Skolotāji sūdzas par nogurumu un vēlas normētu darba laiku. Par savu darba dienu stāsta Ābeļu pamatskolas skolotāja
- LETA --
- 24 februaris 2021 --
- 0Komentāri
Ābeļu pamatskolas skolotāja Inese Pūcīte stāstīja, ka darba dienu ar pirmo klašu skolēniem viņa sāk plkst.9 no rīta un beidz ap plkst.12. Šajās tiešsaistes stundās viņa cenšas tikt galā ar visu, taču to, ko bērni nepaspēj, viņiem jāpabeidz pašiem pēc nodarbībām.
Pūcīte strādā ar bērniem kuriem ir mācīšanās grūtības un viņas skolēnu izaicinājums bija lasītprasme. Skolotāja teica, ka bērniem ir dažādi sagatavotības līmeņi, kā arī vecāku iesaiste lasītprasmes veicināšanā ir dažāda, tāpēc nereti viņa arī sestdienās un svētdienās lasa kopā ar bērniem, un arī ziemas brīvlaikā sagatavoja viņiem uzdevumus, lai skolēni nezaudētu iegūtās lasītprasmes.
Viņa uzsvēra, ka pedagogi strādā 12 stundas dienā. Pēc plkst.12 sākumskolēniem ir angļu valoda vai mūzika un tad konsultācijas. Bērni viņai sūta izdarītos darbus, tad seko pauze, un tad bērni viņai atsūta to, ko viņi plāno lasīt. Bērni lasa un tad viņi kopā ar Pucīti pārrunā izlasīto, lai bērns arī saprastu to, ko lasa.
Tad plkst.20 viņai sākas "otrā daļa", kurā viņa gatavo materiālus kompetenču pieejā balstītajām mācībām, jo "Skola2030" materiāli nav pietiekami.
"Skolotājs vēlas normētu darba laiku, taču mums ir izveidojies šāds darba ritms. No tā trešdaļu mēs darām neapmaksāti," piebilda skolotāja.
Viņa norādīja, ka viņa jau no rīta ceļas piekususi un dziļā miegā nevar pagulēt, jo nemitīgi domā par skolu. "Tā jau ir izdegšana. Tagad varam gaidīt nākamo fāzi - depresiju vai hroniskas veselības problēmas," norādīja Pūcīte, piebilstot, ka, viņasprāt, daudzi skolotāji pametīs savu darbu Covid-19 iespaidā.
Vienlaikus viņa norādīja, ka skolotāji vēlas saņemt atbalstu no valsts, arī par to, ko viņi dara savā brīvajā laikā.
Arī Siguldas Valsts ģimnāzijas bioloģijas skolotāja Līga Sausiņa atzīmēja, ka, attālināto mācību iespaidā, skolotāja darba diena ir ļoti izplūdusi, tomēr arī ne visiem skolotājiem. Sausiņa piebilda, ka bez laika, ko viņa velta tiešsaistes stundām, viņa arī organizē atbalsta stundas, kurās skolēni var pieslēgties uz konsultācijām.
Vienlaikus viņa norādīja, ka skolotāji daudz laika patērē "jēgpilnu" uzdevumu un stundu sagatavošanai, kā arī atgriezeniskās saites nodrošināšanai.
Jau ziņots, ka šodien Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas darba kārtībā bija jautājums par attālināto mācību psiholoģiskajiem un praktiskajiem aspektiem.