Ščerbickis: Darba līgums neparedz autobusu vadītājam pildīt Ētikas kodeksu un ievērot pieklājību
Portāls Radio1.lv saņēma atbildi no SIA “Jēkabpils autobusu parks” valdes priekšsēdētāja Jāņa Ščerbicka uz jēkabpilietes Madaras vēstuli par piedzīvotajiem diviem gadījumiem pilsētas autobusos, kad šoferi uzvedušies neatbilstoši pieklājības normām un jautājumu: “Kādi ir atrunātie SIA “Jēkabpils Autobusu parks” šoferu darba pienākumi un vai pašas mazākās pieklājības normas nav pašsaprotama lieta?”
Vēstulē uzņēmuma vadītājs norāda, ka “ņemot vērā savstarpēji noslēgtos līgumus atbilstoši Darba likumam, nevienā no minētajiem dokumentiem nav iekļauts, ka autobusu vadītājam ir jāievēro un jāpilda Ētikas kodeksu, kas uzliktu par pienākumu pildīt vēstulē minētās pieklājības normas.” Tas nozīmē, ka ētikas un pieklājības normu ievērošana SIA “Jēkabpils autobusu parks” apkalpotajos maršrutos ir autobusu vadītāju brīva izvēle. Tiesa, vēstulē norādīts, ka uzņēmumā notiek “apmācības visiem pasažieru apkalpošanā iesaistītajiem darbiniekiem, ar mērķi uzlabot saskarsmes prasmes.”
Jāpiebilst, ka saņemtā vēstule adresēta nevis jēkabpilietei Madarai, kas piedzīvoja nepatīkamos mirkļus pilsētas maršrutu autobusos, bet gan portāla Radio1.lv žurnālistei. Vēstulē arī nav, kaut vai tikai formāli, izteikta atvainošanās pasažierei par piedzīvoto. Nav arī skaidrotas minētās situācijas, jo, kā zināms jebkuram notikumam ir divas puses, un šoferiem par minētajām situācijām varētu būt arī savs skaidrojums, kāpēc notika tā kā notika. Turklāt atbildes vēstuli redakcija saņēma nevis kā word dokumentu, lai teksts būtu viegli izmantojams un publicējams, bet gan kā attēlu jpg formātā. Lai to publicētu, tekstu no attēla pārrakstījām. Jāteic, ka šādā formātā atbildi no pašvaldības uzņēmuma saņemam pirmo reizi. Iespējams, jpg formāts izvēlēts nevis, lai apgrūtinātu redakcijas darbu, bet gan, lai pierādītu, ka tas ir SIA “Jēkabpils autobusu parks” direktora parakstīts. Lai gan tādā gadījumā bija iespēja atsūtīt gan word, gan jpg formātā. Arī šī komunikācija ir sava veida liecība SIA “Jēkabpils autobusu parks” saskarsmes kultūrai ar klientiem.
Lūk, saņemtās vēstules teksts:
“Cien. S. Mikanovskas k-dze
Atbildot uz Jūsu pārsūtīto vēstuli par SIA “Jēkabpils autobusu parks” autobusu vadītāju pienākumiem, darām zināmu, ka saskaņā ar noslēgto darba līgumu starp uzņēmumu un darbinieku tiek noteikts profesijas pamatuzdevums – godprātīgi pildīt autobusa vadītāja pienākumus, nepieļaujot finanšu un komerciālos pārkāpumus, kā arī uzturēt kārtībā uzticēto tehniku.
Attiecīgi saskaņā ar amata aprakstu – autobusu vadītāja profesijas (kods 8323), pienākumos noteikts, ka autobusa vadītājs pārvadā pasažierus vietējās satiksmes un tālsatiksmes reisos atbilstoši apstiprinātajam maršruta kustības sarakstam. Kā papildus pienākums ir pildīt biļešu pārdevēja funkciju.
Ņemot vērā esošos savstarpēji noslēgtos līgumus, atbilstoši Darba likumam, nevienā no minētajiem dokumentiem nav iekļauts, ka autobusu vadītājam ir jāievēro un jāpilda Ētikas kodeksu, kas uzliktu par pienākumu pildīt vēstulē minētās pieklājības normas.
Pēc vēstulē minētā gadījuma, uzņēmuma vadība savas ietekmes robežās, veica pārrunas ar iesaistītajiem autobusa vadītājiem, lai vērstu uzmanību uz apkalpošanas kvalitātes uzlabošanas nepieciešamību.
Turklāt, lai uzlabotu komunikācijas prasmes, SIA “Jēkabpils autobus parks” vadība organizē iekšējās apmācības visiem pasažieru apkalpošanā iesaistītajiem darbiniekiem, ar mērķi uzlabot saskarsmes prasmes.
Lai noskaidrotu sabiedrības vispārējo viedokli, par pasažieru pārvadājumu kvalitāti SIA “Jēkabpils autobusu parks” apkalpotajos reisos, tiek veikta iedzīvotāju aptauja, kas arī ļaus pilnīgāk noskaidrot viedokli par autobusu vadītāju apkalpošanas kvalitāti un, nepieciešamības gadījumā, pieņemt mērus tās uzlabošanā.
Cieņā,
SIA “Jēkabpils autobusu parks” valdes priekšsēdētājs Jānis Ščerbickis”
Foto: Atis Caune Zalāns
Attēls galerijā: SIA “Jēkabpils autobusu parks” atsūtītā atbildes ēstule uz sūdzību.
Saistīta ziņa: Pasažiere: Kādi ir SIA “Jēkabpils autobusu parks” šoferu darba pienākumi un vai tajos ietilpst pieklājība?
Komentāri (0-10/21)
Inese
02.07.2018 18:34Rita
02.07.2018 18:34Vija
02.07.2018 18:34ideāli
02.07.2018 18:34Nu tas labi,ka tur nestrādāju ;)
Johans
02.07.2018 18:34Via
02.07.2018 18:34Vizmai:
02.07.2018 18:34Piekritu Vizmai!!
Vizmai:
02.07.2018 18:34Bet ko darit,ja es autobusa saku paldies un labdien,bet mani nolama necenzeti,par iedoto siknaudu? Kur vairojas labais? Un neticu, ka ari sis mazais bernins,kas seva soferim naudu,bija rupjs! Ja pie manis nak sads mazs klienta, es vienmer atplaukstu smaida,lai cik smaga diena bijusi! Izskatas,ka neesat lasijusi visu rakstu, diemzel! Jo par to jau ari ir stasts - ja pie sofera versas ar laipnibu, vai nav jaatbild ar to pasu? Ka minets raksta - nu visnaz tiem,kas pasi saka labdien un paldies?!?
Izlasiet velreiz rakstinu.
Vizma
02.07.2018 18:34Ja cilvēks izstāsta, ko piedzīvojis... tā nav histerija un tā nav vētra ūdensglāzē. Tas ir viedoklis. Vērā ņemams. Jo viss sākas ar mazumiņu. Ar personisko attieksmi. Skaidrs, ka vienas patiesības nav. Bet šoreiz lai paliek Madaras piedzīvotais autobusā un iemesli, kāpēc šoferi rīkojās tieši tā... Jautājums, kāpēc SIA "Jēkabpils autobusu parks" vadītājam ir tāda augsprātīga attieksme pret pasažieriem. Varbūt viņš nav cilvēks savā vietā?
svētki
02.07.2018 18:34