2024.gada 26. novembris

Konrāds, Sebastians, Sebastijans

Līvānos meklē iespējas gājēju dzelzceļa pārvada izbūvei

Līvānos meklē iespējas gājēju dzelzceļa pārvada izbūvei

9.janvārī Līvānu novada domes priekšsēdētājs Andris Vaivods, Daugavpilī tiekoties ar LR satiksmes ministru Anriju Matīsu un AS „Latvijas Dzelzceļš" prezidentu Uģi Magoni, aktualizēja jautājumu par gājēju drošību Līvānos, kas spiesti šķērsot dzelzceļu zem vilcienu sastāviem, tādējādi apdraudot savu dzīvību.
 

Līvānu pilsētu visā tās garumā šķērso dzelzceļa sliežu ceļš, kurš atdala pilsētu no rūpniecības zonas, kurā esošajos uzņēmumos nodarbināti vairāk kā 800 strādājošo.
 

Gājēji un velobraucēji, dodoties uz Fabrikas un Celtniecības ielas ražošanas uzņēmumiem, izmanto tuvāko ceļu – pāri dzelzceļa sliedēm. Tā kā dzelzceļa sastāvi Līvānos bieži spiesti stāvēt uz rezerves sliedēm, tad ikdienišķas ir situācijas, kad cilvēki, riskējot ar dzīvību, šķērso sliežu ceļus zem dzelzceļa vagoniem.
 

Lai nodrošinātu drošu sliežu šķērsošanu, Līvānu novada pašvaldība par 17 000 euro ir izstrādājusi dzelzceļa gaisa pārvada izbūves tehnisko projektu, taču būvniecības izmaksas sastāda 800 000 euro, kas pašvaldības budžetam nav pa spēkam.
 

Līvānu novada domes priekšsēdētājs Andris Vaivods uzsver, ka šī ir ļoti aktuāla satiksmes drošības un arī iedzīvotāju drošības problēma, kas jārisina, sadarbojoties visām pusēm – gan pašvaldībai, gan Satiksmes ministrijai, gan AS „Latvijas dzelzceļš".
 

Līvānu mērs atzīst: „Te nav runa par sliežu ceļa, bet par reālu vilcienu sastāvu šķērsošanu, vārda tiešajā nozīmē rāpjoties zem vagonu riteņiem. Lai apietu vilcienu sastāvu, ir jāmēro 1,3 km garš ceļš, tāpēc gājēji bieži izvēlas tuvāko, līdz ar to arī bīstamāko ceļu. Policija ir sodījusi cilvēkus, taču tas nav risinājums. Tas jāmeklē kopīgi, uz ko es arī aicināju ministru un „Latvijas dzelzceļš" vadību. Dzelzceļš ir ieguldījis vērienīgas investīcijas gan posmā līdz Krustpilij, gan arī Daugavpilī, taču posms Krustpils – Līvāni ir kā šaurs pudeles kakls, kur vilcienu sastāvi nemitīgi mainās un rezerves sliedes ir pastāvīgi aizņemtas. Mēs nevaram pārmest cilvēkiem, kuri steidzas uz darbu, lienot zem dzelzceļa sastāviem, un paši neko nedarīt. Līvānu pašvaldībai iedzīvotāju drošība ir ļoti svarīga, ne velti mēs jau esam ieguldījuši līdzekļus, ir gatavs projekts. Mēs ne tikai prasām, bet esam gatavi investēt arī savus līdzekļus. Taču dzelzceļa pārvada izbūvei nepieciešama finansiāla iesaistīšanās arī no valsts un AS „Latvijas Dzelzceļa" puses, jo, nenoliedzami, pirmkārt tas ir dzelzceļa drošības jautājums. Pašvaldība ir gatava sadarbībai."
 

A.Vaivods arī atzina, ka cer uz pozitīvu risinājumu, jo šādu solījumu tikšanās laikā viņš ir saņēmis.
 

AS „Latvijas dzelzceļš" veiktās aptaujas rezultāti liecina, ka Latvijā bērni un jaunieši līdz 18 gadu vecumam dzelzceļa sliedes neatļautā vietā šķērso līdz pat 64% gadījumu, pieaugušie – 57% gadījumu.
 

Lai aktualizētu dzelzceļa pārvada izbūves nepieciešamību un nodrošinātu drošu un ērtu sliežu ceļu šķērsošanu Līvānos, Līvānu novada dome ir iesniegusi ministrijai pašvaldības sagatavoto tehnisko projektu „Gājēju pārvada virs sliežu ceļiem izbūve Līvānos", kas paredz dzelzceļa pārvada izbūvi iepretim pilsētas tirgum.
 
Līvānu novada sabiedrisko attiecību un ārējo sakaru daļas informācija

Atstājiet komentāru