2024.gada 24. novembris

Velda, Velta

Ziemas sezonā valsts autoceļu uzturēšanas darbi veikti 22,65 miljonu eiro apjomā

Ziemas sezonā valsts autoceļu uzturēšanas darbi veikti 22,65 miljonu eiro apjomā

31.martā, noslēdzas ziemas sezona valsts autoceļu uzturēšanā diennakts režīmā. Šoziem valsts autoceļu uzturēšanas ziemas sezonas darbi veikti par 22,65 milj. eiro, kas ir par 13% vairāk nekā  pērn, kad ziemas sezonā bija nepieciešams veikt darbus 20 milj. eiro apjomā.

Šajā ziemas sezonā autoceļu uzturēšanai – sniega tīrīšanai un slīdamības mazināšanai – VAS “Latvijas autoceļu uzturētājs” (LAU) kopumā izmantoja 636 dažādas tehnikas vienības, tajā skaitā 210 speciāli aprīkotās smagās automašīnas ar priekšējām un sānu lāpstām. Līdz ar autoceļu ziemas uzturēšanas sezonas noslēgšanos tiek pārtrauktas ceļu uzturētāju ziemas dežūras 24 stundu režīmā, bet gadījumā, ja iestāsies ziemai raksturīgie laika apstākļi, tad autoceļu uzturēšanas darbi tiks veikti pēc nepieciešamības.

“Ziemas dienesta darbos esam izlietojuši aptuveni 83 tūkst.  tonnu tehniskā sāls, 17 tūkst. tonnu sāls šķīduma, kā arī aptuveni 19 tūkst. tonnu smilšu-sāls maisījuma. Skatoties pa gadiem, izmaksas ziemas uzturēšanas darbiem veido apmēram trešo daļu no kopējā LAU valsts autoceļu uzturēšanai pieejamā finansējuma. Šajā ziemas sezonā no 2016. gada oktobra visā Latvijā naudas izteiksmē ziemas dienesta darbi veikti par 22,65 miljoniem eiro. Lielākā daļa līdzekļu bija nepieciešama tieši slīdamības mazināšanai,” norāda LAU valdes priekšsēdētājs Vladimirs Kononovs.

“Izmaksu pieaugums skaidrojams ar ziemas agro iestāšanos – ar 1. novembri jau bija iestājusies pastāvīga ziema ar stabilu sniega segu, bet citus gadus sniegs ap to laiku vēl nebija vai ātri nokusa. Tāpat pagājušajā gadā līdz ar Ministru kabineta noteikumu grozījumu pieņemšanu tika sakārtots jautājums par preventīvo kaisīšanu. Statistiku par novērstajiem ceļu satiksmes negadījumiem neatradīsim, bet tas arī ir galvenais preventīvās kaisīšanas uzdevums – novērst iespējamā apledojuma veidošanos un līdz ar to arī iespējamos ceļu satiksmes negadījumus,” skaidro V. Kononovs.

Ziemas sezona valsts autoceļu uzturēšanā oficiāli ilgst no 1.novembra līdz 31.martam. Visi valsts autoceļi ziemā tiek uzturēti atbilstoši noteiktajai ziemas uzturēšanas klasei. Lielāko daļu no ziemas uzturēšanas izmaksām veido šādi uzturēšanas darbu veidi – brauktuvju kaisīšana ar pretslīdes materiāliem – 11,7 milj. eiro, brauktuvju attīrīšana no sniega ar vienlaicīgu kaisīšanu ar pretslīdes materiāliem – 7,6 milj. eiro, bet brauktuvju attīrīšana no sniega – 1,5 milj. eiro.

LAU operatīvie dati arī liecina, ka šā gada pirmajos trīs mēnešos (dati par marta pēdējām dienām vēl tiek apkopoti) grants segumu uzturēšanas darbi Latvijas reģionos veikti sekojošā apjomā: ceļa segumu līdzināšana – 47 865 pārg.km (t.sk. uz reģionālajiem autoceļiem – 6 141, vietējiem – 41 724), ceļa segumu planēšana – 3 251 km (t.sk. uz reģionālajiem – 252, uz vietējiem – 2 999), ceļa klātnes profilēšana –535 km (t.sk. uz reģionālajiem autoceļiem – 54, uz vietējiem – 481), savukārt iesēdumu un bedrīšu remonts uz grants ceļiem veikts 7 697 kubikmetru apmērā (t.sk. uz reģionālajiem autoceļiem – 2 692, uz vietējiem – 5 005 m3).

LAU veic gandrīz 200 dažādus ikdienas uzturēšanas darbus uz valsts autoceļiem. Uzturamo valsts autoceļu kopgarums ir vairāk nekā 20 000 km, no tiem vairāk nekā 8 000 km autoceļu ir ar melno segumu un gandrīz 12 000 km ir grants autoceļu, kā arī ikdienas uzturēšanas darbi tiek veikti uz vairāk nekā 900 tiltiem.

Miks Lūsis

VAS Latvijas autoceļu uzturētājs,

sabiedrisko attiecību speciālists

Tālrunis: 28682038

e-pasts: miks.lusis@lau.lv

www.lau.lv

Atstājiet komentāru