Pirmajā pusgadā reģionālo maršrutu autobusos pārvadāti vairāk nekā 14,5 miljoni pasažieru; vilcienos - nepilni 8,3 miljoni
Pirmajā pusgadā reģionālo maršrutu autobusos pārvadāti vairāk nekā 14,5 miljoni pasažieru, savukārt vilcienos - nepilni 8,3 miljoni, informē Autotransporta direkcijas (ATD) pārstāve Zane Plone.
Viņa norādīja, ka Sabiedriskā transporta padomes locekļi tika iepazīstināti ar šā gada pirmā pusgada sabiedriskā transporta pakalpojuma rezultatīvajiem rādītājiem un valsts budžeta izlietojumu, kā arī ar atklāta konkursa par sabiedriskā transporta pakalpojuma nodrošināšanu 10 maršrutu tīkla daļās gaitu. Tāpat sēdē tika lemts par izmaiņu veikšanu vairākos reģionālā maršrutu tīkla maršrutos.
Pēc ATD vēstītā, 2017.gada pirmajos sešos mēnešos reģionālo maršrutu autobusos tika pārvadāti vairāk nekā 14,5 miljoni pasažieru, bet vilcienos - nepilni 8,3 miljoni pasažieru. Savukārt kopējais autobusu nobraukums reģionālajā maršrutu tīklā veidoja 39,5 miljonus kilometru.
Šā gada pirmajā pusgadā pārvadātājiem, kas nodrošina sabiedriskā transporta pakalpojumu reģionālās nozīmes autobusu maršrutos, izmaksājamo valsts dotāciju apmērs zaudējumu segšanai veidoja 18,67 miljonus eiro. Pasažieru pārvadājumos pa dzelzceļu dotācijas apmērs radušos zaudējumu kompensēšanai bija 4,6 miljoni eiro. Savukārt par personu, kuru braucienus reģionālajā maršrutu tīklā pilnā apmērā kompensē valsts, pārvadāšanu valsts finansējums šā gada pirmajā pusgadā veidoja 4,56 miljonus eiro.
Vienlaikus Plone informēja, ka pasažieru pārvadātāji savu pieteikumu konkursam par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu 333 maršrutos, kas ietilpst 10 maršrutu tīkla daļās (Alūksne, Daugavpils, Gulbene, Jēkabpils, Limbaži, Ludza, Madona, Preiļi, Rēzekne un Ziemeļkurzeme), varēs iesniegt līdz 2017.gada 14.septembrim.
"Konkursa termiņš tika trīs reizes pagarināts. Pirmās divas reizes to pagarināja, jo pārvadātāji Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) iesniedza sūdzības saistībā ar konkursa nolikumu un saskaņā ar Publisko iepirkumu likumu līgumu ar konkursa uzvarētāju nevar slēgt, kamēr nav saņemts IUB komisijas lēmums par iesnieguma izskatīšanas rezultātiem. Visas sūdzības, kuras IUB izvērtējis, tika atzītas par nepamatotām. Savukārt trešo reizi termiņš tika pagarināts, ņemot vērā apstākli, ka ar nodokļu reformu saistītie likumi vēl nav izsludināti normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā, kā arī pamatojoties uz ATD un Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas panākto vienošanos attiecībā uz izmaiņu veikšanu līguma nosacījumos, kā rezultātā nepieciešamas korekcijas arī konkursa nolikumā," klāstīja Plone.
Tāpat sabiedriskā transporta padomes sēdē tika nolemts veikt izmaiņas vairākos reģionālajos maršrutos. "Par izmaiņām iedzīvotāji tiks informēti savlaicīgi," piebilda direkcijas pārstāve.
Sabiedriskā transporta padome izveidota, lai ieviestu vienotu pieeju sabiedriskā transporta pakalpojumu plānošanas, pasūtīšanas, līgumu slēgšanas un valsts budžeta izlietošanas uzraudzības procesiem. Padomē darbojas pieci satiksmes ministra iecelti pārstāvji un pieci no plānošanas reģioniem.
Materiāls tapis sadarbībā ar LETA