2024.gada 25. novembris

Kadrija, Kate, Katrīna, Trīne

Atvieglo saskarsmi ar dienestu klientiem

Atvieglo saskarsmi ar dienestu klientiem

Sociālie darbinieki dažādos novados piedalās biedrības “LAIMES KALVE” semināros “Kā saprast jebkura tipa cilvēku”. Semināra laikā darbinieki, kuru ikdiena ir saistīta ar klientiem, uzzina, kādēļ gadās situācijas, ka klients nesaprotas ar sociālo darbinieku, kādēļ reizēm šķiet, ka viss labi sarunāts, bet, klientam sākot pildīt vienošanos, izrādās, ka viņš neko nav sapratis vai sapratis "pa savam". Tāpat reizēm gadās, ka klienti īsti "nedzird", ko piedāvā sociālais darbinieks. Šie cilvēki gadiem lūdz palīdzību un sociālais darbinieks neredz iespēju šim cilvēkam palīdzēt, taču ir iespēja izprast šos grūtdieņus un saprast, kā panākt to, lai klients uztver darbinieka teikto un spēj pieņemt palīdzību.

Piemēram, Ogres novada sociālie darbinieki atzīst, ka noteikti darbā pielietos seminārā dzirdēto par emocionālajiem stāvokļiem un par to, kā tos var paaugstināt, lai cilvēks vismaz sāktu sadzirdēt to, ko viņam saka un kādu palīdzību piedāvā, lai sāktu sakārtot savu dzīvi un tiktu “ārā no bedres”. Kāda speciāliste pauda, ka iegūto informāciju izmantos ne tikai ar klientiem, bet arī ģimenē, sabiedrībā un vispār, lai saprastu kopējo sabiedrības noskaņojumu.

Biedrība “LAIMES KALVE” darba kolektīviem piedāvā ne tikai jau minēto semināru, bet arī nodarbības par stresa pārvarēšanu, darbu plānošanu, kā arī strādā ar sociālā dienesta klientiem, palīdzot viņiem sākt meklēt izeju no mūžīgās bezizejas.

Savukārt skolām biedrība piedāvā informatīvu lekciju skolēniem “Motivācija mācīties”, kurā it kā sen zināmas lietas paskaidro no cita skatu punkta, liek apzināties klausītājiem, kādu nākotni viņi sev gribētu veidot.

Pēc šādām lekcijām arī pedagogi, kuri piedalās nodarbībā, atzīst – informācija ir ļoti viegli saprotama, liek aizdomāties un arī atvieglos turpmāko pedagogu darbu. Nodarbības iespaidā pusaudži saņemas un nopietnāk gatavojas eksāmeniem.

Biedrība “LAIMES KALVE” īsteno sociālo projektu “Ceļš uz laimi”, kas atdzīvina mūsu kultūras garīgās vērtības, sekmē savstarpējo cieņu starp cilvēkiem, atjauno vecāku uzticību skolām, cilvēku ticību saviem spēkiem, veicina pozitīvu attieksmi.

Biedrība “LAIMES KALVE” piedāvā arī informatīvas nodarbības par saskarsmi, atkarību profilaksi, kā arī seminārus pieaugušajiem par to, kā “neizdegt” darbā, saprasties ar dažāda rakstura cilvēkiem, plānot savu laiku un risināt konfliktus.

Vita Smiltiņa

Biedrības “LAIMES KALVE”

Sabiedrisko attiecību speciāliste

Komentāri (0-5/5)

  • Elga
    02.07.2018 18:32
    Mana kaimiņiene kādu laiku bija bezdarbniekos, un tad stāstīja par savu soc. darbinieci gandrīz neticamas lietas - izrādās, var strādāt arī jēdzīgi šajā darbā, palīdzēt citiem. Un ir labi, ja kāds padomā par tiem cilvēkiem un palīdz viņiem arī pašiem iegūt kaut kādu "dopingu" semināru vai lekciju laikā, jo tas nudien nav viegls darbiņš mūsdienās....Lai tik mācās!
  • Aina
    02.07.2018 18:32
    Diez kā tas ietekmēs tos klientus?
  • Arnita
    02.07.2018 18:32
    Nu ne jau visi sociālie darbinieki neklausās. Viņi aizbildinās ar laika trūkumu, bet cenšas palīdzēt Tik vai ir līdzēts, iespiežot rokā pārtikas paku vai humpalas. Nezinu. Cilvēkam jāatrod darbs, tad nevajadzēs pabalstus lūgt. Vispār jau Jēcī pabalsts reizēm lielāks par algu.
  • dz
    02.07.2018 18:32
    Vispirms Laimes kalve lai ieskaidro saviem potenciālajiem apmācību klientiem -sociālajiem darbiniekiem, ka jebkuram sociālajam darbiniekam jāiemācās "nolaisties no pārākuma debesu augstumiem" un vismaz domās nolikt sevi sava klienta lomā, tad arī nebūs saskarsmes problēmu, nebūs jāsūdzas, ka klients nedzird sociālo darbinieku. Visi klienti ļoti labi dzird, ko viņiem saka, bet, primāri, katrs klients vēlas vispirms tikt uzklausīts un saprasts, klients grib, lai viņu sadzird, ieklausās viņa problēmā no klienta skatu punkta nevis tikai no pārtikuša bezproblēmu institūcijas darbinieka skatu punkta. Nu nevajag uzreiz mesties klientam virsū ar gudriem padomiem, ko un kā viņam darīt, nevajag mācīt ar vispārīgām neko neizsakošām frāzēm, jo tos tekstus klients pats visbiežāk zina ļoti labi.
  • Uldis
    02.07.2018 18:32
    Mūsu novada sociālās darbinieces arī kaut ko tādu mācījās. Dažas, vārdos nesaukšu, bija sajūsmā.

Atstājiet komentāru