2024.gada 13. oktobris

Irma, Mirga

FOTOREPORTĀŽA: No Salas līdz Jēkabpilij būvē gājēju un velobraucēju infrastruktūru

Gar reģionālo autoceļu Aizkraukle–Jēkabpils (P76) būvē apgaismotu gājēju un velosipēdistu infrastruktūru, kas savienos Jēkabpili ar četrus kilometrus attālo Salas ciemu (38,65.–42,57. km). Tā šķērsos arī vēsturisko Pelītes upes tiltu, kurš darbu ietvaros arī tiek atjaunots, portālu radio1.lv informēja "Latvijas Valsts ceļi".

Patlaban būvdarbu posmā ir ieviests ātruma ierobežojums 50 km/h, kā arī ir divi luksoforu posmi.

Jaunais gājēju un velosipēdistu ceļš būs 2,5 metrus plats ar asfaltbetona segumu. Izbūvēs arī pieejas autobusu pieturvietām. Ceļš būs savienots ar jau esošo infrastruktūru Salas ciemā un Jēkabpilī. Lai nodrošinātu ūdens atvadi, posmā pārbūvēs trīs caurtekas zem autoceļa P76 un izbūvēs drenāžas sistēmu.

Caurteku būvdarbu laikā satiksmi organizēs pa vienu joslu ar luksoforiem, braukšanas ātruma ierobežojums būs 50 km/h. Vietās, kur gājēju/velosipēdistu ceļš pietuvojas autoceļa P76 brauktuvei, kā arī virs caurtekām uzstādīs drošības barjeras.

Tilts pār Pelītes upi ir uzbūvēts 19. gadsimta sākumā – aptuveni 1820. gadā. Tas atrodas autoceļa Aizkraukle–Jēkabpils (P76) 41,83. kilometrā. Pirms pārbūves tilta mūra sienas bija daļēji sabrukušas, caur tām sūcās ūdens. Izvērtējot tilta tehnisko stāvokli, nestspēju un citus parametrus, kā arī ņemot vērā arhitektoniskos apsvērumus un būves vēsturi, nolemts tiltu atjaunot: remontēt akmens mūra velves un sienas, iebetonēt dzelzsbetona velvi virs esošās velves. Uz tilta būs asfaltbetona segums.

Būvdarbus veic SIA "Ošukalns", līguma summa ir 1 575 244 eiro (ar PVN), būvuzraudzību – SIA "Teede Insenerid". Projekta autors ir AS "Ceļuprojekts".

Darbus plānots pabeigt šogad līdz būvdarbu sezonas beigām.

Foto: Latvijas valsts ceļi

Atstājiet komentāru