Jēkabpilī pērn avārijas bez OCTA izraisījuši 18,8 autovadītāji
Pērn autovadītāji Vidzemē statistiski biežāk nekā citos Latvijas reģionos izraisījuši ceļu satiksmes negadījumus ar neapdrošinātu transportlīdzekli, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) apkopotā statistika.
2016.gadā Latvijā 1,28% no visiem ceļu satiksmes negadījumiem izraisīti ar transportlīdzekli, kam nav bijusi OCTA, savukārt gadu iepriekš šādu negadījumu skaits bija 1,38%. Pēc LTAB aplēsēm kopējais neapdrošināto transportlīdzekļu skaits uz Latvijas ceļiem ir 1%-1,5%.
"Ja vairākus iepriekšējos gadus visbiežāk ceļu satiksmes negadījumus bez OCTA izraisīja autovadītāji Latgalē, tad pērn neapzinīgākie autoīpašnieki bijuši Vidzemē, kur šādu negadījumu īpatsvars sasniedzis gandrīz 2%," informē LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins, piebilstot, ka jau daudzus gadus pēc kārtas viszemākais ceļu satiksmes negadījumu īpatsvars, ko izraisījuši autovadītāji bez OCTA, ir Rīgā (0,85%).
Salīdzinot Latvijas novadus, jau otro gadu pēc kārtas negatīvā nozīmē jāizceļ Ciblas novads, kur katrs ceturtais ceļu satiksmes negadījums izraisīts ar neapdrošinātu auto (pērn - katrs trešais). Liels neapdrošināto transportlīdzekļu izraisīto negadījumu īpatsvars bijis arī Mērsraga (25%), Jēkabpils (18,18%), kā arī Ērgļu, Baltinavas, Rugāju un Viesītes novados, kur katrs sestais ceļu satiksmes negadījums izraisīts ar transportlīdzekli, kam nav bijusi OCTA.
"Ja ceļu satiksmes negadījums ir izraisīts ar neapdrošinātu spēkratu, cietušajiem radītie zaudējumi tiks segti no Garantijas fonda, taču vēlāk zaudējumu summa regresa kārtībā tiks piedzīta no ceļu satiksmes negadījuma izraisītāja - neapdrošinātā transportlīdzekļa īpašnieka vai vadītāja," skaidro Abāšins, piebilstot, ka ceļu policijas ekipāžas vai radara fiksēts sods par neapdrošināta transportlīdzekļa vadīšanu ir līdz 120 eiro, kā arī divi pārkāpumu uzskaites punkti.
1997.gadā Latvijā tika ieviesta OCTA sistēma, kuras mērķis ir nodrošināt ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību Latvijā un Zaļās kartes dalībvalstīs. Sistēmas sekmīgākai darbības nodrošināšanai ir izveidots LTAB, kurā apvienojušās apdrošināšanas sabiedrības, kurām ir tiesības veikt OCTA apdrošināšanu Latvijā.
Materiāls tapis sadarbībā ar LETA