JAP pasažieru aptauja noslēgusies. Rosina atklāt regulāru maršrutu uz Mežaparku
- 28 maijs 2021 --
- 0Komentāri
Uzņēmumam bija svarīgi noskaidrot sabiedrības viedokli, lai izprastu vajadzību paplašināt maršrutu tīklu un saņemt sabiedriskā transporta pakalpojumu kvalitātes vērtējumu.
Aptaujā tika noskaidrots, ka 93 jeb 85% aptaujāto atbalsta izmaiņas maršrutos, savukārt 16 respondenti norādīja, ka izmaiņas nav nepieciešamas. Bija saņemti iebildumi, ka nevēlas maršrutu pagarinājumus ārpus pilsētas robežām, jo tas varētu ietekmēt autobusu kustības biežumu vai ceļā pavadīto laiku.
Visvairāk – 52 respondenti (31%) atzīmēja, ka vēlas sabiedriskā transporta nodrošinājumu uz Mežaparku ne tikai vasarā, bet visu gadu, jo tā ir laba vieta brīvā laika pavadīšanai sportojot, zvejojot vai vienkārši baudot dabu. 44 (26%) aptaujāto norādīja, ka vēlas regulārus reisus uz Salu un atpakaļ, jo daudzi Salas pagasta iedzīvotāji strādā vai mācās Jēkabpilī, savukārt jēkabpilieši dodas uz darbu uzņēmumos „Donā” un „Rītausmā”. 24 jeb 14% aptaujāto izteica vēlmi, lai sabiedriskais transports kursētu uz Brodiem. 21 respondents jeb 12% no aptaujātajiem kā vēlamo galapunktu kādam no pilsētas maršrutiem norādīja Spuņģēnus, bet pa 11 aptaujātajiem (6,5%) norādīja, ka sabiedriskā transporta kustība vēlama arī uz Ābeļu skolu un Veseļiem. Ošānus kā vēlamo galapunktu anketās bija atzīmējuši 6 aptaujātie jeb 4% no kopskaita. Vēl kā ieteicamie galapunkti biežākai autobusu kustībai bija norādīti Kūku pagasta centrs (6 respondenti), Asotes pilskalns un Laukezers.
Ar šoferu apkalpošanas kultūru autobusos ir apmierināti 99 jeb 93% (2018.gada aptaujā – 89%) aptaujāto, savukārt 7 (7%) respondentu bija norādījuši, ka autobusu vadītāji mēdz būt neiecietīgi, nelaipni, neatbild uz sveicienu un nelieto pieklājības frāzes „paldies” un „lūdzu”.
95 jeb 92% aptaujāto (2018.gada aptaujā 83%) autobusos jūtas droši, viņus apmierina arī tīrība un mikroklimats salonā. 8 respondenti anketās bija atzīmējuši, ka reizēm autobusos ir par vēsu, dažos reģionālo maršrutu autobusos sēdekļu pārvalki izskatās nolietoti.
Jautājumā par aktuālās informācijas pieejamību 78 (73%) norādīja, ka tā ir pietiekama, 23 (21%) atzīmēja, ka nav pietiekama, bet zina, kur to sameklēt, bet 6 (6%) uzskata, ka informācijas trūkst un viņi nezina, kur to meklēt. Kā biežākais informācijas avots norādīta uzņēmuma mājaslapa www.jekabpilsap.lv (44 jeb 43%) anketu, kā retāk lietoti avoti norādīti internets (19 jeb 15%), portāls www.1188.lv (15 jeb 12%), pieturvietas (14 jeb 11%), tad ar mazāku skaitu seko www.radio1.lv, www.jekabpils.lv, autoosta, mediji, laikraksti, soctīkli u.c.
Uzņēmums ir ieviesis visos sabiedriskā transporta maršrutos abonementa biļetes, kas ļauj ietaupīt pasažieru līdzekļus līdz pat 20%, tomēr tās iegādājas tikai 13 jeb 12% aptaujāto pasažieru, 94 jeb 88% aptaujāto biļeti iegādājas autobusā.
Darba uzlabojumam vairāki respondenti ieteica sagatavot pārskatāmu pilsētas maršrutu shēmu un parūpēties, lai pasažieri brauciena laikā saņemtu precīzu audiovizuālu informāciju par pieturām maršrutā.
Dažās anketās bija atzīmēti vērojumi, kas raksturo pasažieru uzvedību: „Apbrīnoju šoferu pacietību un cilvēku nekaunību, rupjību”, „Man šķiet, ka mazajiem skolas bērniem vajadzētu gan skolā, gan ģimenēs mācīt, kā uzvesties autobusā. Izvairos braukt ar sabiedrisko, ja redzu, ka stundas beigušās. Es nezinu... bērni ir nākotne, bet šo nākotni vajag audzināt.”
Paldies visiem, kuri atsaucās aptaujai, aizpildīja tās elektroniski, piezvanīja paši, lai izteiktu savu viedokli un atbildēja uz mūsu zvaniem! Mums ir kopīgs mērķis – lai autobusā labi un droši justos gan pasažieri, gan autobusu vadītāji.