Sarkanbaltsarkano lentīti valsts svētkos nēsā 85 aptaujāto
Valsts svētku laikā lielākā daļa jeb 85% respondentu pie apģērba nēsā piespraustu sarkanbaltsarkano lentīti, savukārt 8% – arī ikdienā. Kopumā vērtējot, patriotiskākie aptaujas dalībnieki ir no Vidzemes, bet ikdienā visvairāk to izrāda stiprā dzimuma pārstāvji, liecina veikalu tīkla “top!” aptauja sociālajās vietnēs.
“Līdz ar gada patriotiskākā laika sākšanos vietējais veikalu tīkls “top!” turpina iesākto tradīciju – arī šogad veikalos “top!” visā Latvijā no 10. novembra dāvāsim sarkanbaltsarkanās lentītes. Savukārt Latvijā radītajā sociālajā tīklā draugiem.lv sniegsim iespēju ne tikai virtuāli piespraust lentīti, bet arī nosūtīt Latvijai vēlējumu dzimšanas dienā,” mudinot iedzīvotājus vairot svētku noskaņu, stāsta veikalu tīkla “top!” mārketinga un sabiedrisko attiecību vadītāja Ilze Priedīte. Tāpat Priedīte norāda, ka pērn veikalos pieprasījums pēc bezmaksas lentītēm bijis ļoti augsts.
Saskaņā ar “top!” aptaujas rezultātiem lentīti Latvijas karoga krāsās visaktīvāk nēsā Vidzemē dzīvojošie respondenti, no kuriem 89% lentīti piesprauž pie apģērba valsts svētku laikā, savukārt ikdienā – 7%. No Zemgales valsts svētkos lentīti nēsā 87% aptaujāto, Kurzemes – 86%, Rīgas un Pierīgas – 79%, bet Latgales – 75%. Savukārt tieši ikdienā sarkanbaltsarkano lentīti visvairāk jeb 10% izmanto Rīgā un Pierīgā mītošie aptaujas dalībnieki, Zemgalē un Kurzemē 9%, savukārt Latgalē – 8%. Tāpat noskaidrots, ka patriotismu visvairāk izrāda vīrieši, no kuriem 17% pie apģērba piespraustu lentīti nēsā arī ikdienā, kamēr sievietes – vien 7%.
Lentīšu nēsāšanas tradīciju aizsākusi Latvijas Neatkarīgā televīzija (LNT) 2007.gadā, pieminot 1919.gada 11.novembri, kad tika izcīnīta izšķiroša uzvara pār Bermonta karaspēku. Savukārt pēc vienošanās ar LNT vadību šo zīmi kā Lāčplēša dienas simbolu 2008.gadā sāka izmantot Aizsardzības ministrija (AM) un Nacionālie bruņotie spēki.
Bieži vien tiek diskutēts, kā pareizi lentīti nēsāt – augšupvērstu vai lejupvērstu? Veikalu tīkla “top!” veiktajā aptaujā vienprātības respondentu vidū nebija. Tomēr lielākā daļa jeb 93% ir pārliecināti, ka jānēsā augšupvērsti, kamēr 7% – lejupvērsti. Lai arī nav noteikta reglamenta, AM norāda, ka lentīte stilizēti simbolizē skaitli “11” jeb 11. datumu un mēnesi, savukārt augšupvērsti vienlaikus tā ir arī starptautiski pieņemtais uzvaras simbols “viktory” jeb “V”.
Tāpat AM informē, ka kopā ar Latvijas Kara muzeju šogad rīko akciju “Uzdāvini lentīti”, kuras laikā ikviens ir aicināts salocīt sarkanbaltsarkano lentīti. Akcija norisināsies no 6. līdz 11.novembrim. Tās dalībnieki ir aicināti iemūžināt lentīšu locīšanu un dāvināšanu fotogrāfijās vai video, lai dalītos sociālajos tīklos, izmantojot mirkļbirku #uzdavinilentiti, un kopīgi vairotu svētku noskaņu.
Aptaujā, kas norisinājās no 25. līdz 31.oktobrim, piedalījās 948 veikalu tīkla “top!” sociālo vietņu Facebook un draugiem.lv sekotāji no visas Latvijas.
Veikalu tīkls “top!” ir lielākais Latvijas uzņēmējiem piederošais veikalu tīkls, kā arī trešais lielākais mazumtirdzniecības veikalu tīkls Latvijā. Ar preču zīmi “top!” Latvijā šobrīd darbojas 267 pārtikas veikali, no tiem 143 “top!” un 124 “mini top!”, kuri pieder 20 vietējiem uzņēmumiem: SIA “Firma Madara 89”, AS “LPB”, AS “Diāna”, SIA “Lars Limited”, SIA “Gabriēla”, SIA “Dekšņi”, SIA “Mārksmens”, SIA “Madara 93”, SIA “AA & Co”, SIA “Krista-A”, AS “Roga-Agro”, SIA “ESSA”, SIA “G.A.L.”, SIA “Lekon”, SIA “Ogres Prestižs”, SIA “Pārtikas veikalu grupa”, SIA “Oregano”, SIA “SP”, SIA “Palmas-S” un SIA “LM Jūrmala”. Kopumā tiek nodrošināts vairāk nekā 3500 darbavietu, atbalstot vietējos ražotājus un piegādātājus visā Latvijā.
Informāciju sagatavoja:
Ilze Priedīte,
“top!” mārketinga un sabiedrisko attiecību vadītāja
e-pasts: ilze.priedite@toppartika.lv