2024.gada 26. novembris

Konrāds, Sebastians, Sebastijans

Raivis Ragainis: Slimnīcas valdei esam izvēlējušies labākos kandidātus. Pie tā arī turēsimies (AUDIO)

Raivis Ragainis: Slimnīcas valdei esam izvēlējušies labākos kandidātus. Pie tā arī turēsimies (AUDIO)

Piektdien, 25.maijā Jēkabpils domes vadība tikās ar SIA “Jēkabpils reģionālā slimnīca” valdi, arodbiedrību un kolektīvu, lai sniegtu mediķiem atbildi uz atklāto vēstuli, kurā tie pauda neizpratni par konkursa uz slimnīcas valdes locekļu amatiem norisi. Radio1.lv rīcībā nonāca šīs tikšanās audioieraksts, ko izmantojot, tapa šis raksts, atšifrējot Jēkabpils mēra Raivja Ragaiņa (LZP) un mediķu kolektīva diskusiju. Savukārt tikšanās audio ir publicēts šī raksta beigās.

 Pirmais slimnīcas kolektīvu uzrunāja Jēkabpils mērs Raivis Ragainis.

Raivis Ragainis: “Mūsu mērķis ir slimnīcas izaugsme, attīstība un darbinieku labsajūta. Tas ir nopietns mērķis un nopietni rezultāti, kas ir jāsasniedz. Šim darbam esam izvēlējušies kandidātus no to loka, kas bija pieteikušies. Komisija bija pietiekoši kompetenta un liela, es uzskatu, ka mēs izvēlējāmies atbilstošus darbiniekus un pārējās visas peripētijas, kas te tiek minētas ar visvisādiem apgalvojumiem… teikšu atklāti man nav ne morālu, ne juridisku tiesību runāt par šo cilvēku pagājušajām, esošām vai neesošam kaut kādām darbībām. Vērtēsim cilvēkus no darbiem, ko viņi dara. Tā ir mūsu, domes vadības nostāja: mēs esam izvēlējušies kandidātus, kurus uzskatījām par atbilstošiem un labākajiem un pie tā arī pieturēsimies. Ja šie kandidāti nemācēs ar savu darbu pierādīt to, ko mēs esam vēlējušies, tad mēs arī risināsim šo jautājumu tālāk. Šobrīd mēs esam pilnīgi pārliecināti par to, ka kopā sadarbojoties gan arodbiedrībai, gan kolektīvam, gan valdei, gan pašvaldībai – mēs spēsim atrisināt jebkuru vajadzību un problēmu. Kaut kādā pārskatāmā periodā es domāju slimnīcā būs ļoti saliedēts un draudzīgs kolektīvs, ar pietiekoši labiem rezultātiem. Tie ir mūsu mērķi. Šis ir tas mūsu vēstījums: Ļaujam cilvēkiem strādāt, sadarbojamies, nevis liekam šķēršļus. Ir jāspēj šis kolektīvs saliedēt un jums visiem jāstrādā, kā vienam organismam. Paldies arodbiedrībai un slimnīcas kolektīvam, jūs esat parādījuši, ka jums nav vienalga, kas ir valdē un kā slimnīca strādās. Par to jums paldies.

Kolektīvs ir liels ar dažādām vajadzībām un prasībām, ir ārstu līmenis, kuram ir savas prasības un vajadzības, tālāk ir māsu, sanitāru un vēl saimniecisko darbinieku līmenis, kuriem jau ir citas prasības un vajadzības. Tas viss ir jāsabalansē un, kā saka, visiem labs nebūsi. Ir lietas, kas nepatīk dakteriem, bet ir jāatrod kompromiss. Kolektīvs ir liels. Lūdzu esam koleģiāli, esam atvērti, nevis “cepjamies” un “gruzdam” stūros un kabinetos, runājot, cik viss ir slikti un tādā garā sevi uzvelkot. Esmu pārliecināts, ka pēc garas dienas, kad esam izgājuši cauri slimnīcas palātām, tiekoties ar pacientiem, jūs morāli esat nospiesti, atdevuši visu savu enerģiju un laipnību pacientiem un jums liekas, ka dzīve ir netaisnīga. Es jūs ļoti labi saprotu, jo man bieži vien ir līdzīga situācija domē, kad pa dienu tu esi tā “izsūkts”, “izpumpēts”, ka vakarā liekas: priekš kam tas ir vajadzīgs? Tajā brīdī ir sajūta, ka viss ir slikti, bet apkārt mums ir cilvēki un katram ir kāda vajadzība un sava vajadzība ikvienam ir tā mīļākā. Jārēķinās, ka esat liels kolektīvs, jārēķinās ar to, ka jums šobrīd ir valde, kurai pēc kāda brīža būs jau secinājumi, kas būtu kolektīvā iekšēji jāgroza vai jāmaina. Paldies, ka iesaistieties slimnīcas darbībā, ka jums interesē, kas notiek slimnīcā, bet ar šādiem tehniskiem jautājumiem gāžiet riņķī valdi, nevis medijus vai domi. Dome ir izvēlējusi valdi no kuras prasīs rezultātu un atbildību.

 Margarita Saveļjeva (Arodkomitejas priekšsēdētāja): Nebūtu šodienas tikšanās un “gruzdēšanas” kā jūs sakāt, ja mēs 25.aprīlī, kad mums bija pirmā tikšanās ar jauno valdi, visi tā forši izrunātos, izbārtos, izkliegtos. Varbūt bija 50 procenti, kaut kas nesaprasts un to varēja izskaidrot. Šodien tas ir nokavēts, kolektīvs nesaprot vienu, te neiet runa, kā jūs teicāt, ka varētu būt kaut kādas nobīdes struktūrās vai par atalgojumiem, par atalgojumu es jums vēlāk uzdošu jautājumu, kolektīvu interesē viens jautājums: kāpēc nav ņemts vērā konkursa nolikuma punkts, kas paredz, ka valdē ir cilvēki ar vismaz triju gadu pieredzi vadošā darbā un slimnīcu valdes priekšsēdētāja Jevgēņija Kalēja ieteikums, ka Jēkabpils slimnīcas valdē nepieciešami cilvēki ar pieredzi? Gribu teikt, ja ārsts vai māsa strādās bez sertifikāta pret viņu tūlīt būs sankcijas, būs mazāka alga, viņš netiks pielaists pie kaut kāda darba veikšanas. Kolektīvs nesaprot, kāpēc vieniem likums eksistē, citiem neeksistē. Tāpēc sākās visa šī te neteiksim “vārīšanās”, bet neapmierinātība.

 Raivis Ragainis: Pilnīgi droši varu atbildēt uz šo jautājumu. Vispirms tiek pārbaudīti iesniegtie dokumenti, atbilstošā kvalifikācija. Šiem pretendentiem kvalifikācija atbilda. Jūs varat teikt, ko vēlaties, bet šiem pretendentiem kvalifikācija atbilda. Šie dokumenti ir tikai un vienīgi komisijas vajadzībām un viņi netiek izpausti. Atvainojos, to mēs nemaz nedrīkstam darīt un ir stājusies spēkā regula par datu aizsardzību. Kolēģi, stop! Stop! To, ko minēja cienījamais Kalēja kungs, tad, kad es ar viņu runāju, viņš uzsvēra citas bažas, kurām mēs pievēršam uzmanību un, kuras esam izrunājuši ar pretendentiem, nezinu varbūt ar citiem kaut kur viņš runāja citādāk, bet konkrēti mēs izrunājām par viņa izteiktajām bažām, kas ir viens no argumentiem un, ko mēs skatīsimies zem palielināmā stikla. Bet pārējie argumenti, atvainojiet, šie cilvēki atbilda konkursa nolikumam, viņi tika virzīti tālāk un mēs viņus izvērtējām un izvēlējāmies.

 Jautājumi no mediķu kolektīva.

- Kāpēc jūs pats nepiedalījāties izvērtēšanā, kāpēc sēde bija nolikta tad, kad nebijāt Latvijā un vai ir tiesības zināt, cik vērtēšanas komisijā bija locekļu un cik reāli cilvēku piedalījās izvērtēšanā?

 Raivis Ragainis: Es piedalījos attālināti caur Skaype.

 - Tas nav nopietni

 Raivis Ragainis: Atvainojiet, es savu darbu koriģēju pats un neprasīšu, lai manu darbu koriģējat jūs. Savu vērtējumu par mani izteiksiet pēc trim gadiem balsojot vēlēšanās. Divu kandidātu vērtēšanā es piedalījos klātienē, pārējo izvērtēšanā piedalījos attālināti.

 -Vai var iepazīties ar izvērtēšanas komisijas sēžu protokolu?

 - Protokols ir sakārtots, ar to var iepazīties, es no galvas nepateikšu, cik komisijā bija locekļu, kas piedalījās sēdēs.

 - Jūs atnācāt uz tikšanos ar mums bez protokola un no galvas nevarat pateikt?

 Raivis Ragainis: Es atnācu runāt par šo valdi. Lūgums cienīt, sastrādāties un pie tā arī paliksim. Ja kaut kas neiet, tad arī runāsim par rezultātiem, nevis kā šobrīd.

 - Esam liels kolektīvs un kā jau tika minēts, valdes izvēlē, netika ievērota procedūra. Tad jau izstrādājot nolikumu varējāt rakstīt, ka valdē vajadzīgs cilvēks ar augstāko izglītību, bez pieredzes, vienkārši labs cilvēks. Pirmkārt, man nav ticība, ka šīs valdes locekļiem ir šī trīs gadu pieredze vadošā darbā. Otrkārt, līdz ar to mums ir šī sāpe un pārliecība, ka jūs ar mums nerēķināties, štrunts, mēs pieņemsim lēmumu un viņi gan jau samierināsies. Mēs jau “necepamies”, bet arī gribam noskaidrot, pierādīt savu taisnību un parādīt, ka nevar tā strādāt. Nav vairs vecie laiki, kad “Skaldam un valdam”.

Raivis Ragainis: Es vēlreiz atkārtošos – konkurss bija atklāts, konkursā tika izvēlētas šīs personas. Jūs visi to zināt, bet visu laiku runājat. Man nav citu argumentu.

 - Kur ir pieredze, lai viņa mums to paskaidro.

 Raivis Ragainis:Atvainojiet, ja jūs viņai paprasīsiet, un ja viņa jums to stāstīs, tad jā, es to nedrīkstu izpaust. Jūs zinat, ko nozīmē regula. Es nedrīkstu šos datus izpaust, man uz to nav nekādu morālu tiesību. (…) Jebkuri dokumenti, kas tiek iesniegti kopā ar CV ir parakstīts, ka tas ir tikai iekšējai lietošanai un ar to tas arī beidzas.

 - Kur var uzzināt viņas pieredzi?

 Raivis Ragainis: Griezīsieties pie viņas privātā sarunā un, ja viņa jums stāstīs, tad arī uzzināsiet.

- Mēs uzdevām jautājumu?

Raivis Ragainis: Par to jau ir runa: jautājiet individuāli.

- Ja runājam vispārīgās lietās, bija 22.maijā Veselības ministrijā bija tikšanās ar slimnīcu vadītājiem, kur izskatīja ļoti būtisku jautājumu, no nākamā gada stājas spēkā likums par virsstundām un to apmaksu, tur bija un piedalījās visu slimnīcu vadītāji. Es uzskatu, ka jūsu kompetence izvēloties cilvēkus nav bijusi pilnīga, jo no mūsu slimnīcas neaizbrauca neviens. Acīmredzot tomēr šiem cilvēkiem ir maza pieredze un kompetence, lai izvērtētu vai uz šādām nopietnām sanāksmēm ir jābrauc vai nav jābrauc. Tajā dienā slimnīca bija Rotari kluba pasākums, viss ir labi, sadarbība ir laba, bet mums ir trīs valdes locekļi. Es nedomāju, ka tā bija ļaunprātība, mēs nebrauksim un tamlīdzīgi. Vienkārši tas ir pieredzes un kompetences trūkums. Un par to jums ir jāatbild?!

Raivis Ragainis:Šaubu nav. Es prasīšu valdes priekšsēdētājam, kāpēc tur netika aizsūtīts neviens no valdes locekļiem.

- Bet jums bija jāzina.

Raivis Ragainis:Es atvainojos, mēs izvērtējām un pie tā arī paliekam. Skatīsimies vispirms darbus un tad visu pārējo.

- Bet mēs jau tikko minējām darbus.

Raivis Ragainis:Lūdzu, varbūt Gvido var pateikt, kāpēc neaizbrauca?

Gvido Liepiņš (Valdes priekšsēdētājs):E-pastu skaits ir ļoti liels, pieļauju, ka kādā no viņiem bija aicinājums, ko nepamanīju, bet mums ir arī vienošanās ar iepriekšējo valdi, ka būtiskākās ziņas mēs pārrunājam. Šī ziņa neatnāca līdz manīm tādā izpausmē, ka tas būtu kaut kas ļoti svarīgs.

- Bet no mistrijas ziņu saņēmāt?

Gvido Liepiņš: No ministrijas jā, viss mums iet caur epastiem, caur sekretāri. Kolēģi šajā tikšanās reizē netika pieņemts neviens lēmums.

- Tad jau skatīsimies, mums būs vai nebūs algas pielikums par virsstundām.

Gvido Liepiņš: Es vakar (24.maijā) biju ministrijā par korupcijas novēršanu slimnīcā, šobrīd šie visi semināri, tikšanās ir kā darba grupu lēmumi. Es noskaidrošu un jūs informēšu, kas tika runāts tajā sanāksmē, kādi lēmumi tika pieņemti. Jā, tā bija mana atbildība, es pieņemu šo kritiku un turpmāk es vairs šādas būtiskas lietas nepalaidīšu garām.

- Jūs teicāt, ļausim strādāt, tad redzēsim, vērtēsim. Minēšu no savas pieredzes ķirurģijā. Atnāks jauns ķirurgs un teiks dodiet man strādāt. Pieredze nekāda, bet gan jau kaut kad man viņa radīsies. Mēs nevaram ļaut bez pieredzes strādāt nevienā medicīnas nozarē un vadībā vēl jo vairāk. Lai Inna Budovska pasaka, kāda ir viņas trīs gadu pieredze vadošā amatā? Kāpēc slēpt informāciju, ja ir pieredze?

Raivis Ragainis: Es to jums teikt nedrīkstu.

Inna Budovska (valdes locekle): Es jau stāstīju mūsu pirmajā sanāksmē, varbūt jūs palaidāt garām, par savu pieredzi biznesa attīstībā un pārdošanā. Es strādāju farmācijas uzņēmumā un vadīju nelielu nodaļu. Man nebija pakļautībā tik daudz cilvēku, kā ir slimnīcā, bet es biju cilvēks, kas atbildēja par biznesa attīstību šajā nodaļā. Man bija sistents, par kura rīcību es arī biju atbildīga. Es izvērtēju darbu, rezultātus, sastādīju plānus…

- Cik gadus?

Inna Budovska: Tajā uzņēmumā es nostrādāju virs trim gadiem, no 2015.gada marta. Man bija atbilstoša izglītība.

- Cik gados tad jūs sākāt mācīties?

Raivis Ragainis: Pagaidiet, pagaidiet. Šos personiskos jautājumus uzdodiet individuāli… iekšējā mazā sapulcē, te ir mediji.

Inna Budovska: Es varu atbildēt. Man bija 22 gadi, kad es guvu savu pirmo izglītību.

- Tad jau visi slimnīcas nodaļu vadītāji varēja pretendēt uz valdes locekļu amatiem?

Raivis Ragainis: Droši varējāt pretendēt.

Inna Budovska: Es nesaprotu, kas šobrīd ir par pretenziju, par 22 gadiem?

- Ļoti vienkārši. Jūsu pieredze neatbilst konkursa nosacījumiem.

Raivis Ragainis: Tā ir vienīgi un tikai jūsu interpretācija. Valdes priekšsēdētājs ir ar pietiekami lielu pieredzi. Jums visiem vajag uzreiz, bet es gribu lai lielo slimnīcu vadītāji izaug šeit un pierāda sevi darbos, es gribu dot iespēju šiem cilvēkiem strādāt un parādīt ko viņi var. Viņu motivācija ir daudz lielāka nekā cilvēkiem ar lielām pieredzēm, stāžiem. Atvainojiet, ja jums ir pretenzija pret to, kā viņi darbojas - pieņemu. Bet ja jums ir pretenzija tikai pret to, kāpēc viens ir jauns, bet otrs citādāks – tas cits jautājums.

- Vai jūs varat iesniegt arodbiedrībai pretendentu sagatavotu redzējumu par slimnīcas attīstību 3000 vārdu apmērā, ko vajadzēja iesniegt konkursa komisijai, lai mēs zinātu, kur mēs iesim un kā attīstīsimies.

Raivis Ragainis: Jā, es palūgšu personālvadībai, lai iesniedz.

Kaspars Ģirģens (Jēkabpils domes deputāts, KPV LV): Es gribētu teikt to, ka izskatīju arī citu slimnīcu valdes locekļu pretendentu meklējumus un tur viena no prasībām bija, ka ir jābūt trīs gadu pieredzei vadošā amatā, kur pakļautībā bijuši 40 līdz 45 cilvēki. Nezinu, cik iepriekšējos darbos pakļautībā cilvēku ir bijis šiem valdes locekļiem…

Raivis Ragainis: Mūsu nolikumā šādas prasības nebija…

Kaspars Ģirģens: Mans personiskais viedoklis, ka slimnīcas valde nav tā vieta kur mācīties, te jānāk profesionāļiem. (Aplausi)

- Kā pašvaldības vadītājs un komisijas locekļi var neievērot likumus, ko paši izdevuši. Varējāt izvēlēties valdes vadītāju, kuram ir šī pieredze, ja citiem nav – sludinam jaunu konkursu, nav vienā šāvienā visi jāizvēlas. Kā tas bijis citur, piemēram, Gaiļezerā, kur pusgadu nevar savākt valdes locekļus, jo piesakās neatbilstošas kandidatūras. Ir vajadzīga atbilstoša kvalifikācija, statuss, pieredze, mēs nevaram ļaut praktizēties studentiem vai kaut kādiem iesācējiem, apkārt skrējējiem, kas meklē darbu ar lielāku algu. Visi pirmais ko skatās ir alga. Kur laba alga, tur ir nauda un mēs te strādāsim. Visur salikti kaut kādi paziņas, draugi, radi, čomi, partijas pārstāvji, “Saskaņai” bija jāiedod divas vietas, “Saskaņa” dabūja tās divas vietas, “Zemnieki” dabūja vietu. Viss saskaņots. Tātad bija pirmais gājiens ar Gvido Liepiņu, lūdzu Liepiņš lai strādā, izsludinam nākošo konkursu, izvēlamies nākamos kandidātus, vai tad vienīgi no šiem septiņiem jāizvēlas? Nākošā tūrē varbūt pieteiksies vēl 27. Nav pirmajā reizē visi jāpieņem. Nekur tā nedara. Turklāt paši neievērojat savu likumu. Tad, kāpēc izdodat savus likumus/nolikumus, ko paši neievērojat. Tā nevar strādāt. Medicīnā vēljovairāk, medicīnā visiem jābūt izglītībai, sertifikātiem, nevis kaut kur kaut ko mācīsimies, mēģināsim, domāsim, tēlosim… tas neies cauri. Neiet runa par personālijām, iet runa par principu un likumu, ko jūs paši izstrādājat un neievērojat.

Raivis Ragainis: Mēs ievērojām to, ko bijām uzrakstījuši. Savukārt runājot par visām sadarbībām utt., runājiet ar tiem cilvēkiem, kuri jums to stāsta. Mums tadas vienošanās vai sadarbības nav. Ja jums tāda pieredze un sadarbība šeit ir bijusi, tad tās ir jūsu problēmas. Mēs šādā formā nestrādājam, piedodiet, tā kā tas ir apvainojums mums, mēs to noņemam pilnībā nost. Trešais jautājums, ka neievērojam likumu? Mēs uzrakstījām nolikumu un atbilstoši tam tika izvērtēti kandidāti un atbilstoši to sniegumam, izvēlēti pretendenti, kurus uzskatām par cienīgiem šeit strādāt. Tas ir tas, ko cenšamies jums pateikt. Ja jūs sakāt – vajadzēja, nevajadzēja, mēs noteikti nemācam jūs strādāt. Mēs nenākam nesakam, kā vajag griezt, kā vajag ārstēt vai ko vajag darīt. Mēs zinām tikai to, ka darbība, kāpēc iepriekšējā valde aizgāja, nebija gluži tāda, kādu mēs gaidītu no savas kapitālsabiedrības. Tas nozīmē to, ka mēs rīkojāmies atbilstoši tam, kā tas bija jādara. Šobrīd lūgšu jūs cienīt valdi, kas ir ievēlēta. Ja jūs nevarēsiet sasniegt rezultātus, mēs neprasīsim atbildību no jums, mēs prasīsim šo atbildību no valdes. Jūs varat smieties vai nesmieties, bet mums katram ir svas domas, arī mums. Saprotu, ka nevaram atrast kopsaucēju un katram būs jāpaliek pie savām domām. Vēlreiz gribu uzsvērt, šobrīd mēs esam izteikuši pilnīgu uzticību šai valdei un mēs lūgsim viņus strādāt un rādīt šo rezultātu. Noteikti lūgsim jūs sadarboties gan caur arodbiedrību ar jauno valdi, gan pa tiešo un kopīgi sasniegt rezultātus. Ja ir kaut kādi neatrisināmi jautājumi un jūs jūtat, ka nevar atrisināt, tad noteikti arodbiedrība un jebkurš cits, iesaistoties, var pacelt šos jautājumus tādā apjomā, lai arī mēs to sadzirdētu, mēs nāksim un runāsimies.

- Jūs sakāt, ka visi ir kompetenti tajās vietās, kur ievēlēti. Inna ir komunikāciju speciāliste, vai ne?

Raivis Ragainis: Nē, tas ir tikai viens no viņas uzdevumiem. Stiprināt komunikāciju gan iekšējo, gan ar medijiem, gan iedzīvotājiem.

- Tajā pašā laikā mums tika pasniegts, ka viņai ir ļoti labas zināšanas angļu valodā. Es biju uzaicināta, diemžēl ne no Jēkabpils slimnīcas, bet no Rīgas Rotari kluba uz pasākumu, kad notika Rotari kluba dāvinājuma prezentācija un Inna diemžēl nebija spējīga tulkot no un uz angļu valodu, diemžēl… Un komunikācijā arī, ja nāk klāt man cilvēki un jautā – aicinam visus pie galda, man tas nebija jādara, es vispār biju cilvēks no malas.

Inna BudovskaRunāt angliski un tulkot ir divas dažādas lietas.

- Tad nevajag pasniegt sevi kā cilvēku ar ļoti labām angļu valodas zināšanām…

Inna Budovska: Es nekad neesmu teikusi, ka esmu profesionāls tulks.

Raivis Ragainis: Jūs gribat šeit būt angļu valodas skolotāji? Angļu valodas zināšanas viņai ir sliktas?

- Jā sliktas, viņa nespēja saprast runāto…

Mediķa viedoklis: Kolēģi mums ir valde, viņa būs un tie cilvēki nav vainīgi, ka dome, iespējams, kaut ko pārkāpusi, mēs ar viņiem kopā strādāsim, kaut ko veidosim. Kāpēc ir vajadzīga šī konfliktsituācija? Valde ir un būs. Dome varēja juridiski vispār neizsludināt konkursu, bet gan iecelt valdi. Šobrīd mums ir valde un mums ir jāstrādā un visa šī “cepšanās” ir pilnīgi lieka, kas rada liekus asumus. Varbūt uzklausam ko saka, jo mums ir jāstrādā un mēs strādāsim.

- Šodien mums nav runa par valdi, tā ir iecelta un tai jāstrādā. Šodien ir runa par konkursa nolikumu, par to vai pašvaldība ievēro likumu?

Raivis Ragainis: Es jau jums atbildēju par nolikumu.

- Tas netika ievērotrs!

Raivis Ragainis:Tā ir tikai jūsu interpretācija. Mēs izvērtējām un nav iemesla kaut kādā veidā noraidīt šos pretendentus.

- Kas izvērtēja, kādi cilvēki, cik cilvēku, kāda komisija…?

Raivis Ragainis:Dokumentu iesniegšanu izvērtēja pašvaldības personāldaļa.

- Vai to veica tikai divi cilvēki?

Raivis Ragainis:Es saprotu, ka jums ir informācija, kādas man diemžēl nav.

- Tad pierādiet pretējo, apgāziet to.

Raivis Ragainis: Man nav nekas jāapgāž. Mēs zinam, kā to darījām, zinam, cik cilvēki bijām pie galda, kad tika izvērtēti pretendenti un tāpēc, es lūdzu, ja jums ir infomācija no malas no trešajām personām – prasiet viņiem. Mēs stāstam to, ko mēs darījām, ja viņiem ir cita informācija, prasiet viņiem.

- Mums visiem jābūt sertifikātiem, lai strādātu, bez sertifikātiem to nemas nevaram darīt. Kādi sertifikāti ir valdes locekļiem – vadības sertifikāti? Vai kādi citi sertifikāti? Es gribu iepazīties arī ar pienākumu aprakstu katram valdes loceklim. Iepriekšējai valdei bija jāstrādā ar setifikātiem. Šai valdei, es baidos, ka dažiem varbūt nav sertifikātu par to, ka viņiem ir pieredze. Sertifikāts ir publisks dokuments, kas visiem pieejams. Vai tāds ir?

Raivis Ragainis:Lūdzu griežaties ar šo jautājumu pie valdes. Jūs katrs savā jomā esat sertificēti, tieši tāpat kā ceļu būves veicēji, diemžēl, slimnīcas valdei nav jābūt sertificētai ar sertifikātiem.

- Ir jābūt! Ir!

Raivis Ragainis: Atvainojiet, lūdzu šo demagoģiju paturiet pie sevis.

- Jūs esat vislielākais demagogs, jo visu laiku ciniski apgāžat to, ko paši esat noteikuši.

Raivis Ragainis:Es vēlreiz jums atgādinu – tā ir tikai jūsu interpretācija. Pie tā arī paliekam. Ja jums negribas strādāt – nestrādājiet, ja jums gribas strādāt – strādājiet. Ar to arī diskusiju noslēdzam.

Pēc šiem Jēkabpils mēra vārdiem liela daļa mediķu pameta sanāksmes telpas.

Margarita Saveļjeva: Kamēr vēl ir palicis kāds kolēģis, es gribētu saņemt atbildi uz jautājumu, kā būs ar pamatalgas celšanu, jo tā pamatalga, kas ir mūsu slimnīcā ir ļoti zema, piemēram, vidējā personāla pamatalga ir 596 eiro, kas no Ministra kabineta noteikumiem ir +1 eiro no zemākā atalgojuma, kas paredzēts likumā. Tāpat arī ārstam 900 eiro +1 eiro. Man ir lūgums domei iesaistīties šajā jautājumā un īsā laika posmā izvērtēt un risināt jautājumu par pamatalgas paaugstināšanu. Kāda ir jūsu atbilde?

Raivis Ragainis:Es šo jautājumu prasīšu jūsu valdes priekšsēdētājam un lūgšu arī galveno grāmatvedi Guntu Dābolu izstrādāt, kā varētu notikt pamatalgas paaugstināsana, es neesmu saistīts ar jūsu algas fondu, nemācēšu atbildēt precīzi uz jautājumu. Bet es noteikti lūgšu šim jautājumam pievērst uzmanību un, kā valdes priekšsēdētājam jau esmu teicis, mani interesē ne tikai ārstu atalgojums, bet tieši šī atbalsta personāla atalgojums. Nemācēšu pateikt vai nedēļas vai divu laikā, bet došu atbildi, bet par cipariem Gunta zina vislabāk.

Margita Saveļjeva: Jā viņa zina un bija iepriekšējā valdē un notika ļoti lielas cīņas un tas nav noslēpums nevienam, bet es palieku pie sava un uzskatu, ka pamatalga ir par mazu darbiniekiem.

Raivis Ragainis:Es neapstrīdu…

Margarita Saveļjeva: Es gribu publiski to pateikt, lai visi zina. Ja man oponēs un teiks, ka tam ir piemaksa un tam ir piemaksa, piedodiet, šodien ir piemaksa un rīt viņas nav. Pamatalga ir cilvēkam svarīga lieta. Es uzskatu, ka pamatalgai ir jābūt cilvēka cienīgai. Piemēram, Ogres slimnīcā nesertificēta māsa saņem 619 eiro, Jēkabpils slimnīcā sertificēta māsa ar pieredzi un stāžu – 596 eiro.

Raivis Ragainis:Es nemēģinu oponēt, es pilnīgi piekrītu. Ir jāsaprot sistēma. Es saprotu, ka piemaksu sistēma būtu jānoņem un jāpalielina pamatalga. Lūgsim to izvērtēt. Tas ir tas, ko lūdzu – nākat un runājat.

Margarita Saveļjeva: Tātad, ja kaut kas nebūs kārtībā, nekas nenotiks, tad es iešu pie jums un preses publiski par šo jautājumu runāšu.

Raivis Ragainis:Jā. Tas ir iespējams, nekādu problēmu. Vienīgi tas, ko lūdzu, lai pirms tam šis jautājums ir izrunāts ar valdi, kolektīva iekšienē. Ja redzat pretestību, nesaprašanos, negribēšanu uzklausīt, tas jau ir pilnīgi cits jautājums.

- Kā jūs personiski, tīri cilvēciski vērtējat, ka valdes loceklim bez pieredzes un sertifikāta atalgojums ir 3400 eiro un ārstam reimatologam, anestiziologam ar pieredzi un sertifikātiem 1200 eiro? Kā jūs domājat kurš dod lielāku devumu valstij un kuram ir lielāka atbildība. Vai tā ir meitene, kas vēl tik te mācīsies, praktizēsies vai pieredzējis ārsts?

Raivis Ragainis: Mans personiskais viedoklis, protams, ka atalgojumam būtu jāaug un jābūt saistītiem ar rezultātiem. Taču alga valdes locekļiem palika tāda pati kā bija iepriekšējai valdei. Viens no ieteikumiem arī no ārpuses bija, ka šis atalgojums valdei ir par zemu. Lūdzu neminiet man dakteru atalgojumus, es esmu redzējis šo sarakstu te ir tā lieta, kurš bāzē var uztaisīt vienu atalgojumu, kurš vairākus un te svarīga lieta un es esmu runājis ar jūsu atbalsta personālu, kurš strādā desmit stundas, bet nesaņem par visām desmit. Un runājot par augstāko personālu, kurš nostrādā varbūt tikai piecas un mazāk un saņem daudz vairāk.

- Tā tas nav…

Raivis Ragainis: Es nestrīdēšos, es runāju par to, ko man ir teikuši un tad vēl jūs visi paspēj strādāt trešā, ceturtā un piektā vietā un saņemat pietiekami labus atalgojums, bet tie cilvēki, kas te ir reāli uz vietas un padara melno darbu, tiem nezinkāpēc šādu atalgojumu nav. Tas ir tas, ko es gribēju runāt ar valdi un tas ir tas, ko es gribu nonest arī jums. Atceraties, ka jūs esat kolektīvs un ka jums ir ne tikai dakteri, bet ir arī atbalsta personāls. Astbalsta personāls ir tas, kurš sagaida pacientu, kurš viņu pavada ir jābūt šai sabalansētībai. Viņi vērtē, kā jūs attiecaties pret pacientu, kā viņu sagaidat, kādos darbos vēl strādājat. Te nevajadzētu apvainoties, jūs esat pietiekoši kvalificēti speciālisti. Pēc jums ir liels pieprasījums arī citās slimnīcās un tas ir jārespektē un tas ir normāli, bet saprotiet, ka aiz jums ir cilvēki vai jūs viņus aizstāvat? Atalgojums valdei ir tāds, kā bija iepriekš. Tas, ka viņš ir lielāks par manu atalgojumu, piekrītu. Tas, ka valstī lielajās kapitālsabiedrībās ir noteikts šāds un vēl lielāks atalgojums, arī taisnība, es noteikti negribētu runāt par šī atalgojuma pacelšanu. Man interesē, lai jūs visi kopā būtu apmierināti, tādā veidā tas nonāktu pie pacientiem, pacients ir mūsu klients, mūs interesē pacients un viņa labsajūta. Jūs uzklausiet kādus, kas runā no malas, mēs uzklausam, bet mērķis ir padarīt šo slimnīcu pacientam atvērtu, lai viņi neskrietu uz Madonu, Aizkraukli, Rīgu un Daugavpili, lai izvēlētos Jēkabpili. Valdes vadītājs ir pietiekoši kompetens. Šie jaunie cilvēki ir jauni, bet pēc mūsu nolikuma atbilda šiem amatiem, es nemeloju.

- Tā ir jūsu interpretācija.

 Raivis Ragainis: Jā, bet arī katram juristam ir sava interpretācija, šai valdei ir lielāks azarts un spēks, Apiņa k-gs ieteica izvēlēties speciālistus Innas vecumā, šeit ir sabalansējums, cik cilvēku tik domu, mūs interesē tikai rezultāts.

 Margarita Saveļjeva: Mums visiem jāstrādā. Kad tikāmies 25.aprīlī, ja šie divi cilvēki - Inna un dakters Andrejs kaut ar pušplēstu vārdu būtu mums teikuši, jā, nu nav mums tās pieredzes, bet mēs gribam strādāt. Dakters Andrejs pateica kaut ko pilnīgi nesaprotamu, Inna kaut ko neko un ķīselis sākās, bet ja būtu paskatījušies kolektīvam acīs un pateikuši: nav pieredzes, bet strādāsim pēc labākās sikrdsapziņas vis būtu citādi.

 Raivis Ragainis: Viņi bija saņēmuši negatīvu lādiņu, samulsuši…

 - Tas ir pieredzes un kompetences trūkums. Gvido ir pieredze un viņš normāli runāja, šiem diviem nav… un par kādiem kādiem klaniem slimnīcā jūs runājat? Varbūt ar valdi te veidojas lidotāju klans?

Raivis Ragainis: Varbūt… viss es neiesaistos vairāk šajās sarunās. Paldies!

Foto: Justīne Iie   

Saistīta ziņa: Vai Jēkabpils slimnīcas mediķi tiks sadzirdēti?

{source}
<iframe src="https://audiomack.com/embed/song/ir-latgale-msu/j-kabpils-domes-vad-ba-tiekas-ar-j-kabpils-slimn-cas-kolekt-vu?background=1" scrolling="no" width="100%" height="252" scrollbars="no" frameborder="0"></iframe>
{/source}

Komentāri (0-10/13)

  • Aijs
    02.07.2018 18:37
    Saskaņā pie varas arī slimnīcā.ka tas pieļaujams?
  • Sisiks
    02.07.2018 18:37
    Attieksmi vajaga mainīt .. vaig izskatīt ārstu kvalitāti .. atalgojumu vērtēt pēc izdarīta .. varbūt sāks domāt par ko saņem algu
  • Sisiks
    02.07.2018 18:37
    Ārstus vajaga nolikt pie vietas... Cik tā var , domā ka dievi ir. Rīga tādus ārstus nevajag . Par māsinam strādātu! Kuriem nav naudiņas tik daudz tad japacies iedomīgie ārsti .. Ragaini piegriez skābekli ārstiem ... Pacienti ir klienti .. nevis lopi uz kautuvi atvesti!!!
  • mjaa
    02.07.2018 18:37
    zem sēru bērza:
    jekbpilietis:
    noklausijos diskusiju un secinu vienu...Ragaiņa kungs neciena cilvēkus, vispār! kā viņš runā? Kā atbild? Tā it ka pats būtu sazin kas!! Vispār nemāk runāt un iesaistīties diskusijās, tā kā tāds puišels atbild uz jautājumiem...un neatbild nemaz uz jautājumiem un tas teksts nepatīk nestrādājiet!!!!!!

    nu pamokieties jūs tagad, mēs jau atmocījāmies 8 gadus rustpils novadā.

    Bet arī tagad jau nekas nav mainījies. Diemžēl :(
  • zem sēru bērza
    02.07.2018 18:37
    jekbpilietis:
    noklausijos diskusiju un secinu vienu...Ragaiņa kungs neciena cilvēkus, vispār! kā viņš runā? Kā atbild? Tā it ka pats būtu sazin kas!! Vispār nemāk runāt un iesaistīties diskusijās, tā kā tāds puišels atbild uz jautājumiem...un neatbild nemaz uz jautājumiem un tas teksts nepatīk nestrādājiet!!!!!!

    nu pamokieties jūs tagad, mēs jau atmocījāmies 8 gadus rustpils novadā.
  • jekbpilietis
    02.07.2018 18:37
    noklausijos diskusiju un secinu vienu...Ragaiņa kungs neciena cilvēkus, vispār! kā viņš runā? Kā atbild? Tā it ka pats būtu sazin kas!! Vispār nemāk runāt un iesaistīties diskusijās, tā kā tāds puišels atbild uz jautājumiem...un neatbild nemaz uz jautājumiem un tas teksts nepatīk nestrādājiet!!!!!!
  • Vika
    02.07.2018 18:37
    viesis:
    Paradoksāli, ka šis puisis, puisis ar koledžas līmeņa izglītību, kuram brīnumainā kārtā ir uzsmaidījusi neticama veiksme vadīt pašvaldību ar 28 milj. budžeta ieņēmumu prognozi, tik filigrāni un ar neviltotu vieglumu mūs visus uzskata par muļķiem.

    viņam pat nav augstākās izglitības???? nopietni???????
  • viesis
    02.07.2018 18:37
    Paradoksāli, ka šis puisis, puisis ar koledžas līmeņa izglītību, kuram brīnumainā kārtā ir uzsmaidījusi neticama veiksme vadīt pašvaldību ar 28 milj. budžeta ieņēmumu prognozi, tik filigrāni un ar neviltotu vieglumu mūs visus uzskata par muļķiem.
  • Māsa
    02.07.2018 18:37
    Līdz Raivim ir aizgājušas patiesas runas par atalgojumu ārstiem un vidējam personālam. bet reālo bardaka apjomu viņš pat savos sapņos neaptvertu.
  • cilvēks
    02.07.2018 18:37
    Tik atklāta un nekaunīga cilvēku muļķošana no domes puses! Priekšsēdētāja centieni kaut kā izkulties no savārītajām ziepēm ir nožēlojami! Vai tiešām šie domes censoņi nesaprot, ka vēlēšanas ir katrus 4 gadus un nākošais termiņš var arī izpalikt. Cilvēki nav idioti un nevajag viņus par tādiem pataisīt!
12

Atstājiet komentāru