2024.gada 24. novembris

Velda, Velta

Jēkabpilī notiek Palejas ielas pārbūve (FOTO)

Jēkabpilī, Palejas ielā oktobra vidū sākās būvdārbi, kas patlaban norit visas ielas garumā. Paredzēts, ka darbi šeit noritēs gadu. Palejas iela tiek pārbūvēta par tā dēvēto “Covid-19 naudu” jeb iespēju, ko valsts  piešķīra pašvaldībām aizņēmumiem dažādu projektu veikšanai ekonomikas “sildīšanas” nolūkos. Darbus Palejas ielā veic SIA “VIA”.

Pagājušajā nedēļā Jēkabpils pilsētas domes priekšsēdētājs Aivars Kraps kopā ar būvnieku SIA “VIA” un masu mediju pārstāvjiem klātienē apskatīja Palejas ielas pārbūves darbus. 

Jēkabpils pilsētas pašvaldības ceļu būvinženieris Edgars Dobelis informē, ka objektā notiks lietus ūdens kanalizācijas, sadzīves kanalizācijas un ūdens apgādes, elektroapgādes un elektronisko sakaru tīklu pārbūve, ietves pārbūve, gājēju un velosipēdistu celiņa izbūve, brauktuves seguma pārbūve, kā arī grāvju tīrīšana un apzaļumošana. Parka pusē, iepretim Palejas ielai 11, tiks izveidotas arī 10 autostāvvietas. Pirmo nedēļu laikā, kopš sākušies būvdarbi jau veikta vecā ielas seguma demontāža, nozāģēta daļa koku, tāpat iesākta komunikāciju izbūve.

Aivars Kraps piebilst, ka darbi visā Palejas ielas garumā notiek, jo sākot strādāt pirmajā posmā saprats, ka veicot darbus tikai daļā ielas, šogad nevarēs apgūt plānoto finansu plūsmu. Piešķirtā finansējuma nosacījumi paredz, ka šogad jāapgūst vairāk nekā 400 000 eiro un ar vienu ceturto daļu no objekta tas nav iespējams. 

SIA VIA projektu vadītājs Mārtiņš Miķelsons informē, ka Palejas ielā patlaban notiek komunikāciju pārlikšana un šie darbi esot gana komplicēti, tāpēc noritot lēni.

“Iedzīvotājiem varbūt  liekas, ka nekas nenotiek, bet patiesībā komunikāciju pārlikšana notiek ļoti lēnām, tikai pēc tam, kad tas būs izdarīts, mēs varēsim veikt lietus ūdens kanalizācijas un sadzīves kanalizācijas pārbūvi. No Kurzemes ielas uzsākta lietus ūdens kanalizācijas izbūve. Tur “tet” un “Sadales tīkls” komunikācijas darbiem netraucē. Patlaban turpinām lietus ūdens kanalizācijas izbūvi un tad veiksim ierakumu darbus,” stāsta Mārtiņš Miķelsons.

Viņš piebilst, ka novembrī visā ielas garumā tiks pārbūvētas “tet” un Sadales tīkla komunikācijas, kolīdz tas būs izdarīts varēs ķerties klāt lietus notekūdens kanalizācijas ierīkošanai. 

“Ja ārgaisa temperatūra ir plus seši grādi mēs varam asfaltēt, ir arī tehnioloģija, kas paredz asfaltēšanu arī vēsākā laikā, pieliekot asfaltam klāt karstās saistvielas. Plāns - šogad līdz salam un sniegam pagūt ielas segumu noklāt ar šķembām, lai iela ir visu ziemu normāli izbraucama un iedzīvotājiem ir piekļuve savām mājām,” saka Mārtiņš Miķelsons.

Viņš piebilst, ka iela visu remontdarbu periodu būs caurbraucama, izņemot brīdi, kad tiks būvētas ielas komunikācijas. Līdz ar to būvdarbu gaitā apmēram divas nedēļas būs apgrūtinājums, tāpat arī ik pa laikam darbu gaitā paredzēti lokāli ierobežojumi, ar kuriem iedzīvotājiem ir jārēķinās. Slēdzot atsevišķus ielas posmus, tiks izvietotas  norādes zīmes par apbraucamajiem ceļiem pa kuriem varēs nokļūt pie mājām. Šim mikrorajonam var piekļūt arī no sānielām. Tranzītam šī iela nav paredzēta, tāpēc to izmantot tiem, kas te nedzīvo nav lielas vajadzības, jo pilsētā ir citas ielas pa kurām var braukt, lai nokļūtu turp, kurp ved Palejas iela. Būvnieks izteica cerību, ka šī ziema būs tikpat silta kā iepriekšēja un būs iespēja lielāko tās daļu strādāt.

Aivars Kraps uzsvēra, ka Palejas ielas pārbūve, tāpat kā Aldaunas ielas un Rīgas ielas posma no Daugavpils ielas līdz pilsētas robežai atjaunošana ir investīciju projekti, ko atbalstījusi valsts aizdevumu piešķiršanai saistībā ar Covid-19 izraisītās ietekmes mazināšanu. Kopējās investīciju projektu izmaksas ir 1 291 503 eiro.

Atstājiet komentāru