2024.gada 25. novembris

Kadrija, Kate, Katrīna, Trīne

Palīdzēt pusaudzim saprast, kādēļ jāmācās

Palīdzēt pusaudzim saprast, kādēļ jāmācās

Mūsu bērni ir mūsu spogulis. Viņi ir samazināts pieaugušo atspulgs, sabiedrības spogulis. Tas, kas notiek pieaugušo pasaulē, gribam vai negribam, dublējas skolēnu uzvedībā. Vēlot bērniem tikai to labāko, no tā neaizbēgt, mēs esam saistīti. Kā iemācīt bērnam būt labākam, atteikties no smēķēšanas un alkohola, cītīgāk mācīties, cilvēcīgāk attiekties vienam pret otru? Pirmkārt, jau pašiem jābūt labākiem. Skolēni savā vecumā daudz ko nesaprot un neizprot, bet tīri intuitīvi un zemapziņas līmenī ļoti labi jūt apkārt notiekošo un labi spēj atšķirt viltus datus no patiesības. Bērns labprāt uzklausīs padomus un uztvers patiesu informāciju no cilvēkiem, kuri paši dara to, ko māca un norāda.


Ja skolēnam trūkst motivācijas, ļaujiet viņiem izvirzīt pārdrošus mērķus! Iedrošiniet un atbalstiet! Viņam ir jāredz un jāsaprot, ka ir jāmācās, ka arī pieaugušie visu laiku pilnveido savas zināšanas.

Par to, kā rast šo motivāciju gan bērniem un vecākiem, gan pedagogiem, Interešu izglītības iestādes „Laimes kalve” lektori runā ar savās lekcijās. To laikā skolēniem ļoti saprotami, vieglā, rotaļīgā veidā pasniedz informāciju par motivāciju mācīties, kas ir tas dzinulis, kura dēļ ir vērts censties.

Tāds jaunietis, kuram ir mērķis kaut ko sasniegt dzīvē, izveidojas par pilnvērtīgu sabiedrības locekli.

Lai palīdzētu bērniem izprast situāciju, „Laimes kalve” piedāvā risinājumu – skaidrot šīs patiesības bērniem un pusaudžiem, kā arī iedod pedagogiem vairākus praktiski lietojamus padomus, kā izprast skolēnus un kā palīdzēt viņiem mācīties un saprasties ar citiem cilvēkiem.

Interešu izglītības iestāde „Laimes kalve” palīdz pedagogiem un vecākiem, piedāvājot lekcijas par saskarsmi, kurās stāsta par ētiku, morāli un tikumību. Pusaudžiem un bērniem viegli uztveramā valodā, iesaistot praktiskos vingrinājumos, izskaidro cilvēcīgo vērtību pamatprincipus.

Skolu pedagogi atzinīgi vērtē šīs nodarbības, jo, viņuprāt, skolēni pēc nodarbībām iegūst sapratni, kādēļ ir jāmācās un jāiegūst padziļinātas zināšanas konfliktu risināšanā un saskarsmē. Galvenais pedagogu darba instruments ir sarunas, un reizēm ir labi, ja skolā ierodas kāds cits un runā par tām pašām tēmām, par ko skolotāji ikdienā, taču no cita skatu punkta.

“Laimes kalve” turpina lekciju un semināru ciklus dažādām auditorijām – bērniem, pedagogiem un vecākiem, sociālā, nodarbinātības dienesta darbiniekiem un klientiem, darba kolektīviem un interešu grupām. Pieaugušajiem semināri ir par stresa pārvarēšanu, konfliktiem kolektīvā. Sociālo un nodarbinātības dienestu klientiem piedāvā seminārus par to, kā uzlabot un risināt savu situāciju, nepadoties dzīves grūtībām. Lekciju laikā darbā iesaista arī klausītājus, tie strādā līdzi, iesaistās sarunās.

Vita Smiltiņa

Interešu izglītības iestādes „Laimes kalve”

Sabiedrisko attiecību speciāliste

22572254

Komentāri (0-4/4)

  • N
    06.04.2024 20:30
    Ok
  • Mācos
    02.07.2018 18:33
    Nu un kāpēc man jāmācās, ja gaterī var pelnīt nezinot algebru, ķīmiju un viss ko māca? Paskaidro man to!!!!
  • Zinta
    02.07.2018 18:33
    Nav jau tā, ka viss, ko skolā māca, ir lieks. Izglītība ir svarīga. Neizglītotus cilvēkus ir viegli vadīt - kā aunu baru. Tāpēc vien ir jāmācās, lai paši spētu spriest un veidot savu nākotni.
  • mhm
    02.07.2018 18:33
    Bērni jau redz cik lieka un bezjēdzīga ir šodienas zubrīšana, pie tam jau no pieciem gadiem. Bērns nepieciešamās pamatskolas zinības var apgūt vienā gadā, bez liekām, 100 gadus nevajadzīgām, programmām un uzdevumiem, bet tad kad viņš ir gatavs uzņemt šīs zinības, dažam tās vispār nav vajadzīgas.

Atstājiet komentāru