2024.gada 23. novembris

Zigfrīda, Zigrīda, Zigrīds

Pašvaldība un būvnieki ar ielu rekonstrukcijas gaitu apmierināti, mazo ielu iedzīvotāji jūtas apmānīti (FOTO)

Pašvaldība un būvnieki ar ielu rekonstrukcijas gaitu apmierināti, mazo ielu iedzīvotāji jūtas apmānīti (FOTO)

Šodien Jēkabpils pilsētas domes deputāts, priekšsēdētāja vietnieks tautsaimniecības jautājumos Aivars Kraps un ”Saldus ceļinieka” būvnieki preses konferencē, kas šoreiz norisinājās būvobjektos, žurnālistus iepazīstināja ar Vienības ielas rekonstrukcijas, tilta atjaunošanas un Kurzemes ielas rekonstrukcijas darbu gaitu, uzsverot, ka darbi norit plānotajā grafikā.

 

“Saldus ceļinieka” pārstāvis Edgars Brūveris stāsta, ka Vienības ielā pabeigti rakšanas darbi no tilta līdz ātrumu ierobežojošajam aplim, līdz šim ierīkotas apakšzemes komunikācijas un nolīdzināts grunts pamats, kā arī uzbērta šķembu kārta. Būvnieki tuvākajā laikā sāks likt apmales, bet pēc tam sāks klāt asfalta apakškārtu, bet līdz decembrim sola ierīkot arī trotuārus Vienības ielas abās pusēs. Ietvēm paredzēts bruģas klājums.

 

“Uz ziemu nodosim ielu ar visiem trotuāriem, tā, lai cilvēkiem būtu, kur iet, izbūvēsim arī abus pieslēgumus pie veikala “Rimi” un uz Liepu ielu. Tas jau būtu izdarīts, bet bija neliela aizķeršanās ar elektrību, jo kaut kur pilsētā ir sabojāts kabelis, tāpēc nevarējām pārslēgt elektrību tā, kā bijām plānojuši,” stāsta E.Brūveris.

 

Vienības ielas rekonstrukcijas gaitā šo ceturtdien būvnieki sāks nojaukt arī māju Vienības un Brīvības ielu krustojumā.

 

Vienlaikus ar rekonstrukcijas darbiem sākta arī tilta balstu atjaunošana un “Rīgas tiltu” būvmeistars Raimonds Maļinovskis stāsta, ka patlaban tiek nostiprināti tilta balsti. Darbi uzsākti 9.septembrī un tos plāno pabeigt līdz novembra vidum.

 

“Šobrīd notiek bojātā betona atkalšana, armatūras uzstādīšana un apbetonēšana. Šos darbus pabeigsim līdz novembra vidum un tad būs tehnoloģiskais pārtraukums līdz pavasarim. Šogad visi darbi notiek zem tilta, augšdaļā tie notiks nākamgad. Armatūra tiek nodrošināta pret rūsu. Betonēšana notiek naktī, lai netraucētu satiksmi, satiksmes ierobežojumi ir tikai vakaros uz dažām stundām, tādi paredzēti arī rīt. Patlaban betonēti tiek tikai divi vidējie balsti. Nākamgad paredzēts atjaunot laiduma konstrukcijas,” stāsta R.Maļinovskis.

 

Arī Kurzemes ielas rekonstrukciju paredzēts pabeigt līdz nākamā gada septembra beigām, kā to paredz līgums, stāsta E.Brūveris. Šogad būs izbūvēta visa brauktuve, izņemot krustošanās vietas ar Latgales un Jāņa Raiņa ielu, kā arī krustojumu pie tilta. Līdz šim ir izstrādāts grunts ierakums, daļēji sabūvētas apakšzemes komunikācijas, nelielus traucējumus darbos radījusi gāzes vada pārslēgšana, kas šo darbu iekavējusi aptuveni par mēnesi. Jauno gāzes vadu pie esošā pieslēgs piektdien. Pēc tam varēs pabeigt ūdensvada un kanalizācijas ierīkošanu. Tad tiks klāta smilts un šķembu sega, bet uz ziemu šis posms paliks bez asfalta. Satiksmes šajā posmā nebūs, varēs pārvietoties vienīgi gājēji.

 

Kaut arī darbus plānots pabeigt laikā un Jēkabpils domes priekšsēdētāja vietnieks saimnieciskajos jautājumos, deputāts Aivars Kraps un būvnieki viens ar otru ir apmierināti, to nevar sacīt par Jāņa un Mednieku ielas iedzīvotājiem, kuri jau iepriekš sūdzējās par to, ka viņu mazās ieliņas neatgriezeniski var sabojāt kravas auto intensīvā pārvietošanās. Ja tas nav noticis, tad tikai labvēlīgo laika apstākļu dēļ. Jau pirms divām nedēļām viņi aicināja uz tikšanos gan Aivaru Krapu, gan “Saldus ceļinieka” pārstāvjus un saņēma solījumu, ka kravas auto intensitāte samazināsies, jo zemes izvešana tikpat kā beigusies.

 

Vakar iedzīvotāji sūdzējās par to, ka A.Kraps un būvnieki melojuši un nav pildījuši solījumu, jo otrdien kravas automašīnu plūsma atsākusies un nesot tikpat intensīva kā iepriekš, tāpat tas noticis arī šodien. Viņi bija gatavi tikties ar būvniekiem un domes pārstāvi šodien, mednieku ielas krustojumā, taču ne “Saldus ceļinieka”, ne pašvaldības pārstāvji neizrādīja vēlēšanos doties turp.

 

“Saldus ceļinieka” pārstāvis Guntis Kļaviņš apgalvo, ka varbūt vienu dienu kravas automašīnas pabrauku;sas intensīvāk, bet tā bijusi viena diena un, ja turpmāk pa šīm ielām pārvietojoties viena – divas automašīnas dienā.

 

“Tas tomēr mazliet būtu jāpiecieš, jo tā intensitāte, kāda bija tad, kad veda grunti, nav vairs salīdzināma un ceļš piebērts ar šķembām un pielīdzināts. Kamēr nav pārslēgts gāzes vads un ūdensvads, dažreiz tehnoloģiski sanāk pārbraukt arī pa to ielu.

 

Uz iedzīvotāju iebildēm, ka transporta plūsma joprojām turpinās, G.Kļaviņš iebilda: “Nē, tā nav taisnība, jo tādas plūsmas vairs nav kā tad, kad mēs bijām tikties ar iedzīvotājiem pirms divām nedēļām. Galu galā, mēs taču nevaram lidot pa gaisu.”

 

“Jūs esat publicējuši, ka mēs kaut ko ne to esam sastāstījuši, pilnīgi tam nepiekrītu, ja viena divas mašīnas izbrauks, tās izbrauks ar;ī tagad, pēc mēneša un arī nākamgad, bet tāda kustība, kā bija, kad bija problēma, nav. Jebkurā gadījumā nav nekādu šaubu par to, ka būvnieks visu sakārtos, ja arī būs izveidojušās kaut kādas bedres, par to esam pilnīgi droši,” sacīja A.Kraps.

 

Abi apgalvoja, ka iedzīvotājiem neesot taisnība un viņi savus solījumus esot izpildījuši. Tikmēr mazo ieliņu iedzīvotāji izsaka sašutumu par to, ka ir piemānīti un ir gatavi sūdzēties vairākās instancēs, jo transporta plūsma turpinās, piemēram, otrdien divu stundu laikā tika saskaitītas kursējam 30 smagās mašinas.

 

Paredzēts, ka par būvdarbu gaitu nākamā pres konference arī varētu notikt būvobjektos, iespējams, novembra vidū.

 

Māra Grīnberga

 

buve2

 

buve3

 

buvee4

 

Atstājiet komentāru