Noskaidrots Latvijas veļas mazgātāja portrets
Paradoksāli – retāk sekojot norādēm uz birkas, mums izdodas pieļaut mazāk kļūdu nekā Baltijas valstu kaimiņiem
Rīga, Latvija – 2016. gada 15. aprīlī – Veļas mazgāšana var likties šķietami vienkārša nodarbe, taču kā izrādās – tik gludi ar to nemaz nesokas. Teju pusei Baltijas valstu iedzīvotāju pēdējā pusgada laikā ir gadījies sabojāt apģērbu, to mazgājot, noskaidrots Samsung AddWash pētījumā. Visuzmanīgākie ir Latvijas iedzīvotāji – pat par spīti tam, ka salīdzinoši visretāk ieskatās simbolos uz apģērba birkas.
Katru ceturto no mums pēdējā pusgada laikā ir skārusi apģērba sakrāsošanās, bet katru piekto – saraušanās un izbalēšana. Arī Igaunijā un Lietuvā apģērba krāsu maiņa sagādā vislielākās nedienas, kam seko izbalēšana. Ziemeļu kaimiņiem bieži nākas saskarties arī ar auduma savelšanos (16%). Ar uzrautajiem diedziņiem un noplēstiem vai sabojātiem apģērba rotājumiem sastopamies visretāk – tur esam mazgāšanas lietpratēji.
Neskatoties uz samērā biežo apģērba sakrāsošanos, pat 9 no 10 respondentiem piekrīt, ka drēbes pirms mazgāšanas obligāti ir jāšķiro. Savukārt ar apģērba mazgāšanas norādījumiem uz tā birkas visbiežāk iepazīstas lietuvieši – to par neatņemamu nodarbi mazgāšanā uzskata četras piektdaļas aptaujāto. Latvijas iedzīvotāji šai informācijai kā būtiskam priekšnosacījumam mazgāšanā seko visretāk.
“Tomēr viens no lielākajiem veļas mazgāšanas izaicinājumiem ir atcerēties salikt veļasmašīnā visas drēbes, ko nepieciešams izmazgāt. Risinājumu šai problēmai atradām teicienā, ka viss ģeniālais ir vienkāršs –Samsung AddWash veļasmašīnā aizmirsto veļu var pievienot mazgāšanai jebkurā laikā, pateicoties īpaši iebūvētajām durtiņām, kas ļauj to izdarīt pat nepārtraucot ciklu un neizlaižot ūdeni,” stāsta Sergejs Kostjučenko, Samsung Electronics Baltics sadzīves tehnikas biznesa direktors Baltijā. Pēdējā mēneša pat trīs no piecām sievietēm Latvijā ir aizmirsušas pievienot veļu vai drēbes mazgāšanai, salīdzinoši Lietuvā un Igaunijā tā atgadījies pusei dāmu.
Šāda neuzmanība Latvijā visbiežāk atgadās ģimenēs ar bērniem (59%), kā arī sešiem no desmit cilvēkiem vecumā no 25 līdz 34 gadiem. Turklāt aizmāršību, iespējams, var saistīt ar mūsdienu lielāko mistēriju – zeķu pazušanu. Katram sestajam respondentam Latvijā ir līdz par vienpadsmit “vientuļniecēm”, liecina pētījums.
Par pētījumu
Pētījumu veica tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centrs “SKDS” interneta vidē 2016. gada februārī. Aptauja ir reprezentatīva ekonomiski aktīvajiem iedzīvotājiem vecumā no 18 līdz 74 gadiem. Izlases lielums ir 1005 respondenti Latvijā, Lietuvā un Igaunijā – katrā 500 respondenti.
Par Samsung Electronics
Samsung Electronics inovatīvās idejas maina priekšstatus par televizoru, viedtālruņu, valkājamo ierīču, planšetdatoru, kameru, digitālo mājsaimniecības ierīču, printeru, medicīnas aprīkojuma un tīklu sistēmu tehnoloģijām, tā iedvesmojot cilvēkus un veidojot nākotni. Uzņēmums arī nosaka tendences lietu interneta (Internet of Things) jeb ierīču ekosistēmas jomā, īpaši Digital Health jeb digitālās veselības un Smart Home jeb viedās mājas segmentos. Lai iegūtu plašāku informāciju, apmeklējiet Samsung oficiālo vietni www.samsung.com un blogu global.samsungtomorrow.com.
Kopš dibināšanas 1999. gadā Samsung Electronics Baltics ir kļuvis par vienu no vadošajiem patērētāju elektronikas uzņēmumiem Latvijā, Lietuvā un Igaunijā. Baltijas pārstāvniecībā strādā 150 cilvēki, un 2014. gadā pārdošanas apjoms Baltijas valstīs sasniedzis 263 miljonus eiro.