2024.gada 27. novembris

Lauris, Norberts

Krustpils dzelzceļa stacijā pasažieriem joprojām pieejama “laika mašīna” (FOTO)

Krustpils dzelzceļa stacijā pasažieriem joprojām pieejama “laika mašīna” (FOTO)

Krustpils dzelzceļa stacijā pasažieriem joprojām pieejamas savu laiku nokalpojušās tualetes, kuras viens no aculieciniekiem nosaucis par “laika mašīnu”, kas aizved 30 gadu pagātnē, savukārt jaunās par Eiropas finansējumu ierīkotās labierīcības joprojām stāv aizslēgtas.

 

Latvijas Dzelzceļa pārstāvji sarunā ar Radio1.lv iepriekš skaidroja, ka tualetes atvērs, kolīdz Jēkabpils pilsētas pašvaldība uzņemsies to apsaimniekošanu, taču dome atteicās uzņemties šo funkciju. Pēc šī lēmuma pagājis jau krietns laiks, bet Latvijas Dzelzceļš joprojām nav radis risinājumu.

 

Sarunā ar Radio1.lv Latvijas Dzelzceļa preses sekretārs Māris Ozols sacīja, ka uzņēmums patlaban meklē privātu uzņēmēju, kas piekristu apsaimniekot šīs tualetes. Jautāts, kā tiek meklēts šis apsaimniekotājs, kur var iepazīties ar sludinājumu, Māris Ozols plašāk nepaskaidroja, bet sacīja, ka ikviens vietējais uzņēmējs, kas gatavs to darīt, var pieteikties Latvijas Dzelzceļā. Tāpat arī Māris Ozols neņēmās prognozēt, cik ilgā laikā uzņēmējs tiks atrasts un tualetes atvērtas. Taču, ja tas būs privāts uzņēmējs, tad ir skaidrs, ka labierīcības būs par maksu. Latvijas Dzelzceļš tualešu apsaimniekošanu neuzņemsies, jo tas neietilpst uzņēmuma funkcijās.

 

Jau ziņots, ka šī gada sākumā, pēc tam kad aculiecinieks Andris plaši internetā izreklamēja faktu, ka ""Latvijas dzelzceļš" slēpj īstu “laika mašīnu” Krustpils stacijā!", rakstot, ka “no ārpuses glīti nokrāsotai tualetes mājiņai pavērot durvis var nokļūt 30 gadus senā vēsturē. Turklāt tās ir vienīgās labierīcības, kas tur pieejamas. Jaunie augstie peroni un nenopirktie ātrvilcieni, protams, ir lieliski, bet, kā mēdz teikt: "Kultūra sākas ar mazmājiņu"," rakstīja Andris, piebilstot, ka "tas, kas attēlos ir baltāks par flīzēm, patiesībā ir bieza hlora kārta".

 

Pusgada laikā pēc šī jautājuma aktualizēšanas situācija joprojām nav mainījusies.

 

Latvijas dzelzceļa pārstāvji iepriekš skaidroja, ka infrastruktūras modernizācijas gaitā veikta ne tikai sliežu ceļu izbūvēšanu un nomaiņu, bet arī peronu paaugstināšana pasažieru ērtībām. Tāpat arī uzņēmums pakāpeniski labiekārto stacijas, ierīkojot tajās mūsdienu prasībām atbilstošas tualetes.

 

Visās dzelzceļa līnijas Skrīveri-Krustpils stacijās – Aizkraukle, Koknese, Pļaviņas un Krustpils izbūvētas mūsdienīgas un ērtas tualetes, kas aizstās vecās – ārpus staciju ēkām esošās. Projekts paredzēja, ka jaunos sanitāros mezglus savā apsaimniekošanā pārņem vietējās pašvaldības.

 

Neoficiāla informācija vēsta, ka arī citas jaunās tualetes maršrutā Krustpils-Skrīveri ir slēgtas, jo vietējās pašvaldības atteikušās tās apsaimniekot. Arī citos gadījumos tiek meklēti vietējie uzņēmēji, kas uzņemtos tualešu apsaimniekošanu.

 

Radio1.lv, apmeklējot Krustpils dzelzceļa staciju pārliecinājās, ka jaunās tualetes ir slēgtas, bet “laika mašīna” pieejama ikvienam pasažierim.

 

Attēlos: Krustpils dzelzceļa stacijas jaunās, pagaidām slēgtās labierīcības un joprojām pieejamā "laika mašīna".

Foto: Sandra Mikanovska un LDz arhīvs.

Atstājiet komentāru