras. Aptauja liecina, ka 56% darba meklētāju izvairās vai izdzēš neatbilstošu saturu, 48% jauniešu izmanto sociālo tīklu uzstādījumus, kas padara individuāla rakstura informāciju neredzamu svešiniekiem. 40% jauniešu atzina, ka viņi ir mēģinājuši piesaistīt darba devēju, ievietojot papildu pozitīvo informāciju par savām spējām, sasniegumiem, kā arī publicēja reprezentablu profila attēlu.

Alliance for YOUth” apmāca un iekārto darbā 115 000 jauniešu Eiropā

Kopš 2014. gada “Alliance for YOUth” uzņēmumi ir nodrošinājuši apmācības un darba vietas 115 000 Eiropas jauniešu. Šī kompānijas Nestlé iedibinātā biznesa iniciatīva šobrīd apvieno vairāk nekā 200 lielu un mazu uzņēmumu Eiropā.

Turklāt “Alliance for YOUth” biedri ir izveidojuši vairāk nekā 600 divpusējās apmācības shēmu visā Eiropā un organizējuši 10 000 darbnīcu, lai sagatavotu jaunus mācību iestāžu beidzējus darba intervijām vai atbalstītu to ienākšanu darba tirgū.

Tiekoties ar Eiroparlamentu 15. novembrī, Nestlé un “Alliance for YOUth” ir paziņojušas par jaunu apņemšanos dubultot savus pūliņus. Laikposmā no 2017. līdz 2020. gadam Ir plānots organizēt apmācības un radīt 230 000 jaunu darba vietu Eiropas jauniešiem. Tikšanos Eiroparlamentā rīko ES nodarbinātības, sociālo lietu, prasmju un darbaspēka mobilitātes komisāre Marianna Teisena (Marianne Thyssen), vairāki Eiroparlamenta deputāti, kā arī jauniešu organizācijas, “Alliance for YOUth” ietilpstošo uzņēmumu un izglītības sektora pārstāvji.

Lai uzzinātu vairāk par 15. novembra tikšanos, apmeklējiet: http://www.nestle.com/media/mediaeventscalendar/

Par aptauju „Twiployment 4 Youth“

Aptauja „Twiployment 4 Youth“ veikta Eiropas darba devēju iniciatīvas "Alliance for YOUth” uzdevumā, lai izvērtētu, kā jaunieši Baltijas valstīs izmanto sociālo tīklu sniegtās iespējas darba meklējumos. Jauniešu (18-29 gadu vecumā) aptauju 2016. gada oktobrī Igaunijā, Latvijā un Lietuvā veica „Alliance for YOUth“ partnere – pētījumu kompānija „Nielsen“.

Par “Alliance for YOUth”

Alliance for YOUth”, kas izveidota pēc Nestlé iniciatīvas, apvieno lielākās Eiropas kompānijas, kuras atzīst jauniešu bezdarbu par vienu no galvenajām sociālajām un ekonomiskajām problēmām Eiropā un ir apņēmušās spēlēt pozitīvu lomu tās risināšanā. Šīs iniciatīvas galvenais mērķis ir palīdzēt Eiropas jauniešiem spert pirmos soļus viņu darba gaitās.

 

 

Papildu informācija:

Toms Briedis,

Vecākais PR konsultants

Tālr.: 67686516; 26486681

E-pasts: toms.briedis@medijutilts.lv

 

Atstājiet komentāru