Līdz ar otrā sliežu ceļa posma izbūvi Kokneses iedzīvotāji sūdzas par trokšņiem
Līdz ar otrā sliežu ceļa izbūvi posmā Skrīveri-Krustpils Koknesē un Aizkrauklē uzlabojusies vide un infrastruktūra, sakārtoti peroni, dzelzceļa šķērsošanas vietas. Savukārt Koknesē saņemtas iedzīvotāju sūdzības par pastiprinātu troksni.
Kokneses novada domes priekšsēdētājs Dainis Vingris atklāto otro sliežu ceļa posmu vērtē pozitīvi. Viņš skaidroja, ka ir atrisinājies gadu desmitiem ilgais jautājums par vilcienu stāvēšanu Kokneses dzelzceļa stacijā, kas apgrūtināja transporta satiksmi.
"Ieguvums pašvaldībai noteikti ir sakārtotie peroni un stacijas ēka. Novada iedzīvotāji ērtāk un ātrāk var nokļūt galvaspilsētā. Pozitīvu ieguldījumu nākotnē dos plānotais elektrifikācijas projekts. Papildus sliedes veicinās uzņēmējdarbību. Pie Kokneses dzelzceļa stacijas bijušajā MRS krautuves teritorijā ir iecere nākotnē ierīkot krautuves laukumu," pauda Vingris.
Tomēr kravu palielināšana negatīvi ietekmē dzīves kvalitāti, jo daļa iedzīvotāju izteikuši neapmierinātību par palielināto trokšņu līmeni, kas ievērojami pārsniedz pieņemamās normas. "Šo jautājumu kopā jārisina "Latvijas dzelzceļam" un Kokneses pašvaldībai," skaidroja Kokneses novada domes priekšsēdētājs.
Aizkraukles novada pašvaldības izpilddirektors Einārs Zēbergs secinājis, ka pašvaldības ieguvums ir dzelzceļa infrastruktūras ekspluatācijas drošības paaugstināšanās - sakārtoti peroni, dzelzceļa šķērsošanas vietas, vadības un signalizācijas iekārtas.
"Otrā sliežu ceļa izbūve dodot iespēju optimizēt vilcienu sastāvu plūsmas grafikus, tas arī ir ieguvums. Nedomāju, ka otra sliežu ceļa izbūve pati par sevi palielinās kravu apjomu, drīzāk otrais sliežu ceļš dos iespēju racionālāk organizēt šo kravu pārvietošanu," pauda Zēbergs.
Pagaidām Aizkraukles pašvaldībai nav informācijas par "Latvijas Dzelzceļa" (LDz) plāniem elektrisko vilcienu darbības zonas paplašināšanā, bet pašvaldība atzinīgi vērtē ieguvumus no projekta īstenošanas.
Kā ziņots, vakar LDz atklāja līdz šim vērienīgāko, vairāk nekā 100 miljonus eiro vērtā projektā uzbūvēto otro sliežu ceļu posmā Skrīveri-Krustpils, kas ļaus ievērojami palielināt vilcienu caurlaides spēju, kustības ātrumu un drošību virzienā no Krustpils līdz Rīgai.
Projekta sarežģītību pastiprināja arī vairāku pašvaldību izvirzītās prasības, piemēram, Pļaviņās uzbūvēta trokšņu siena aizsardzībai pret dzelzceļa radītiem trokšņiem, citviet ievērojami uzlabota pārbrauktuvju klājuma kvalitāte. Vairākās stacijās veiksmīgas vilcienu satiksmes nodrošināšanai projekta īstenošanas laikā nācies pagarināt staciju sliežu ceļus. Lai uzlabotu pasažieru drošību, gaidot vilcienu, Aizkraukles stacijā likvidēti salu peroni, skaidro uzņēmumā LDz.
Konkursā par otrā sliežu ceļa izbūvi posmā Skrīveri-Krustpils LDz 2010.gada 17.martā saņēma divus pieteikumus, no kuriem tika izvēlēts uzņēmumu apvienības - "Skonto būve", BMGS, ACB un "Binders" - piedāvājums. Sākot projektu, kopējais kravu pārvadājumu apjoms iecirknī bija 24,1 miljons tonnu gadā jeb 97% no šī iecirkņa maksimālās caurlaides spējas.
Kopējās uz projektu attiecināmās izmaksas ir 93,4 miljoni eiro, no kā 65,5 miljoni eiro ir Kohēzijas fonda līdzekļi. Taču kopā ar projekta uzraudzību un LDz pašu investētajiem līdzekļiem izmaksas pārsniedza 100 miljonus eiro.
Materiāls tapis sadarbībā ar LETA