Madonieši nevienojas par vidusskolu apvienošanu
Madonas skolu tīkla sakārtošanā joprojām nav vienotības. Pirmdien kārtējā diskusijā Madonas novada pašvaldībai un deputātiem neizdevās panākt vienošanos par skolu reorganizāciju, apvienojot Madonas 1. un 2. vidusskolu. Tā vajadzīga, lai racionāli izmantotu gaidāmo Eiropas finansējumu, ko piešķirs, ja pilsētā tiks sakārtots izglītības tīkls.
Tikšanās notika pēc domes priekšsēdētāja Andreja Ceļapītera iniciatīvas, uzaicinot 1. jūnijā rīkotā piketa dalībniekus. Tajā piedalījās Madonas novada pašvaldības pārstāvji, izglītības un kultūras komitejas deputāti, liela daļa 2. vidusskolas kolektīva, daļa Madonas 1.vidusskolas pedagogu, kā arī vairāki skolēnu pārstāvji.
Diskusiju uzsāka priekšsēdētājs Andrejs Ceļapīters, vēlreiz atgādinot par zemo skolēnu skaitu. Pašvaldības vadītājs uzsvēra, ka kopš 1990. gada “dzimstības buma” situācija ir krietni mainījusies, un dzimstība sākusi strauji sarukt. Taču skolu ēkas būvētas uz skolēnu skaitu, kas gandrīz 2 reizes pārsniedz tagadējo. "Nemaz nav jāskatās tālā pagātnē - pirms 5 gadiem Madonas pilsētas 1. vidusskolā bija teju tikpat skolēnu, cik tagad abās pilsētas vidusskolās (1. un 2. vsk) kopā. Līdz ar to ir jādomā par jaunām iespējām, kā racionāli izmantot esošo bāzi un to attīstīt," norādīja A. Ceļapīters.
Jau vēstīts, ka izglītības iestāžu tīkla sakārtošanas jautājumi un diskusijas Madonas novada pašvaldībā pēdējos divus gadus norit ļoti aktīvi un situācija rāda, ka arī tuvākajā nākotnē šis būs jautājums, par kuru pašvaldībā tiks runāts un lemts bieži.
2015.gada 28.aprīļa domes lēmums ir izraisījis plašu rezonansi par ieceri nākotnē apvienot Madonas pilsētas 1. un 2. vidusskolu. Ideja par Madonas pilsētas vidusskolu apvienošanu nebūt nav jauna, par to ir ticis runāts vēl pirms novada izveides. Šis jautājums savu aktualitāti ieguva, kad aprīļa beigās Izglītības un zinātnes ministrija lūdza nosūtīt informāciju par iespējamajām Eiropas Savienības fondu finanšu investīcijām Madonas novada pašvaldības izglītības iestādēs saskaņā ar izstrādātajiem īstenošanas principiem, atbalstāmajām darbībām un atlases kritērijiem.