Skolēnu lasīšanas veicināšanas pasākums „Lasītprieks”
Jau 10.reizi Jēkabpils pilsētas un Aknīstes, Jēkabpils, Krustpils, Salas, Viesītes novadu skolu bibliotekāru metodiskā apvienība organizē lasīšanas veicināšanas konkursu skolēniem „Lasītprieks”.
Šī gada tēma „Gadalaiki latviešu dzejā”, īpaši godinot Raini un Aspaziju viņu 150-tajā gadadienā. Pasākuma mērķis – atzīmēt dzejnieku jubilejas gadu, vairojot viņu radošā mantojuma atpazīstamību sabiedrībā. Piedalīties varēja 5.-7. klašu skolēni. Bērniem bija jāizveido sava grāmata par gadalaikiem – jāsameklē, rokrakstā jāpārraksta dažādu autoru 12 dzejoļi, iekļaujot vismaz vienu Raiņa un Aspazijas dzejoli. Grāmatā jāieraksta arī kāds pašsacerēts dzejolis par gadalaiku tēmu. Katram dzejolim bija jāizveido ilustrācijas.
Pieredze rāda, ka konkurss ieinteresē jauniešus. Šogad tajā piedalījās 112 dalībnieki ar 94 darbiem no 19 skolām. Bērnus konsultēja 31 skolotājs. Vispirms darbus vērtēja skolu bibliotekāru metodiskās apvienības darba grupa, tad Jēkabpils Galvenās bibliotēkas darbinieki.
„Lasītprieka” noslēguma pasākums notika 25.martā Jēkabpils Galvenajā bibliotēkā. Bija izveidota izstāde no skolēnu darbiem–grāmatām.
Lai konkursa noslēguma diena būtu saturīga un interesanta, rīkotāji bija sagatavojuši dalībniekiem dažādus izdevumus. Bērni sadalījās komandās un darbojās četrās stacijās „Ziema”, „Pavasaris”, „Vasara” un „Rudens”. Stacijās bija jāskaita dzejoļi, jārisina dažādi literāri uzdevumi. Komanda, kura ieguva vislielāko punktu skaitu, tika apbalvota.
Pasākumā ar savu dzeju par dabu klausītājus priecēja dzejniece Māra Bojāre, bet noslēgumā uzstājās Krustpils pamatskolas vokālais ansamblis „Saulstariņš” skolotājas Maijas Kīnes vadībā. Labākos un skaistākos darbus apbalvoja gan žūrija, gan Jēkabpils Galvenā bibliotēka. Vislielākā pateicība tika izteikta Rites pamatskolas kolektīvam par skaistajiem darbiem, kuri bija pārdomāti, izstrādāti dažādās tehnikās, akurāti un radoši.
Skolēnu darbi līdz mācību gada beigām ceļos pa reģiona skolām, kur to varēs apskatīt visi interesenti.