2021.gada 27. novembris

Lauris, Norberts

5 pazīmes, kas liecina, ka ir vitamīnu trūkums

5 pazīmes, kas liecina, ka ir vitamīnu trūkums

Vitamīnu trūkums, mēdz izpausties kā dažādi simptomi, ko ne vienmēr tulkojam kā vitamīnu trūkumu. Atpazīstot šīs pazīmes, varam pielāgot savu uzturu, lai mazinātos kāda vitamīnu trūkums. Šajā rakstā ir apskatītas 8 visbiežāk sastopamās vitamīnu un minerālvielu trūkuma pazīmes un to novēršanas veidi.

1. Trausli mati un nagi

Matu un nagu trauslumu var izraisīt dažādi faktori. Viens no tiem ir biotīna trūkums. Biotīns, pazīstams arī kā B7 vitamīns, palīdz nodrošināt normālu makroelementu vielmaiņu. Šī B vitamīna trūkums ir ļoti reti sastopams, bet ja tas notiek, trausli, retināti vai sašķēlušies mati vai trausli nagi ir daži no pamanāmākajiem simptomiem.

Pārtikas produkti, kas bagāti ar biotīnu, ir olu dzeltenumi, orgānu gaļa, zivis, gaļa, piena produkti, rieksti, sēklas, spināti, brokoļi, ziedkāposti, saldie kartupeļi, raugs, veseli graudi un banāni.
Ieteicams arī izpētīt, kādi vitamīni matiem un nagiem ir pieejami un vai to saturā ir biotīns, ja tas nepieciešams.

2. Asiņojošas smaganas

Dažreiz smaganu asiņošanas izraisa nepareiza zobu tīrīšanas tehnika, bet pie vainas var būt arī uzturs, kurā trūkst C vitamīns. C vitamīnam ir svarīga loma veselīgas imunitātes uzturēšanā.
C vitamīna trūkums ir reti sastopams cilvēkiem, kuri patērē pietiekami daudz svaigu augļu un dārzeņu, tomēr daudzi cilvēki katru dienu tos neēd pietiekamā daudzumā.

Patērējot ļoti maz C vitamīna, var parādīties tādi simptomi kā smaganu asiņošana un pat zobu izkrišana.
Citas nopietnas C vitamīna deficīta sekas ir cinga, kas nomāc imūnsistēmu, vājina muskuļus un kaulus un liek cilvēkiem justies nogurušiem un letarģiskiem.
Lai nepiemeklētu C vitamīna trūkums, katru dienu nepieciešams apēst vismaz 2 – 3 augļus.

3. Pasliktinās redze tumsā

A vitamīna trūkums bieži ir saistīts ar stāvokli, kas pazīstams kā nakts aklums, kas samazina cilvēku spēju redzēt vājā apgaismojumā vai tumsā. Ja to neārstē, nakts aklums var progresēt, sabojājot radzeni un izraisot aklumu.
A vitamīna trūkums ir reti sastopams. Tie, kuriem ir aizdomas, ka A vitamīna daudzums ir nepietiekams, var mēģināt ēst vairāk pārtikas, kas bagāta ar A vitamīnu, piemēram, piena produktus, olas, zivis, tumšos lapu zaļumus un dzeltenīgi oranžus dārzeņus.

4. Vāji kauli

D vitamīna trūkums ir neticami izplatīts, un liela daļa cilvēku to nezina.
Tas ir tāpēc, ka simptomi bieži ir nemanāmi un ir grūti saprast, vai tos izraisa zems D vitamīna līmenis vai kas cits.
Vecumdienās kaulu vājums tiek bieži uzskatīts par normu, un nereti cilvēki uzskata, ka tad ir jālieto vairāk kalcijs, lai stiprinātu kaulus. Tomēr D vitamīnam ir svarīga loma, lai veicinātu kalcija uzsūkšanos, tāpēc nedrīkst aizmirst arī par D vitamīnu.
D vitamīnu var iegūt biežāk uzturoties saulē, bet ja tas nav iespējams, tad noderēs kvalitatīvi uztura bagātinātāji, kuru sastāvā ir D vitamīns.

5. Nogurums

Dzelzs ir nepieciešama sarkano asins šūnu ražošanai, kas pārnēsā skābekli visā ķermenī. Ja dzelzs līmenis kļūst pārāk zems, var rasties sarkano asins šūnu trūkums, kā rezultātā rodas stāvoklis, ko sauc par anēmiju. Anēmija var izraisīt tādus simptomus kā vājums un nogurums, elpas trūkums, ātra sirdsdarbība, bāla āda, galvassāpes, aukstas rokas un kājas.

Lai paaugstinātu dzelzs līmeni, iesaka ēst ar dzelzi bagātinātus graudaugus, liellopu gaļu, austeres, pupiņas, lēcas un spinātus.


Ja meklē uztura bagātinātājus, savai ikdienai, tad ieskaties InternetAptieka.lv, kura būs ērtākā tev pieejamā aptieka Rīgā.
Ātra bezmaksas piegāde visā Latvijā un zemas cenas!


UZTURA BAGĀTINĀTĀJS. UZTURA BAGĀTINĀTĀJS NEAIZSTĀJ PILNVĒRTĪGU UN SABALANSĒTU UZTURU!