2024.gada 23. novembris

Zigfrīda, Zigrīda, Zigrīds

Ščerbickis: Darba līgums neparedz autobusu vadītājam pildīt Ētikas kodeksu un ievērot pieklājību

Ščerbickis: Darba līgums neparedz autobusu vadītājam pildīt Ētikas kodeksu un ievērot pieklājību

Portāls Radio1.lv saņēma atbildi no SIA “Jēkabpils autobusu parks” valdes priekšsēdētāja Jāņa Ščerbicka uz jēkabpilietes Madaras vēstuli par piedzīvotajiem diviem gadījumiem pilsētas autobusos, kad šoferi uzvedušies neatbilstoši pieklājības normām un jautājumu: “Kādi ir atrunātie SIA “Jēkabpils Autobusu parks” šoferu darba pienākumi un vai pašas mazākās pieklājības normas nav pašsaprotama lieta?”

Vēstulē uzņēmuma vadītājs norāda, ka “ņemot vērā savstarpēji noslēgtos līgumus atbilstoši Darba likumam, nevienā no minētajiem dokumentiem nav iekļauts, ka autobusu vadītājam ir jāievēro un jāpilda Ētikas kodeksu, kas uzliktu par pienākumu pildīt vēstulē minētās pieklājības normas.” Tas nozīmē, ka ētikas un pieklājības normu ievērošana SIA “Jēkabpils autobusu parks” apkalpotajos maršrutos ir autobusu vadītāju brīva izvēle. Tiesa, vēstulē norādīts, ka uzņēmumā notiek “apmācības visiem pasažieru apkalpošanā iesaistītajiem darbiniekiem, ar mērķi uzlabot saskarsmes prasmes.”

Jāpiebilst, ka saņemtā vēstule adresēta nevis jēkabpilietei Madarai, kas piedzīvoja nepatīkamos mirkļus pilsētas maršrutu autobusos, bet gan portāla Radio1.lv žurnālistei. Vēstulē arī nav, kaut vai tikai formāli, izteikta atvainošanās pasažierei par piedzīvoto. Nav arī skaidrotas minētās situācijas, jo, kā zināms jebkuram notikumam ir divas puses, un šoferiem par minētajām situācijām varētu būt arī savs skaidrojums, kāpēc notika tā kā notika. Turklāt atbildes vēstuli redakcija saņēma nevis kā word dokumentu, lai teksts būtu viegli izmantojams un publicējams, bet gan kā attēlu jpg formātā. Lai to publicētu, tekstu no attēla pārrakstījām. Jāteic, ka šādā formātā atbildi no pašvaldības uzņēmuma saņemam pirmo reizi. Iespējams, jpg formāts izvēlēts nevis, lai apgrūtinātu redakcijas darbu, bet gan, lai pierādītu, ka tas ir SIA “Jēkabpils autobusu parks” direktora parakstīts. Lai gan tādā gadījumā bija iespēja atsūtīt gan word, gan jpg formātā. Arī šī komunikācija ir sava veida liecība SIA “Jēkabpils autobusu parks” saskarsmes kultūrai ar klientiem.

Lūk, saņemtās vēstules teksts:

“Cien. S. Mikanovskas k-dze

Atbildot uz Jūsu pārsūtīto vēstuli par SIA “Jēkabpils autobusu parks” autobusu vadītāju pienākumiem, darām zināmu, ka saskaņā ar noslēgto darba līgumu starp uzņēmumu un darbinieku tiek noteikts profesijas pamatuzdevums – godprātīgi pildīt autobusa vadītāja pienākumus, nepieļaujot finanšu un komerciālos pārkāpumus, kā arī uzturēt kārtībā uzticēto tehniku.

Attiecīgi saskaņā ar amata aprakstu – autobusu vadītāja profesijas (kods 8323), pienākumos noteikts, ka autobusa vadītājs pārvadā pasažierus vietējās satiksmes un tālsatiksmes reisos atbilstoši apstiprinātajam maršruta kustības sarakstam. Kā papildus pienākums ir pildīt biļešu pārdevēja funkciju.

Ņemot vērā esošos savstarpēji noslēgtos līgumus, atbilstoši Darba likumam, nevienā no minētajiem dokumentiem nav iekļauts, ka autobusu vadītājam ir jāievēro un jāpilda Ētikas kodeksu, kas uzliktu par pienākumu pildīt vēstulē minētās pieklājības normas.

Pēc vēstulē minētā gadījuma, uzņēmuma vadība savas ietekmes robežās, veica pārrunas ar iesaistītajiem autobusa vadītājiem, lai vērstu uzmanību uz apkalpošanas kvalitātes uzlabošanas nepieciešamību.

Turklāt, lai uzlabotu komunikācijas prasmes, SIA “Jēkabpils autobus parks” vadība organizē iekšējās apmācības visiem pasažieru apkalpošanā iesaistītajiem darbiniekiem, ar mērķi uzlabot saskarsmes prasmes.

Lai noskaidrotu sabiedrības vispārējo viedokli, par pasažieru pārvadājumu kvalitāti SIA “Jēkabpils autobusu parks” apkalpotajos reisos, tiek veikta iedzīvotāju aptauja, kas arī ļaus pilnīgāk noskaidrot viedokli par autobusu vadītāju apkalpošanas kvalitāti un, nepieciešamības gadījumā, pieņemt mērus tās uzlabošanā.

Cieņā,
SIA “Jēkabpils autobusu parks” valdes priekšsēdētājs Jānis Ščerbickis”

Foto: Atis Caune Zalāns
Attēls galerijā: SIA “Jēkabpils autobusu parks” atsūtītā atbildes ēstule uz sūdzību.

Saistīta ziņa: Pasažiere: Kādi ir SIA “Jēkabpils autobusu parks” šoferu darba pienākumi un vai tajos ietilpst pieklājība?

 

Komentāri (0-10/21)

  • Inese
    02.07.2018 18:34
    Nav visi šoferi slikti ,viens jauns šoferitis brauc, vārdu neatceros, bet vienmer ir atsaucīgs,
  • Rita
    02.07.2018 18:34
    Tiešām ir pāris indivīdi - šoferi, kas atļaujas pārkāpt arī lkumus, ne tikai ētikas normas, kā piemēram pīpēt autobusā, un rupji izturēties pret pasažieriem. Bet ne visi ir tādi, gadās arī patiešām labi šoferīši, kas ir pelnījuši ne tikai Paldies, bet arī prēmiju
  • Vija
    02.07.2018 18:34
    Šodien braucu ar 7.to autobusu un kāds skolēns bija pagājis jau garām pieturai, kad atskatoties pamanīja autobusu un apstājies skatījās uz to, pat roku necēla, Šoferis piebremzēja, atvēra durvis un bērnu uzņēma autobusā. Vienkārši. Cilvēcīgi. Laipni. Visi nav par vienu kārti metami. Lielākā daļa šoferu ir laipni un atsaucīgi.
  • ideāli
    02.07.2018 18:34
    svētki:
    ideāli:
    Tātad man strādājot par pārdevēju turpmāk nav pieklājības pēc.varu po[cenzēts]ā mest preces,un visus sūtīt,jo man nav līgumā rakstīts,ka vajadzētu būt pieklājīgai

    Maksimā tieši tā arī dara.

    Nu tas labi,ka tur nestrādāju ;)
  • Johans
    02.07.2018 18:34
    Kas par cilvēkiem...,alkstam uzmanību un pieklājību,paši to nedodam un saviem bērniem nemācam.Katrs cilvēks ir savādāks,bet mēs gribam vienu šablonu kas attiecas uz visiem.Nez vai paši arī tādi,kuri vienmēr tikai grib tā,grib šitā,bet paši tikai māk sūdzēties un vienmēr būt neapmierināti.Sāciet ar sevi,novēliet jauku dienu tam cilvēkam,varbūt viņš arī alkst uzmanības un cieņas mazliet.
  • Via
    02.07.2018 18:34
    Es braucu bieži ar autobusu,bet kaut kā nav gadījies dzirdēt sliktus izteicienus no šoferiem ...
  • Vizmai:
    02.07.2018 18:34
    Vizma:
    svētki:
    Uzsmaidīsim un vairosim labo. Jūs to autobusa šoferi satikāt pirmo un vineīgo reizi todien, bet viņam tādu īgno, neizlēmīgo un uz rotaļām noskaņoto bijis jau 100 pirms pusdienlaika.Izturēsimies viens pret otru ar sapratni un nebūs jāsaceļ vētras ūdens glāzēs.


    Ja cilvēks izstāsta, ko piedzīvojis... tā nav histerija un tā nav vētra ūdensglāzē. Tas ir viedoklis. Vērā ņemams. Jo viss sākas ar mazumiņu. Ar personisko attieksmi. Skaidrs, ka vienas patiesības nav. Bet šoreiz lai paliek Madaras piedzīvotais autobusā un iemesli, kāpēc šoferi rīkojās tieši tā... Jautājums, kāpēc SIA "Jēkabpils autobusu parks" vadītājam ir tāda augsprātīga attieksme pret pasažieriem. Varbūt viņš nav cilvēks savā vietā?

    Piekritu Vizmai!!
  • Vizmai:
    02.07.2018 18:34
    svētki:
    Cienītie komentētāji. Lūdzu izvērtēsim katrs savu pieredzi un neļausimies vienas perosonas histērijai. Un sāksim ar sevi. Teiksim Lūdzu, Paldies gan autobusa šoferim, gan pārdevējai veikalā, gan sētniekam, gan ošukalna bruģētājam netīrajā formā. Uzsmaidīsim un vairosim labo.

    Bet ko darit,ja es autobusa saku paldies un labdien,bet mani nolama necenzeti,par iedoto siknaudu? Kur vairojas labais? Un neticu, ka ari sis mazais bernins,kas seva soferim naudu,bija rupjs! Ja pie manis nak sads mazs klienta, es vienmer atplaukstu smaida,lai cik smaga diena bijusi! Izskatas,ka neesat lasijusi visu rakstu, diemzel! Jo par to jau ari ir stasts - ja pie sofera versas ar laipnibu, vai nav jaatbild ar to pasu? Ka minets raksta - nu visnaz tiem,kas pasi saka labdien un paldies?!?
    Izlasiet velreiz rakstinu.
  • Vizma
    02.07.2018 18:34
    svētki:
    Cienītie komentētāji. Lūdzu izvērtēsim katrs savu pieredzi un neļausimies vienas perosonas histērijai. Un sāksim ar sevi. Teiksim Lūdzu, Paldies gan autobusa šoferim, gan pārdevējai veikalā, gan sētniekam, gan ošukalna bruģētājam netīrajā formā. Uzsmaidīsim un vairosim labo. Jūs to autobusa šoferi satikāt pirmo un vineīgo reizi todien, bet viņam tādu īgno, neizlēmīgo un uz rotaļām noskaņoto bijis jau 100 pirms pusdienlaika.Izturēsimies viens pret otru ar sapratni un nebūs jāsaceļ vētras ūdens glāzēs.


    Ja cilvēks izstāsta, ko piedzīvojis... tā nav histerija un tā nav vētra ūdensglāzē. Tas ir viedoklis. Vērā ņemams. Jo viss sākas ar mazumiņu. Ar personisko attieksmi. Skaidrs, ka vienas patiesības nav. Bet šoreiz lai paliek Madaras piedzīvotais autobusā un iemesli, kāpēc šoferi rīkojās tieši tā... Jautājums, kāpēc SIA "Jēkabpils autobusu parks" vadītājam ir tāda augsprātīga attieksme pret pasažieriem. Varbūt viņš nav cilvēks savā vietā?
  • svētki
    02.07.2018 18:34
    Cienītie komentētāji. Lūdzu izvērtēsim katrs savu pieredzi un neļausimies vienas perosonas histērijai. Un sāksim ar sevi. Teiksim Lūdzu, Paldies gan autobusa šoferim, gan pārdevējai veikalā, gan sētniekam, gan ošukalna bruģētājam netīrajā formā. Uzsmaidīsim un vairosim labo. Jūs to autobusa šoferi satikāt pirmo un vineīgo reizi todien, bet viņam tādu īgno, neizlēmīgo un uz rotaļām noskaņoto bijis jau 100 pirms pusdienlaika.Izturēsimies viens pret otru ar sapratni un nebūs jāsaceļ vētras ūdens glāzēs.
123

Atstājiet komentāru