2024.gada 24. novembris

Velda, Velta

Salcevičs: Par VK atklātajiem pārkāpumiem Kozuliņam uz pusgadu samazinu algu par 15 procentiem (FOTO)

Salcevičs: Par VK atklātajiem pārkāpumiem Kozuliņam uz pusgadu samazinu algu par 15 procentiem (FOTO)

Jēkabpils domes priekšsēdētājs un privatizējam SIA “JK Namu pārvalde” kapitāldaļu turētājs Leonīds Salcevičs preses konferencē, kurā piedalījās arī domes priekšsēdētāja vietnieks Jānis Raščevskis, Pilsētsaimniecības departamenta direktors Raits Sirmovičs, kā arī SIA “JK Namu pārvalde” valdes loceklis Juris Kozuliņš, galvenā grāmatvede Aļona Gruzdova un ekonomiste Solvita Čandere, vietējiem medijiem paziņoja, ka pēc Valsts Kontroles atklātajiem pārkāpumiem nolēmis sodīt SIA “JK “Namu pārvalde” valdes priekšsēdētāju Juri Kozuliņu, samazinot viņam uz pusgadu algu par 15 procentiem.

 “Diezgan sāpīga ir tā lieta,” uzrunājot namu pārvaldes pārstāvjus, sacīja Leonīds Salcevičs. “Jūs paši ar savu darbību vai zināmā mērā bezdarbību esat radījuši aizdomu skatienu uz jūsu aktivitātēm, saistībā ar šo Valsts kontroles revīzijas aktu. Iedzīvotāji uzskata, ka kaut kur kaut kas nav kārtībā, ka kaut kas ir aizgājis greizi un nepareizi. Mēs visi esam konstatējuši, ka pārkāpumi ir iekšējā darba organizācijā dokumentu plūsmas sakārtošanā, ar nolikumiem un visu, kas to reglamentē. Ja tai naglai jābūt mājā numur viens, tad tā arī jābūt, tā ir visos valsts līmeņos, tām naudām, ar kurām dotē vai finansē kaut ko konkrētā sfērā, prasa skurpulozu atskaiti. Tieši tādu pašu kurpulozu atskaiti prasa arī Jēkabpils iedzīvotāji par savu samaksāto naudu. Ņemot vērā, ka Latvijā ir ļoti nepatīkama pieredze no apsaimniekotāju puses, ka daudzi pazūd ar visu klientu samaksāto naudu, jebkurš nepareizi izdarīts solis – apzināti vai neapzināti, rada aizdomas, šaubas, neuzticību pret pašvaldības kapitālsabiedrību un diskomfortu cilvēkiem. Jums ir jāizdara secinājumi. Es kā kapitāldaļu turētājs arī esmu izdarījis secinājumu. Katrā ziņā jūs ir jāsoda. Es varu sodīt tikai valdes priekšsēdētāju [Juri Kozuliņu]. Valdes priekšsēdētājam ir jāpieņem lēmums attiecībā uz saviem padotajiem. Es pieņemšu lēmumu uzņēmuma valdes priekšsēdētājam uz pusgadu noņemt nost 15 procentus no algas. Attiecīgi, ņemot vērā manu pieņemto lēmumu, tu [uzrunā Juri Kozuliņu] vari lemt par sodu saviem darbiniekiem, par kuriem uzskati, ka viņi tev nav palīdzējuši strādāt. Tāds ir mans lēmums, lai, tautas valodā runājot, daļēji “atsistu” tos līdzekļus, kurus jūs tā vienkāršā valodā runājot, braucot ekskursijās un viens otru apdāvinot, notrallinājāt. Viss.” Sods uzņēmuma valdes priekšsēdētājam stāsies spēkā 1.jūnijā un būs noteikts līdz 31.decembrim. Tāpat pašvaldība uzraudzīs, lai namu pārvalde ieviestu visus Valsts kontroles ieteikumus saskaņā ar noteikto laika grafiku.

 Runājot par Valsts kontroles atklātajiem pārkāpumiem SIA “JK “Namu pārvalde”, Leonīds Salcevičs sacīja, ka vislielāko sašutumu izraisa koplīgums, kurš paredz dāsnus prezentācijas izdevumus, apdāvināšanos svētku reizēs, dažādus pabalstus un ekskursijas uz uzņēmuma rēķina. Arī Jēkabpils domes priekšsedētāja vietnieks Jānis Raščevskis un Pilsētsaimniecības departamenta direktors Raits Sirmovičs atzīmēja, ka SIA “JK namu pārvalde” drīkst braukt ekskursijās, apdāvināt darbiniekus un maksāt pabalstus, bet tikai no līdzekļiem, ko viņi nopelna ar savu saimniecisko darbību nevis no naudas, ko iekasē par īri un apsaimniekošanu. Leonīds Salcevičs šo dāsno koplīgumu ir apturējis. Savukārt citus Valsts kontroles revīzijā atklātos pārkāpumus SIA “JK namu pārvalde” jānovērš dažādos noteiktos termiņos.

 Valsts kontroles revīzijā konstatēts, ka iepriekšējos gados namu pārvalde attiecinājusi uz dzīvojamo māju izdevumiem reprezentācijas izdevumus, piemēram, regulāri organizējusi tikšanās ar sadarbības partneriem, apvienojot tās ar pusdienām vismaz 2000 eiro apmērā, iegādājusies ziedus un ziedu kompozīcijas vairāk nekā 5000 eiro apmērā, kā arī rīkojusi kolektīvos pasākumus darbiniekiem vismaz 5000 eiro apmērā. Juris kozuliņš gan sacīja, ka šīm vajadzībām tērēta nauda no citiem ieņēmumiem, nevis no īres un apsaimniekošanas naudas, bet bijušas nepilnības uzskaitē, tāpēc dokumentos uzrādīts, ka nauda ņemta no iedzīvotāju īres un apsaimniekošanas izdevumiem.

 Uzņēmuma valdes loceklis Juris Kozuliņš klātesošajiem skaidroja, ka Valsts kontrole ir sagatavojusi vairākus ieteikumus konstatēto nepilnību novēršanai, kā arī noteikusi laika grafiku līdz kuram SIA “JK Namu pārvaldei” ieteikumi ir jārealizē.

Valsts kontrole sniegusi 11 galvenos ieteikumus trūkumu novēršanai. Publicējam SIA “JK “Namu pārvalde” paskaidrojumu Jēkabpils domei par atklātajiem trūkumiem un to novēršanas grafiku.

 

PRIVATIZĒJAMAIS SIA JK NAMU PĀRVALDE PASKAIDROJUMS

 

Pamatojoties uz Jūsu 01.04.2016. pieprasījumu Nr.2.7.26/90 „Par informācijas sniegšanu” sniedzu skaidrojumu par Revīzijas ziņojumā „Vai privatizējamā SIA ”JK Namu pārvalde” daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas pārvalda efektīvi un atbilstoši normatīvo aktu prasībām” (revīzijas lieta Nr.2.4.1-19-8/2015) norādītajiem trūkumiem. Proti:

1. Apsaimniekošanas maksa Privatizējamais SIA JK Namu pārvalde (turpmāk - Namu pārvalde) tiek noteikta atbilstoši mājas labiekārtotības pakāpei, nevis visām vienāda. Turpmāk:

  • mājās, kuras nav nodrošinātas ar centralizētās siltumapgādes, ūdensvada un kanalizācijas pieslēgumiem apsaimniekošanas maksa būs -0.41 euro/m2,

  • mājās, kuras nav nodrošinātas ar centralizēto siltumapgādi - 0.45 euro/m2,

  • labiekārtotajām mājām - 0.50 euro/m2.

 Plānotās ieņēmumu un izdevumu tāmes tiek sastādītas, vadoties no iepriekš minētās apsaimniekošanas maksas, kura tāmēs tiek sadalīta pa izdevumu pozīcijām. Valsts kontroles revīzijas ziņojumā minētie izdevumi 606746 euro apmērā ir 2013.gada un 2014.gada plānotās tāmēs norādītie izdevumi pozīcijā “līdzekļu uzkrājums - plānotajiem remontdarbiem vai iepriekšējos peridos veikto remontdarbu izmaksu segšanai”.

 Namu pārvalde līdz šim nav veikusi apkopojumu nepieciešamajiem remontdarbiem, jo remontdarbi tiek veikti, vadoties no ēku un apsaimniekojamo teritoriju pārziņu apsekojuma aktiem, pēc dzīvokļu īpašnieku lēmuma, siltumenergoefektivitātes nodrošināšanai nepieciešamie remontdarbi un avārijas situāciju novēršanas remontdarbi. Līdz ar to summa plānotajās tāmēs pie pozīcijas “līdzekļu uzkrājums” tiek izlietota vai nu remontdarbiem, vai arī mājai tiek samazināts līdzekļu atlikums uz perida beigām, kas izveidojies no iepriekšējo periodu izmaksām.

 2. 2015.gada māju tāmēs māju pārvaldīšanas pakalpojumi un ādministartīvie izdevumi tika plānoti salīdzinoši lielākā apmērā, pamatojoties uz iepriekšējos periodos plānoto summu, plānoto algu pieaugumu un izmaksu palielināšanos.

 3. VK revīzijas ziņojumā teikts, ka māju pārskatos ir iekļauti nepamatoti izdevumi uz atsevišķiem dzīvokļu īpašniekiem 37058 euro apmērā, taču šie izdevumi pilnā apmērā nav iekļauti māju pārskatos, jo tika koriģēti pie pārskatu sastādīšanas. Šī summa ir skaidrojama ar to, ka valsts kontrolei pēc pieprasījuma tika iesniegts namu pārvaldes veikto avārijas dienesta un pārējo veikto remontdarbu apkopojums par diviem gadiem, kuros bija arī dzīvokļu remonti, kā arī dzīvokļu uzlaušanas un izlikšanas izdevumi, mantu izvākšanas izdevumi, dzīvokļu apsekošana pēc avārijas dienesta pieteikumiem, kā arī izdevumi, kas radušies, kad dzīvoklī tiek veikti santehnikas darbi, lai nodrošinātu pilnvērtīgi veikt remontdarbus stāvvados.

 Atsevišķos dzīvokļos (pārsvarā pašvaldības īpašumā esošajos) tika veikti avārijas remontdarbi, lai novērstu apdraudējumu un zaudējumu radīšanu citiem šajā mājā esošajiem dzīvokļu īpašniekiem. Piemēram, dzīvoklī esošā ūdensvada vai kanalizācijas sistēmas bojājuma rezultātā tiek nopludināti apakšā esošie dzīvokļi. Dzīvoklī esošais īrnieks vai īpašnieks ir maksātnespējīga vai maznodrošināta persona, kas pati nevar apmaksāt šo avārijas remontdarbu, kā rezultātā, lai neradītu pārējiem dzīvokļu īpašniekiem vēl lielākus zaudējumus Namu pārvalde veica avārijas remontdarbus par iekasēto apsaimniekošanas maksu.

Kā arī remontdarbi tika veikti kopīpašumā esošajās inženierkomunikāciju sistēmās (tas ir, ūdensvada un kanalizācijas sistēmas stāvvadi, siltumapgādes sistēmā, elektroapgādes sistēma), taču darba lapās remontstrādnieki šos darbus norādīja kā veiktus atsevišķā dzīvoklī, nevis saistībā ar kopīpašumā esošo daļu. Kā rezultātā Valsts kontrolei radās nepareizs priekšstats un visi veikti remontdarbi tika attiecināti uz atsevišķu dzīvokli.

 4. JK Namu pārvalde kopš 2011 .gada ir noteikti izdevumi par valsts karoga pacelšanu 72 Ls jeb 102.45 euro apmērā, pēc Valsts kontroles revīzijas šie izdevumi par revidējamo laika posmu sastāda 38058 euro. Tā kā sētnieku darba pienākumos ir minēta karoga pacelšana, tad 2015.gada māju faktiskajos pārskatos karoga pacelšanas izdevumi tika koriģēti un turpmāk netiks uzskaitīti.

5. Māju pārskatos ūdensapgādes, kanalizācijas, siltumapgādes un elektroapgādes sistēmās kopš 201 l.gada ir noteikta vienota tarifa likme sistēmu nodrošināšanai - 0.01 Ls jeb 0.01423 euro par m2 mēnesī. Tarifa likme tika noteikta, pamatojoties uz 14.04.1999 Jēkabpils pilsētas domes lēmumu nr.192 un 08.11.2000 lēmumu nr.469 Par iekšējo tīklu apkalpošanas maksu. Pēc revizdentu atzinuma par 2013. un 2014.gadu šie izdevumi sastāda 323902 euro.

 6. Māju pārskatos avārijas dienesta izdevumiem kopš 201 l.gada ir noteikts tarifs - 0.01 Ls jeb 0.01423 euro par m2 mēnesī, bet kopš 2015.gada tarifs ir 0.02 euro/m2 mēnesī. Pēc revidentu atzinuma par 2013. un 2014.gadu šie izdevumi sastāda 109679 euro. Šajā noteiktajā tarifa ietilpst izdevumi, kas nodrošina 24h avārijas dienesta darbību.

 7. Māju pārskatos līdz 2014.gadam izdevumi netika atbilstoši klasificēti pa izdevumu pozīcijām, kā rezultātā revidenti norāda, ka tehniskās apkopes un remonta izdevumi ir uzrādīti par 51353 euro lielākā apmērā, taču tas nemaina kopējo izdevumu apmēru, jo izdevumi tika uzskaitīti citā pārskata pozīcijā. Kopš 2014.gada izdevumi tiek klasificēti pa atbilstošām izdevumu pozīcijām.

 8. Māju pārskatos 2013.gadā māju konstruktīvo elementu uzturēšanas izdevumi tika iekļauti plānotajā apmērā un sastādīja 83007 euro, kopš 2014.gada māju konstruktīvo elementu uzturēšanas izdevumi tiek uzskaitīti un norādīti pēc veikto darbu faktiskajiem izdevumiem.

 9. Māju pārskatos dzīvojamās mājas tehniskās apkopes izdevumi tiek norādīti pēc faktiskajām izmaksām, kuras tiek noteiktas ņemot par pamatu avārijas dienesta pieteikumus un darba norīkojumus. Darbinieka atalgojums tiek rēķināts pēc noteiktās stunas tarifa likmes - 5.12 euro un autotransporta vienas noteiktās stundas izmaksu likmes atkarībā no transporta veida- 3.56; 6.40; 7.54; 11.10 vai 14.51 euro. Šīs likmes tika noteiktas pēc Namu pārvaldes valdes sēdes protokola Nr. 7 2013.gada 11.oktobrī. Pēc revidentu aprēķiniem 2013.gadā un 2014.gadā pārskatos iekļautie transporta izdevumi sastāda 156 978 euro.

 10. 2013.gada un 2014.gada darbu sarakstos, kas tika iesniegti revidentiem, uz mājām attiecināmo materiālu izdevumi sastādīja 81339 euro. Namu pārvaldē ir noteikta kārtība, kad izlietoto materiālu izdevumi māju pārskatos tiek uzrādīti atbilstoši  pēc pavadzīmēm, kas ir uz konkrētajām adresēm, pēc darbu norīkojumos norādīto materiālu izdevumiem un pēc materiālu iegādes dokumentiem norādītās informācijas, sadalot proporcionāli uz mājām.

11. Valsts kontroles pārbaudes laikā tika piestādīti visi pieprasītie attaisnojuma dokumenti, kas apliecina patiesumu atkritumu izvešanas daudzuma sadalījumam un aprēķiniem, kā arī SIA Jēkabpils pakalpojumi piestādītie rēķini par faktiski iekasētajiem maksājumiem par atkritumu izvešanu.

 Iedzīvotājiem aprēķini tika sadalīti pamatojoties uz izvesto atkritumu daudzumu proporcionāli deklarēto cilvēku skaitam un kā noteikts īres vai apsaimniekošanas līgumos - ‘’ja nav deklarēts neviens cilvēks” rēķināt par vienu personu. Nepiekrītu formulējumam, ka nelikumīgi ir aprēķināti 9642.00 eiro, jo negodīgie iedzīvotāji nedeklarē savu faktisko dzīves vietu, kā tas noteikts LR likumdošanā.

 Grāmatvedības uzskaitē visi izdevumi ir pamatoti un ar pirmdokumentiem pierādāmi. Valsts kontrole atzīst, ka pārbaudes kritēriji ir sasniegti - iedzīvotāji maksā par faktiski radītajiem atkritumiem.

 Lai novērstu Valsts kontroles Revīzijas ziņojumā „Vai privatizējamā SIA ”JK Namu pārvalde” daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas pārvalda efektīvi un atbilstoši normatīvo aktu prasībām” (revīzijas lieta Nr.2.4.1-19-8/2015) norādītos trūkumus:

 1.Līdz 01.04.2016. jau ir veiktas šādas darbības:

    1. Lai nodrošinātu MK 09.12.2008. noteikumu Nr.1013 “Kārtība, kādā dzīvokļa īpašnieks daudzdzīvokļu dzīvojamā mājā norēķinās par pakalpojumiem, kas saistīti ar dzīvokļa īpašuma lietošanu” 17.4.apakšpunkta (redakcija no 06.11.2014.) noteikto prasību ievērošanu sākot ar 2016.gada februāra mēnesi maksa par sadzīves atkritumu apsaimniekošanu daudzdzīvokļu mājās tiek aprēķināta proporcionāli dzīvoklī deklarēto personu skaitam.

    2. Lai nodrošinātu atkritumu apsaimniekošanas ieņēmumu un izdevumu savstarpēju atbilstību grāmatvedības uzskaites datos un aprēķinu sistēmas datos uzrādītajam ar 2016.gada marta mēnesi SIA „Jēkabpils pakalpojumi” rēķinu par atkritumu izvešanu piestāda atbilstoši faktiski izvesto atkritumu daudzumam.

    3. Sagatavojot „Dzīvojamo māju uzturēšanas un apsaimniekošanas faktisko ieņēmumu un izdevumu pārskatu par 2015.gadu” tajos tika iekļauti tikai tādi reprezentācijas un biroja izdevumi, kas tieši saistīti ar konkrētās mājas uzturēšanu un apsaimniekošanu. No ..Dzīvojamo māiu uzturēšanas un apsaimniekošanas faktisko ieņēmumu un izdevumu pārskata par 2014.gadu” tika izņemti reprezentācijas un biroja izdevumi, kas nebija tieši saistīti ar konkrētās mājas uzturēšanu un apsaimniekošanu. Turpmāk pirms māiu pārskatos tiks ietverti reprezentācijas un biroja izdevumi tiks izvērtēta to lietderība un samērība ar plānotajiem pasākuma mērķiem.

  1. Lai nodrošinātu atbilstošu, pamatotu un izsekojamu apsaimniekošanas maksas aprēķināšanas procesu, līdz 01.08.2016. tiks izstrādāta dzīvojamo māju apsaimniekošanas maksas aprēķināšanas metodika, izmantojot MK 09.12.2008. noteikumu Nr.1014 “Kārtība, kāda aprēķināma maksa par dzīvojamās mājas pārvaldīšanu un apsaimniekošanu” 1. un 2. pielikums atbilstošu dzīvojamo māju ieņēmumu un izdevumu tāmes formu un 3.pielikumu „Dzīvojamai mājai nepieciešamo remonta darbu apkopojums”.

  2. Lai nodrošinātu vienotu pieeju pret visiem mājas iedzīvotājiem, kā arī lai varētu ievērot likuma “Par dzīvojamo telpu īri” 13.pantā noteikto termiņu par grozījumu veikšanu īres maksā, Namu pārvalde līdz 01,07.2016. vienosies ar Jēkabpils pilsētas pašvaldību par termiņu ar kuru stāsies spēkā aprēķināta apsaimniekošanas maksas nākamajam kalendārajam gadam.

  3. Lai māju iedzīvotājiem varētu sniegt faktiskajai situācijai atbilstošu informāciju, līdz 01.08.2016. tiks pilnveidota iekšējās kontroles sistēma, kādi izdevumi un uz kādu attaisnojošu dokumentu pamata māju pārskatos tiks iekļauti izdevumi par avārijas dienesta nodrošināšanu, siltumapgādes, ūdensapgādes un kanalizācijas, elektrosistēmas nepārtrauktas darbības nodrošināšanu, karoga pacelšanu, un pašu spēkiem veiktajiem darbiem.

  4. Lai nodrošinātu pamatotu un izsekojamu izdevumu iekļaušanu māju tāmēs un pārskatos, līdz 01.08.2016. tiks noteikta kārtība, kādus mājas pārvaldīšanas un pārvaldnieka administratīvos izdevumus norādīt mājas pārskatos un lai tie būtu pamatoti ar faktiskajiem izdevumiem un objektīvi izvērtētiem pieņēmumiem.

  5. Lai nodrošinātu, ka māju tāmēs un pārskatos iekļautie izdevumi par dzīvojamajai

mājai piesaistītā zemes gabala kopšanu ir izsekojami un patiesi līdz 30.04.2016. tiks veikta daudzdzīvokļu dzīvojamo māju apkopjamo platību pārskatīšana un precizēšana, izveidojot vienotu apkopjamo platību sarakstu, kurā tiks norādīta kopējā dzīvojamai mājai piesaistītā platība, mājas apbūves laukuma platība un kopjamā platība (tai skaitā: atsevišķi tiks norādīta arī pļaujamā platība, piebraucamo ceļu, ietvju, celiņu, rotaļu laukumu platība u.c.).

7. Lai nodrošinātu, ka māju tāmēs un pārskatos iekļautie izdevumi par dzīvojamajai mājai piesaistītā zemes gabala kopšanu ir izsekojami un patiesi, līdz 01.08.2016. ar iekšējo normatīvo aktu tiks noteikta kārtību, kādi izdevumi un pamatojoties uz kādiem attaisnojošiem dokumentiem vai pamatotiem aprēķiniem par dzīvojamajai mājai piesaistītā zemes gabala kopšanu tiks attiecināti uz mājām, kā arī tiks pilnveidota iekšējās kontroles vide.

 8. Lai rastos tiesības pieprasīt no iedzīvotājiem papildus pārvaldīšanas un apsaimniekošanas maksai radušos izdevumus, sagatavojot obligāti veicamo dzīvojamās mājas uzturēšanas un apsaimniekošanas darbu plānoto ieņēmumu un izdevumu tāmi nākamajam kalendārajam gadam, atbilstoši MK 09.12.2008. noteikumu Nr.1014 “Kārtība, kādā aprēķināma maksa par dzīvojamās mājas pārvaldīšanu un apsaimniekošanu” 3.pielikumam tiks sagatavots dzīvojamai mājai nepieciešamo remonta darbu apkopojums. Ja noteiktajai apsaimniekošanas maksai papildus būs nepieciešami izdevumi avārijas remontdarbu segšanai par to dzīvokļa īpašnieki tiks informēti, ievērojot MK 09.12.2008. noteikumu Nr.1014 “Kārtība, kādā aprēķināma maksa par dzīvojamās mājas pārvaldīšanu un apsaimniekošanu” 21., 21.22., 24.punktu.

 9. Lai nodrošinātu MK 28.09.2010. noteikumu Nr.907 “Noteikumi par dzīvojamās mājas apsekošanu, tehnisko apkopi, kārtējo remontu un energoefektivitātes minimālajām prasībām” 20.punkta prasību izpildi, līdz 01.10.2016. atbilstoši normatīvo aktu prasībām, tiks organizēta skaitītāju iegāde un uzstādīšana patērētās siltumenerģijas daudzuma uzskaitei daudzdzīvokļu dzīvojamās mājās Jēkabpilī, Rīgas ielā Nr.227; Nr.229; Nr.231 un Madonas ielā Nr.26, Nr.28, Nr.28A, Nr.28B.

 Papildus jau iepriekš minētajām darbībām tiks pastiprināta iekšējās kontroles sistēma, lai dzīvojamās mājas apsaimniekošanas maksa tiktu noteikta atbilstoši katras dzīvojamās mājas nepieciešamajām vajadzībām un tajā iekļautās izmaksas ir lietderīgas. Tiks uzlabota komunikācija ar dzīvokļu īpašniekiem regulāri informējot tos par mājā nepieciešamajiem remontdarbiem un to izmaksām, par iespējām piedalīties nepieciešamo remontdarbu noteikšanas procesā.

  Privatizējamā SIA “JK namu pārvalde” ziņošanas par ieteikumu ieviešanu laika grafiks

 

Nr.

p.k.

Valsts kontroles ieteikumi

Termiņš, kādā privatizējamā SIA “JK namu pārvalde” rakstveidā ziņo par ieteikumu ieviešanu

 

 

1.

Lai nodrošinātu atbilstošu, pamatotu un izsekojamu apsaimniekošanas maksas aprēķināšanas procesu, SIA “JK Namu pārvalde” izstrādāt dzīvojamo māju ; apsaimniekošanas maksas aprēķina metodiku, izmantojot normatīvajiem aktiem1 atbilstošu dzīvojamo māju ieņēmumu un izdevumu tāmes formu.

 

01.08.2016.
2. Lai nodrošinātu vienotu pieeju pret visiem mājas iedzīvotājiem, SIA “JK Namu pārvalde” apsaimniekošanas maksas aprēķinu veikt laikus, ņemot vērā normatīvajā aktā2 noteikto termiņu par grozījumu veikšanu īres maksā. 31.12.2016.
3. Lai māju iedzīvotājus sniegtu faktiskajai situācijai atbilstošu informāciju, SIA “JK Namu pārvalde” pilnveidot iekšējās kontroles sistēmu, māju pārskatos iekļaujot ar savstarpēji atbilstošiem attaisnojuma dokumentiem pamatotus izdevumus. 01.08.2016.
4. Lai nodrošinātu pamatotu un izsekojamu izdevumu iekļaušanu māju tāmēs un pārskatos, SIA “JK Namu pārvalde” mājas pārvaldīšanas un pārvaldnieka administratīvos izdevumus norādīt, pamatojoties uz faktiskajiem izdevumiem un objektīvi izvērtētiem pieņēmumiem. 01.08.2016.
5.

SIA “JK Namu pārvalde” nodrošināt, ka uz māju pārskatiem tiek attiecināti tikai tādi reprezentācijas un biroja izdevumi, kas tieši saistīti ar māju uzturēšanu un apsaimniekošanu, tajā skaitā izvērtējot to lietderību un samēribu ar plānotajiem pasākumu mērķiem.

 

01.04.2016.
6.

Lai nodrošinātu, ka māju tāmēs un pārskatos iekļautie izdevumi par dzīvojamajai mājai piesaistītā zemes gabala kopšanu ir izsekojami un patiesi, SIA “JK Namu pārvalde” veikt apkopjamo platību pārskatīšanu un precizēšanu.

 

01.08.2016.
7. Lai nodrošinātu, ka māju tāmēs un pārskatos iekļautie izdevumi par dzīvojamajai mājai piesaistītā zemes gabala kopšanu ir izsekojami un patiesi, SIA “JK Namu pārvalde” izstrādāt kārtību, kas nosaka izdevumu par dzīvojamajai mājai piesaistītā zemes gabala kopšanu attiecināšanu uz mājām, kā ari pilnveidot iekšējās kontroles vidi. 01.08.2016.
8. Lai namu pārvaldniekam rastos tiesības pieprasīt no iedzīvotājiem papildus pārvaldīšanas un apsaimniekošanas maksai radušos izdevumus, SIA “JK Namu pārvalde” nodrošināt ieņēmumu un izdevumu uzskaiti tā, lai regulāri varētu sekot uz māju attiecināmiem izdevumiem un laikus ar iedzīvotājiem tiktu saskaņoti papildus nepieciešamie : izdevumi. 31.12.2016.
9.

: Lai nodrošinātu normatīvajā aktā3 noteiktās prasības ievērošanu, ka maksa par sadzīves atkritumu apsaimniekošanu daudzdzīvokļu dzīvojamajās mājās jāaprēķina proporcionāli dzīvokli deklarēto personu skaitam, SIA “JK Namu pārvalde” turpmāk nepiemērot maksu par sadzīves atkritumu apsaimniekošanu no tiem dzīvokļu īpašniekiem, kuros nav deklarētas personas.

 

01.04.2016.
10.

Lai nodrošinātu caurskatāmu un normatīvajiem aktiem atbilstošu ieņēmumu un izdevumu uzskaiti, SIA “JK Namu pārvalde” nodrošināt atkritumu apsaimniekošanas ieņēmumu un izdevumu savstarpēju atbilstību grāmatvedības uzskaites datos un aprēķinu sistēmas datos uzrādītajam.

 

01.04.2016.
11. SIA “JK Namu pārvalde” atbilstoši normatīvā akta prasībām organizēt skaitītāja uzstādīšanu patērētās siltumenerģijas daudzuma uzskaitei. 31.12.2016.

 Revīzijas grupas vadītāja, vecākā valsts revidente juriste D.T.

 Foto: No preses konferences, kurā SIA “JK namu pārvalde” vadība un atbildīgās amatpersonas skaidroja, kad un kā tiks novērsti atklātie pārkāpumi.

Valsts kontroles revīzijas Ziņojums

Saistīta ziņa: Vai Jēkabpils domes vadības piemērotais sods SIA “JK namu pārvalde” priekšniekam ir pareizs lēmums?

Komentāri (0-1/1)

  • Jēkabpilij
    02.07.2018 18:32
    Vai nebūtu labāk, nepareizi izlietotos līdzekļus atskaitītu atpakaļ uzņēmuma kasē. Tad gan darbinieki un arī vadība rūpīgāk izlietotu īrnieku naudu.

Atstājiet komentāru