2024.gada 23. novembris

Zigfrīda, Zigrīda, Zigrīds

Sabiedriskā transporta pārvadājumu iepirkums ievelkas līdz Ziemassvētkiem

Sabiedriskā transporta pārvadājumu iepirkums ievelkas līdz Ziemassvētkiem

Ņemot vērā Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) norādes, Autotransporta direkcija veikusi korekcijas sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanas iepirkuma dokumentācijā un līdz 23.decembrim pagarinājusi pieteikumu iesniegšanas termiņu,  informē Autotransporta direkcijas pārstāve Lilita Pelčere.

Viņa norādīja, ka atbilstoši Publisko iepirkumu likuma nosacījumiem konkursa termiņš ir jāpagarina par aptuveni vienu mēnesi, ja tiek veiktas korekcijas dokumentācijā.

IUB tika iesniegtas četras sūdzības, un no kopumā 38 apstrīdētajiem punktiem 35 tika uzskatīti par nepamatotiem. Lai netiktu kavēts iepirkuma process, Autotransporta direkcija veica izmaiņas konkursa nolikumā.

Cilvēki ar funkcionāliem traucējumiem necietīs

Pelčere norādīja, ka Autotransporta direkcijas ieskatā gan mūsdienu mobilitātes apstākļos, gan nākamajā desmitgadē personām ar funkcionāliem traucējumiem ir jānodrošina iespēja pieteikt pielāgotu transportlīdzekli 24, nevis 72 stundas pirms brauciena.

Iepirkuma dokumentācijas grozījumos tika noteikts, ka pārvadātājiem šī prasība jānodrošina, balstoties uz nozari regulējošajiem normatīvajiem aktiem, kuros plānots veikt korekcijas, nosakot, ka pielāgotu transportlīdzekli varēs pieteikt 24 stundu laikā. Tādējādi sākotnēji ietvertais nosacījums tiks izpildīts, bet mainīts tiks formulējums.

Sniegti dati par pasažieru plūsmām

Tāpat Autotransporta direkcija jau laikus ņēma vērā pārvadātāju priekšlikumu sniegt vēl detalizētāku informāciju par to, cik pasažieru kurā reisā un dienā brauca. Tādējādi šī konkursa laikā ir sniegti dati par prognozēto pasažieru plūsmu reisos tādā detalizācijas pakāpē, kāda līdz šim nevienā konkursā nav bijusi.

Neskatoties uz to, ka pretendentiem autobusu izlaides jāplāno, balstoties uz prognozētajiem datiem 2021.gadā, nevis šā brīža, Autotransporta direkcija nodrošinās pārvadātājiem piekļuvi visiem esošajiem datiem par pasažieru plūsmu katrā reisā.

Pelčere norādīja, ka visas autoostas Latvijā ir zināmas un pārvadātājam nebūtu sarežģījumu apzināt izmaksas par iebraukšanu katrā no tām, tomēr Autotransporta direkcija veikusi izmaiņas attiecībā uz autoostu maksu, lai nekavētu iepirkuma procesu. Tādējādi plānots, ka pretendentam, iesniedzot cenas piedāvājumu, nav jāiekļauj maksa par autoostu pakalpojumiem.

Jau ziņots, ka Autotransporta direkcija vasarā izsludināja iepirkumu “Par tiesību piešķiršanu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai ar autobusiem reģionālās nozīmes maršrutu tīklā”. Vairāki pārvadātāji iesniedza IUB par to sūdzības, tādēļ iepirkuma noslēgšanās termiņš vairākkārt tika pagarināts.

Uzziņa:

Kopējais maršrutu tīkla apjoms jeb autobusu nobraukums no 2021.gada būs aptuveni 65 miljoni kilometru gadā. Tas tiks iedalīts 16 daļās, un katras daļas apjoms būs no 2,5 līdz sešiem miljoniem kilometru gadā. Plānotais maršrutu skaits 2021.gadā būs 1030, bet reisu skaits – gandrīz 6200.

Konkursa prognozētā cena desmit gadiem ir 447 miljoni eiro.

Autotransporta direkcija ir vienotas valsts politikas realizētāja pasažieru un kravu pārvadājumu jomā. Tās darbība galvenokārt saistīta ar sabiedriskā transporta – pasažieru pārvadājumu ar autobusu un vilcienu – plānošanu, licenču izsniegšanu kravu un pasažieru komercpārvadājumiem un atļauju izsniegšanu starptautisko pārvadājumu veikšanai.

Atstājiet komentāru