2024.gada 17. maijs

Dailis, Herberts, Umberts

Krustpils stacijas jaunās tualetes ir aizslēgtas. Jēkabpils pašvaldība nepiekrīt sadarbības līgumam ar Latvijas dzelzceļu (FOTO)

Krustpils stacijas jaunās tualetes ir aizslēgtas. Jēkabpils pašvaldība nepiekrīt sadarbības līgumam ar Latvijas dzelzceļu (FOTO)

Krustpils dzelzceļa stacija ir viena no lielākajām mūsu valstī, taču sanitārie mezgli jeb tualetes šeit ir vēl no pagājušā gadsimta sešdesmitajiem gadiem. Kāds aculiecinieks tās trāpīgi nosaucis par sava veida "laika mašīnu", kad perons un ēku ārējā apdare atbilst remontam eirolīmenī, bet iekšējās telpas pagājušajam gadsimtam.
 
 
Pēc aculiecinieka foto, kādas izskatās vecās tualetes, publicēšanas portālā Radio1.lv ar redakciju sazinājās Latvijas Dzelzceļa Komunikācijas direkcijas Sabiedrisko attiecību projektu vadītājs Edgars Vilcāns un sacīja, ka šīs āra tualetes paredzēts slēgt tiklīdz tiks atvērtas jaunās, kas ir ierīkotas stacijas ēkā. Latvijas dzelzceļš vēlas, lai pēc tualešu atvēršanas atbildību par to uzturēšanu uzņemtos Jēkabpils dome. Pagaidām šī vienošanās nav panākta, tāpēc pasažieriem joprojām pieejamas savu laiku jau nokalpojušās āra tualetes. Radio1.lv lūdza Jēkabpils domes priekšsēdētāju Leonīdu Salceviču komentēt pašvaldības attieksmi.
 
"Šim stāstam ir gara vēsture. Tajā laikā, kad sākās runas, ka jābūvē otra dzelzceļa līnija un jauni peroni, no manas puses bija uzstādījums: sakārtojiet šī projekta ietvaros arī tualeti, prasība tika uzņemta negribīgi, tomēr panācām kompromisu, ka Latvijas dzelzceļš uztaisa tualetes, bet pašvaldība tās apsaimnieko, bet doma bija par āra tualeti. Viņi šo projektu ir realizējuši, bet uzbūvējuši tualetes iekšā stacijas ēkā. Es vakar speciāli aizbraucu uz Krustpils dzelzceļa staciju, lai apskatītos. Kā ej iekšā no perona puses pa labi un pa kreisi ir tualetes, bet to durvis ir aizslēgtas. Tiek gaidīts līgums ar pašvaldību. Latvijas dzelzceļš piedāvā apsaimniekot šīs tualetes. Izpilddirektors atteica un pamatoti atteica. Es nevaru saprast kāds varētu būt šis sadarbības modelis. Iedomājieties, dzelzceļa stacijā ir apkopēja, kas kopj telpas, bet cita apkopēja, pašvaldības nolīgtā, atnāk divas tualetes kopt. Saprotiet, ja dienas laikā tualetē notiek kaut kas tāds, kas prasa tūlītēju sakārtošanu, piemēram, kāds pieķēza vai atbrīvo savu kuņģi uz grīdas, mūsu apkopējas nav, jo tā nāk vienu reizi dienā, savukārt dzelzceļa stacijas apkopēja neiet iekšā, jo uz viņu tas neattiecas. Es neredzu apsaimniekošanas modeli, kā to var izdarīt, cita lieta būtu ārā konteiners – mēs paņemam, mēs atbildam, bet te viss ir iekšā dzelzceļam piederošā ēkā. Tualetei būtu jāstrādā 24 stundas diennaktī, savukārt dzelzceļa staciju uz nakti aizslēdz. Pašlaik notiek saruna ar Latvijas dzelzceļu, tualetes gan ir uzbūvētas, taču iekšā pretēji mūsu sākotnējai norunai. Latvijas dzelzceļš aizbildinās, ka kādā no stacijām tualetes bija uzbūvētas ārā, bet tās ātri vien izdemolētas. Ja būvē ārā, tad jāliekot blakus sargs. Diemžēl tāda ir tā realitāte, ka daudz kas tiek demolēts. Nezinu uz kādiem noteikumiem mēs panāksim kompromisu un kurā brīdī jaunās tualetes tiks atvērtas, cerams, ka tuvākajā laikā šo jautājumu izrunāsim. Taču es vēlreiz atgādinu, ka es šobrīd neredzu to sadarbības modeli, kādā veidā pašvaldība varētu uzņemties šo tualešu apsaimniekošanu sveša īpašuma telpās," saka Leonīds Salcevičs.
 
 
Risinājums, kā apsaimniekot jaunās tualetes Krustpils dzelzceļa stacijā vēl tiek meklēts.
 
 
Latvijas Dzelzceļa Komunikācijas direkcijas Sabiedrisko attiecību projektu vadītājs Edgars Vilcāns skaidro, ka Latvijas dzelzceļš infrastruktūras modernizācijas ietvaros veic ne tikai sliežu ceļu izbūvēšanu un nomaiņu, kā arī peronu paaugstināšanu pasažieru ērtībām, bet pakāpeniski labiekārto arī stacijas, ierīkojot tajās mūsdienu prasībām atbilstošas tualetes.
 
 
Visās dzelzceļa līnijas Skrīveri-Krustpils stacijās – Aizkraukle, Koknese, Pļaviņas un Krustpils izbūvētas mūsdienīgas un ērtas tualetes, kas aizstās vecās – ārpus staciju ēkām esošās.
 
 
Projekts paredz, ka jaunos sanitāros mezglus savā apsaimniekošanā pārņem vietējās pašvaldības. Šobrīd Latvijas dzelzceļš ir līgumu slēgšanas procesā ar Aizkraukles, Kokneses un Pļaviņu pašvaldībām, turpinās pārrunas ar Krustpils pašvaldību. Latvijas dzelzceļš izsaka cerību, ka pašvaldība būs ieinteresēta savu iedzīvotāju interesēs šo jautājumu pēc iespējas ātrāk sakārtot. Tiklīdz visas juridiskās detaļas ar pašvaldībām būs sakārtotas, jaunās tualetes tiks atvērtas apmeklētājiem.
 

Savukārt Latvijas dzelzceļš izsaka cerību, ka pašvaldība būs ieinteresēta savu iedzīvotāju interesēs šo jautājumu pēc iespējas ātrāk sakārtot. Tiklīdz visas juridiskās detaļas ar pašvaldībām būs sakārtotas, jaunās tualetes tiks atvērtas apmeklētājiem. Portālā Radio1.lv var aplūkotv attēlus, kā izskatās jaunās tualetes Krustpils dzelzceļa stacijā, kas apmeklētājiem pagaidām nav pieejamas.
 
Foto: no Latvijas dzelzceļa arhīva
Attēlos: Tā izskatās jaunās tualetes Krustpils dzelzceļa stacijā, kas pagaidām apmeklētājiem ir slēgtas.
 
 
 

Komentāri (0-1/1)

  • A
    02.07.2018 18:22
    Kaut ko tik murgainu es vēl nebiju lasījusi. Dzelzceļš tirgo biļetes un biļetes cenā ir jābūt arī WC cenai. Nu veikala tualeti tak neapkalpo pašvaldība. Tur pērkot maizi, pienu, desu mēs samaksājam arī par WC izmantošanu. Un autoosta. Vai tad tur arī pašvaldība podus mazgā? Kā valsta uzņēmums Latvijas dzelzceļš plēš naudu, bet izdevumus grib uzkraut pašvaldībai. Nu lai netaisa to tualeti vaļā - pasažieri čurās uz ēkas stūriem

Atstājiet komentāru