Lai šķērsotu tiltu pār Daugavu Jēkabpilī, gājējiem jāpārvar vairāki bīstami šķēršļi (FOTO AR KOMENTĀRIEM)
Sākoties tilta remontam pār Daugavu Jēkabpilī – pilsētas domes speciālisti un būvnieki preses konferencē informēja par kārtību, kāda veidā būs iespējams šķērsot tiltu pār Daugavu. Tika norādīts, ka sākotnēji gājējiem būs atvērta labās puses ietve, ja šķērsojam tiltu no Jēkabpils puses uz Krustpils pusi, pēc tam kreisā. Tāpat arī vēlāk tika atsūtītas papildus shēmas, kā droši šķērsot tiltu un pārvietoties, ejot uz centru no Zīlānu ielas puses.
Diemžēl šī drošība vairāk vai mazāk ir uz papīra, savukārt, kā šķērsot tiltu un palikt dzīvam, tas katra gājēja ziņā, jo situācija uz tilta ir mainīga. Dažubrīd, iespējams, tiltu šķērsot bez problēmām, citubrīd jāraugās, lai tiktu pāri bez bīstamiem piedzīvojumiem. Radio1.lv ir saņēmis daudzas gājēju sūdzības, ka nav iespējams pārvietoties pa tiem atvēlēto ietvi, jo nereti traucē uz tās salikti dažādi šķēršļi vai līdzas notiekošie būvdarbi, piemēram asfalta frēzēšana, kad putekļi un šķembas iet pa gaisu un viegli var trāpīt garām ejošajiem gājējiem. Vai metināšanas darbi līdzās gājēju ietvei, kur metinātājam ir sejas aizsargs, bet gājējiem un, jo īpaši bērniem, ir jādomā, kur likt acis, lai nesaķertu "zaķīšus" no metināmās uguns. Savukārt sievietēm, ejot garām jāsarga apģērbs un zeķubikses, jo pat mazākā dzirkstelīte var to sabojāt, izdedzinot caurumu. Arī tilta vienā un otrā galā ir jāķer moments, kad tikt pāri brauktuvei.
Apgrūtināta iešana ir arī gājējiem, kas uz Jēkabpils Krustpils daļas centru dodas no Zīlānu ielas puses. Patlaban šajā vietā, kur top aplis norit intensīvi darbi un gājējiem jācenšas sveikiem un veseliem izlaipot starp kravas automašīnām un ekskavatoriem darba režīmā.
Kāpēc gājējiem izveidojusies tik sarežģīta situācija, jautājām Jēkabpils pilsētas pašvaldības Būvniecības nodalas vadītājai Anitai Vanagai.
"Situācija uz tilta mums ir zināma un jau ceturtdien notika sanāksme, kurā kopīgi ar uzņēmuma "Rīgas tilti" pārstāvi izrunājām visas problēmsituācijas. Celtnieki solīja, ka tiks maksimāli domāts par gājēju drošību un šodien jau visi pārkāpumi novērsti. Šāda situācija, kad remontdarbi notiek gan vienā, gan otrā tilta pusē izveidojusies tamdēļ, ka celtnieki vēlas mēnesi ātrāk pabeigt darbus uz tilta, lai atvieglotu pārvietošanos gan transporta līdzekļiem, gan gājējiem," skaidroja Anita Vanaga un piebilda, ka gājējiem jāpārvietojas tikai pa ietvi un šķērsot tiltu pa brauktuvi, kur notiek būvdarbi nedrīkst.
Portāls Radio1.lv ceturtdien, 22.maijā, pārliecinājās, ka situācija uz tilta gājiem nebija labvēlīga un redzēto piefiksēja fotoattēlos. Tā kā Anita Vanaga solīja, ka situācija krasi mainīsies, tad jācer, ka turpmāk tilta šķērsošana vairs nesagādās tik lielas problēmas, kā līdz šim. Labā ziņa ir arī tā, ka celtnieki apņēmušies par mēnesi ātrāk pabeigt tilta remontu un tas nozīmē, ka uz Līgo svētkiem rindu pie tilta, iespējams, nebūs.
Automašīnu rindas joprojām ir garas un lai nokļūtu uz tilta no Zīlānu ielas, nereti rindā jāstāv līdz pusstundai.
Lai nokļūtu uz tiltu ātrāk nereti notiek automašīnu drūzmēšanās un braukšana dubultās rindās.
Lūk, ietve, kas ved no Zīlānu ielas uz Krustpils centru. To aizšķērso smagais kravas auto un ekskavators un gribot negribot nākas laipot starp transporta līdzekļiem.
Šādai intensīvai būvdarbu zonai jātiek garām tiem gājējiem, kas vēlas nokļūt līdz veikaliem Rīgas ielā.
Un gājēji laipo kā māk.
Arī velosipēdistiem jādomā, kā pārvietoties.
Tika solīts regulāri laistīt būvdarbu zonu. Brīžiem laista, brīžiem putekļi pa gaisu.
Kā pāriet ielu pie tilta, tas katra paša ziņā.
Vizuāli izskatās, ka jaunās tilta margas, iespējams, ir zemākas par līdzšinējām. Jācer, ka gājēju drošību tās tomēr sargās.
Uz tilta līdzās gājēju ietvei norit būvdarbi.
Šķērslis uz gājējiem domātās ietves. Anita Vanaga norāda, ka iet pa brauktuvi aizliegts. Bet kā tikt garām škērslim?
Nav cita varianta, kā iet un braukt pa brauktuvi pa kuru iet gājējiem un braukt velosipēdistiem ir aizliegts. Turklāt to izdarīt māmiņai ar maza bērna ratiņiem irļoti sarežgīti, jo kaut kā ir jātiek pāri arī betona apmalēm.
Līdzās ietvei notiek metināšanas darbi.
Lai nesaķertu "zaķīšus" ir jādomā kur slēpt acis no metināmās uguns un jāsargā no dzirkstelēm apģērbs.
Lai šķērsotu brauktuvi gājējiem jāķer momenti gan vienā, gan otrā tilta galā.
Rindas, rindas, rindas....
Komentāri (0-10/10)
Ināra
02.07.2018 18:16Nu nav parasti ilgāk par 30 minūtēm bijis jāgaida rindā, par cik braucu katru rītu pāri tiltam, tad zinu, ko runāju.
Un uzskatu, ka labāk jau, ka vispār remontē nevis iebāž naudu kabatā tāpat.
*
02.07.2018 18:16Niks
02.07.2018 18:16LOL?
02.07.2018 18:16*tas pats
02.07.2018 18:16ja fotoreportāža būtu taisīta 28.05. ap 9 no rīta: 1)viens strādnieks k-ko griež ar fleksi, dzirksteles pa visu ietvi un brauktuvi, 2)pēc gabaliņa k-ko metina, dzirksteļu tobrīd nav, bet ietve ciet ar gāzes baloniem, gumijas caurulēm, 3)vēl pēc pāris m ekskavators rok, starp gājēju un kausu mazāk par 50cm, nu neticu, ka vadītājs tik filigrāni māk kontrolēt to verķi, lai neapdraudētu cilvēku drošību, 4)vēl tālāk stāv tas pats zilais agregāts, tikai šoreiz tuvāk margām. māmiņai ar ratiem nav izredžu.
toties no Oāzes puses uzlikta zīme, ka gājējiem pārvietošanās aizliegta un dzīvē nerealizēta shēma, kā būvdarbus apiet. varbūt žurnāliste, gatavojot šādu reportāžu, varēja palasīt LR normatīvos aktus un noskaidrot, vai šādos gadījumos nav obligāta kāda pagaidu ietve vai vismaz nožogojumi, lai remontdarbi neapdraudētu cilvēkus
:D
02.07.2018 18:16izbaudītais
02.07.2018 18:16marga
02.07.2018 18:16Guest
02.07.2018 18:16Chalis
02.07.2018 18:16