2024.gada 24. novembris

Velda, Velta

Leonīds Salcevičs piedalās otrā sliežu ceļa „Skrīveri-Krustpils” atklāšanā

Leonīds Salcevičs piedalās otrā sliežu ceļa „Skrīveri-Krustpils” atklāšanā

4.februārī, Aizkraukles dzelzceļa stacijā Jēkabpils domes priekšsēdētājs Leonīds Salcevičs piedalījās otrā sliežu ceļa „Skrīveri-Krustpils" svinīgajā atklāšanā.
 

Jauno sliežu ceļa posmu atklāja Latvijas Republikas Satiksmes ministrs Anrijs Matīss, VAS "Latvijas Dzelzceļš", prezidents Uģis Magonis, ka arī projekta realizētājs, būvuzņēmumu apvienības "Skonto būve", BMGS, ACB un "Binders" valdes loceklis Normunds Luste.
 

Vērtējot projekta ietvaros paveikto, L. Salcevičs uzsvēra:„ Esmu gandarīts par šī vērienīgā projekta „Skrīveri-Krustpils" veiksmīgu noslēgumu. Domāju, ka laika ziņā ātrāka kļūs tranzītplūsma, radot pozitīvu pienesumu tautsaimniecībai un reģiona izaugsmei kopumā. Pilsēta no šī projekta būs ieguvēja - labiekārtota stacijas infrastruktūra pasažieriem, kā arī otrais sliežu ceļš būs nozīmīgs faktors sarunās ar potenciālajiem investoriem."
 

Otrā sliežu ceļa būvniecība posmā Skrīveri-Krustpils ir VAS "Latvijas dzelzceļš" vērienīgākais un lielākais projekts atjaunotās Latvijas neatkarības laikā. Jaunizbūvētais sliežu ceļu posms ļaus ievērojami palielināt vilcienu caurlaides spēju, kustības ātrumu un drošību virzienā no Krustpils līdz Rīgai.
 

Projekta gaitā tika veikta pilnīgi jauna dzelzceļa infrastruktūras būvniecība. Veicot sliežu ceļu izbūvi 56 km garumā, tika rekonstruēti peroni, labiekārtotās staciju teritorija, veikta divu tiltu rekonstrukcija, rekonstruētas esošās caurtekas un pārbrauktuves, kā arī inženiertehniskās būves un sistēmas. Stacijās tika izbūvēti paaugstinātie peroni, ierīkots jauns apgaismojums, uzstādīti soliņi un atkritumu urnas, kā arī ierīkoti slīpie uzbraucamie celiņi cilvēkiem ar īpašām vajadzībām.
 

Kopumā projektā tika pārbūvētas piecas stacijas – Krustpils, Pļaviņu, Kokneses, Aizkraukles un Skrīveru stacijas.
 

Balstoties uz VAS "Latvijas Dzelzceļš" sniegto informāciju, kopējās uz projektu attiecināmās izmaksas ir 93,4 miljoni eiro, no kuriem 65,5 miljoni eiro ir Kohēzijas fonda līdzekļi. Taču kopā ar projekta uzraudzību un Latvijas Dzelzceļa pašu investētajiem līdzekļiem izmaksas pārsniedza 100 miljonu eiro atzīmi.
 
 
Informāciju sagatavoja:
Margita Liepiņa
Jēkabpils pilsētas pašvaldības
Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja

Atstājiet komentāru