Sāk vietējo maršrutu autobusu tarifu vienādošanu, pirmās izmaiņas - Aknīstē
Autotransporta direkcija (ATD) 1.septembrī uzsāks reģionālo vietējo maršrutu autobusu tarifu vienādošana, un pirmās izmaiņas paredzētas Bauskas, Tukuma un Aknīstes novadā, informē direkcija.
Ņemot vērā, ka autobusa biļetes cena būs atkarīga no pasažieru mērotā attāluma un patlaban Latvijas reģionos tarifi ir krasi atšķirīgi, braukšanas maksas vienādošanas rezultātā būs posmi, kuros tā paliks nemainīga, samazināsies vai nedaudz palielināsies.
ATD turpina darbu pie reģionālo vietējo maršrutu autobusu tarifu aprēķināšanas un saskaņošanas, tādēļ datumi, kad braukšanas maksas izmaiņas stāsies spēkā, būs atšķirīgi katra pārvadātāja apkalpojamajā teritorijā. Pirmās izmaiņas, kuras stāsies spēkā 1.septembrī, paredzētas Bauskas, Tukuma un Aknīstes novadā, bet septembra vidū jaunie tarifi tiks ieviesti vairākos Vidzemes un Zemgales plānošanas reģiona novados. Savukārt Rīgas, Kurzemes un Latgales plānošanas reģionā tarifu izlīdzināšanas process tiks uzsākts ne ātrāk kā oktobrī.
Plānots, ka Bauskas teritorijā, kur pasažieru pārvadājumus nodrošina uzņēmums "Aips", maksa par pirmajiem brauciena kilometriem pieaugs par pieciem eiro centiem, savukārt pārējā novada teritorijā minimālā braukšanas maksa paliks nemainīga. Tāpat biļetes cena nemainīsies, mērojot attālumu no septiņiem līdz 33 kilometriem, bet, braucot garākas distances, maksa par braucienu samazināsies. Tukuma novadā, kur pasažieru pārvadājumus veic "Tukuma auto", maksa par pirmajiem brauciena kilometriem un maksa par braucienu no septiņiem līdz 33 kilometriem paliks nemainīga, bet garākos posmos biļetes cena samazināsies. Savukārt Aknīstes novadā, kur sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošina "Aknīstes pakalpojumi", minimālā braukšanas maksa nemainīsies, bet, braucot garākus attālumus, biļetes cena nedaudz palielināsies, informēja direkcijā.
ATD skaidroja, ka, vienādojot sabiedriskā transporta tarifus, iedzīvotāji par braucienu sabiedriskajā transportā maksās pēc vienādiem principiem neatkarīgi no vietas, kur tie atrodas. Tāpat iedzīvotājiem būs iespēja iegādāties abonementa biļeti, kas regulārajiem pasažieriem par braucienu sabiedriskajā transportā ļaus maksāt lētāk, un perspektīvā plānots ieviest arī vienotu biļeti braucienam gan ar vilcienu, gan autobusu. ATD turpina apzināt pašvaldības, lai noskaidrotu, cik lielā mērā skolēnu pārvadājumi pārklājas ar regulārajiem pārvadājumiem. Iegūstot šo informāciju, varēs spriest par iespējām pielāgot maršrutus vai reisus skolēnu vajadzībām un ieviest atlaižu programmas skolēniem.
Tarifu vienādošanas procesā ir izveidotas četras dažādas minimālās braukšanas maksas, kuru lielums atkarīgs no attīstības centra līmeņa. Maksa par brauciena pirmajiem kilometriem būs atšķirīga Rīgā, pārējās republikas nozīmes pilsētās, reģionālās nozīmes centros un pārējā valsts teritorijā. Tāpat plānots ieviest vienādu maksu par katru brauciena kilometru – braucienam no septiņiem līdz 33 kilometriem maksa būs viena, bet, sākot ar 33.kilometru, plānots cenas samazinājums.
ATD ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā un autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā. Direkcijas darbības galvenais mērķis ir sekmēt pārvadājumu attīstību un pārvadātāju konkurētspējas palielināšanos, kā arī nodrošināt valsts pārvaldes funkciju administrēšanu autopārvadājumu jomā valstī.
Materiāls tapis sadarbībā ar BNS