Aviopasažieri par lidojuma kavēšanos tagad var uzzināt ātrāk
Katru dienu ap 5000 lidmašīnas reisu kavējas vai tiek atcelti. Vairums situāciju, pasažieri par to tiek turēti neziņā līdz pat pašam pēdējam brīdim pat gadījumos, kad aviokompānijai tas ir bijis zināms krietni iepriekš. Lai mazinātu neziņu un ļautu cilvēkiem plānot savu laiku, Google ir nācis klajā ar jaunu servisu, kas laikus informē cilvēkus par lidojuma kavēšanos.
Lai spētu laicīgi informēt aviopasažierus par iespējamām izmaiņām, kas skar lidojumu, lietotnei Google Flight ir radīta jauna funkcija, kas sniedz informāciju par attiecīgā lidojuma statusu. Lietotne izmanto algoritmu un iepriekšējo lidojumu datus, lai aprēķinātu lidojuma kavēšanās iespēju un ilgumu. Šobrīd Google Flight sniegtie rezultāti darbojas ar 80% precizitāti, taču attīstot servisu un iegūstot papildu informāciju analizēšanai, precizitātes rādītāji tiks paaugstināti. Lai noskaidrotu, vai attiecīgais lidojums kavēsies, Google Flight meklēšanas pārlūkprogrammā nepieciešams ievadīt lidojumu numuru vai maršrutu un tiks iegūta detalizēta informācija par lidojuma statusu.
Tiem, kas ar skepsi izturas pret algoritmiem un to sniegto informāciju, ir pieejamas arī alternatīvas. Piemēram, ir iespēja pašiem sekot līdzi un analizēt reisa kavēšanās iespējamību, izmantojot tādas lietotnes kā flightware.com vai flightradar24.com ataino reālo aviosatiksmi attiecīgajā brīdī. Nepieciešams tikai ievadīt konkrētā reisa numuru un tiks iegūta informācija par lidmašīnas statusu un kur tā šobrīd atrodas.
“Neraugoties uz to, ka ir iespējams uzzināt, vai lidojums kavēsies, svarīgi ir veikt reģistrēšanos lidojumam laicīgi,” informē lidojumu kompensāciju pieprasījumu uzņēmuma “Skycop” izpilddirektors Marjus Stonkus, “gadījumā, ja reģistrācija ir veikta ar nokavēšanos, pastāv iespēja, ka pasažieris vairs nevarēs pieprasīt no aviokompānijas kompensāciju līdz pat 600 EUR apmērā par lidojuma kavēšanos vai atcelšanu.”
“Gadījumā, ja neesat veicis check-in vismaz 45 minūtes pirms ieplānotā reisa, aviokompānija ir tiesīga neizmaksāt kompensāciju pat, ja lidojums kavējies ilgāk par trim stundām. Tādēļ būtiski – ja pat lidojums kavējas, vienmēr svarīgi reģistrēties reisam laikus,” skaidro Marjus Stonkus.
Vairums aviokompāniju piedāvā iespēju reģistrēties lidojumam tiešsaistē, tādējādi ietaupot pasažieru laiku. Gadījumā, ja aviopasažieriem ir reģistrējama bagāža, arī tad lidostā ir jābūt laicīgi, pat zinot, ka lidojums kavēsies.
Par „Skycop”:
Lidojumu kompensāciju pieprasījumu uzņēmums “Skycop” – uzņēmums, kas visā pasaulē cīnās par pasažieru tiesībām ar aviolīnijām, kas izvairās no kompensāciju izmaksāšanas par kavētiem vai atceltiem lidojumiem. Uzņēmums piedāvā ceļotājiem, kas vīlušies aviolīnijās, viegli atgūt naudu par kavētu, atceltu vai pārpildītu lidojumu, izmantojot starptautisko platformu www.skycop.com. " Skycop" profesionāļi ar vairāk nekā 10 gadu pieredzi aviācijā, tiesā un parādu pārvaldībā ir gatavi palīdzēt pasažieriem cīņā par savām tiesībām, atgūstot maksimālu kompensāciju par ciestajām neērtībām. “Skycop” pārvalda kompensāciju portfeli vairāk nekā trīs miljonu eiro vērtībā.
Vairāk informācijas:
Gita Deniškāne
“Skycop” sabiedrisko attiecību konsultante
Mob.tel + 371 29890433