Kur varēs uzlādēt elektriskos automobiļus un cik tie maksā?
No visiem uzrunātajiem sadarbības tīkla dalībniekiem pirmā piedāvāt elektrisko transportlīdzekļu uzlādi savā tūrisma un ēdināšanas pakalpojuma vietā pieteicās SIA "Viesu Līči", tāpēc uzlādes vieta izveidota uzņēmumam piederošās kafejnīcas "Zemnieku cienasts" teritorijā, norāda Rulle.
Jaunizveidoto transportlīdzekļu uzlādes vietu plānots atklāt 18.martā pulksten11.
Ministru kabinets plāno apstiprināt “Klimata pārmaiņu finanšu instrumenta finansēto projektu atklāta konkursa „Siltumnīcefekta gāzu emisijas samazināšana transporta sektorā – atbalsts elektromobiļu un to uzlādes infrastruktūras ieviešanai” nolikumu” , kas izdots saskaņā ar likuma „Par Latvijas Republikas dalību Kioto protokola elastīgajos mehānismos” 10.panta trešās daļas 1.un 2.punktu.
Sarezģīts nosaukums, bet lietas būtība ir tā, ka par 5 miljoniem (5 012238,12 ) eiro izsludināts konkurss, kura rezultātā būtu iespējams par – 1 670 746,04 eiro iegādāties elektromobiļus, kuru ātrums ir līdz 90 km/h. Precīzāk M1 klase, kas ir vieglais pasažieru transports. Piemēram VW e-up.
Ņemot Latvijas tirgū vidējās alektrisko automobiļu cenas, tad var aptuveni spriest cik dažādas automašīnas varētu iegādāties par šiem 5 miljoniem. Atšķirība ir atbalsta intensitātē atkarībā no projekta iesniedzēja juridiskā statusa:
Tiešās vai pastarpinātās pārvaldes iestādēm vai atvasinātām publiskām personām – līdz 85 %, ja aktivitāšu ietvaros netiek veikta saimnieciskā darbība;
Sīkajiem (mikro) un mazajiem komersantiem – līdz 55%;
Vidējiem komersantiem – līdz 45%;
Lielajiem komersantiem – līdz 35%;
Komersantiem, kas pretendē uz atbalstu saskaņā ar Komisijas regulu Nr.1998/2006 – līdz 50%.
aptuveni pa 35 000 eiro var iegādāties vienu automašīnu. Tas nozīmē, ka par 1,67 miljoniem var iegādāties 47 mašīnas. Tā ka autobusi ir dārgāki, tad tos vēl mazāk. Ņemot vērā vidējo atbalsta intensitāti(+/- 50%), tad aptuveni 100 auto varētu tikt iegādāti.
Ja tas ir sabiedrisko attiecību projekts, jeb mērķis tiekties uz Zaļākās valsts pasaulē statusu, tad arī izgāšanās. Kam interesēs, ka Latvijā ir par 50 automašīnām vairāk, bet toties elektriskām? Igaunijā ir 200, kuras ieguva darījuma rezultātā no Mitsubishi, kad igauņi vienojās par Mitsubishi kravu transportēšanu caur Igaunijas ostām. Un vēl par ES un citiem līdzekļiem iegūtas elektriskās mašīnas. Tas pat vairāk parāda valsts nostāju, nevis Latvijas gadījumā, ka par 5 miljoniem sanāk tikai vidēji 100 mašīnas. Ja pirktu ārzemju velosipēdus, piemēram no Ķīnas, kur veikalā viena velosipēda cena ir ap 200 EUR vai Latvijā ražoto BlueShockBike velosipēdu cena ir ap 1000 EUR, tad mazumtirdzniecības cenās par 5 miljoniem EUR varētu iegādāties vismaz 5000 Latvijā ražotus vai 25’000 Ķīnā ražotus velosipēdus!!!