2024.gada 25. novembris

Kadrija, Kate, Katrīna, Trīne

Mums raksta: Eksperts skaidro, kāpēc remontējot Vīpes pagasta Straumnieku ceļu neizmantoja rupjākas frakcijas segumu

Mums raksta: Eksperts skaidro, kāpēc remontējot Vīpes pagasta Straumnieku ceļu neizmantoja rupjākas frakcijas segumu

Radio1.lv jau rakstīja, ka pavasara šķīdonī uzrūdzis un gandrīz neizbraucams kļuvis Vīpes pagasta Straumnieku ceļš. Iedzīvotāji pārmet, ka pērn ceļu remontējot, tā virsma uzbērts smalkā maluma dolomīta materiāls, kas šķīdoņa laikā pārvēršas dubļu “putrā”. Savukārt pagājušajā rudenī, īsi pirms ziemas, ceļu greiderējot, apaugums no malām tika uzstumts uz ceļa, kas vēl vairāk sarežģī tā lietošanu pavasara šķīdonī.

Viens no jautājumiem, uz kuru netika sniegta atbilde bija, kāpēc uz šāda ceļa, kas jau tā pavasaros ir problemātisks, to remontējot izmanto smalkā maluma ceļa seguma materiālu nevis rupjāku. Speciālistu sagatavotu atbildi sniedza Jēkabpils novada domes priekšsēdētāja vietnieks attīstības jautājumos Kārlis Stars (NA).

“Ceļa uzturēšanai tika pielietota 0/32 mm šķembu maisījuma frakcija. Autoceļu specifikācijas nosaka minerālmateriālu frakciju veidu, kas seguma virskārtai ir 0/32s vai 0/16. Rupjāks materiāls nozīmētu sarežģītāku uzturēšanu (planēšanu) un radītu draudus satiksmes dalībniekiem. Minerālmaisījums sastāv no noteiktās proporcijās sajauktiem dažādu izmēru materiālu fragmentiem. Procentuālo sadalījumu nosaka atbilstoši LVC specifikācijām. Ja, pārkāpjot LVC specifikācijas, tiktu izmantots frakcionēts materiāls (bez smalkās frakcijas), segums nesablietētos būtu bīstams satiksmes dalībniekiem.  Šķīdoņa laikā, grantēto ceļu seguma nestspēja būtiski krītas, tieši tādēļ tiek ieviesti masas ierobežojumi vietās, kur tas ir iespējams un nepieciešams,”skaidro eksperts.

No atbildes izriet, ka uzberot rupjāku segumu, kļūtu dārgāka ceļa uzturēšana, nāktos to planet, biežāk būtu jāizmanto greidera pakalpojumi, kas ir saprotami. Savukārt argumentu, ka ceļš kļūtu bīstams satiksmes dalībniekiem, lūdzām komentēt sīkāk. Kārlis Stars skaidroja, ka bez smalkās frakcijas, rupjākas frakcijas šķembas neturētos kopā, braucot ar automašīnu tiktu pacelti gaisā akmeņi, kas apdraudētu citu satiksmes dalībnieku transporta līdzekļus, ietriecoties tajos. Autotransporta paceltie ceļa seguma akmeņi tiktu nomesti no brauktuves arī ceļmalā. Protams ar laiku tos piebraukātu un ceļš veidotos kā klons. Taču sākotnēji tas radītu problēmas, tāpēc izvēlēts smalkāks materiāls ceļa segumam, kas neprasa intensīvāku uzturēšanu un ir draudzīgāks satiksmes dalībniekiem, turklāt veido saķeri ar rupjāko  ceļa seguma materiālu. Savukārt ceļu uzrūgšana pavasara un rudens šķīdonī esot vērojama uz daudziem lauku ceļiem, bet šīs neērtības neesot ilgstošas.

Saistīta ziņa: Mums raksta: Vīpes pagastā ceļa remonts rezultātu nav devis un liela nauda ir izsviesta vējā (FOTO)

Komentāri (0-10/11)

  • Labdien
    28.03.2022 08:25
    Labdien, Vai tiešām šī ir cienīga atbilde? ''Eksperta '' kungam izskatās nav nekādas pieredzes šādos jautājumos. Man ir kauns tādu atbildi pat lasīt!
  • jazeps
    26.03.2022 21:23
    Tas speciālists ir tā apvēlies ka driz paiet nevarēs, kur nu vēl kaut ko no ceļiem sapratīs, viņš ir būvspeciālists? vai ieliktenis?
  • Vārdu trūkst!
    26.03.2022 12:51
    Par šādu atbildi Staram būtu JĀATKĀPJAS no amata PAŠAM ! Kurš, un kad šo ceļu beidzot sakārtos? Paskatoties vien šermuļi pārskrietn, kur nu vēl tādā ar mašīnu laisties iekšā! Pat ar kājām nevar iziet un ilgstoši!
  • Lauki
    26.03.2022 12:30
    Star, uz un no lauku viensētām labi ja daža mašīna pārbrauc dienā! Kāda tur vēl akmeņu lidošana??? Kāda vēl biežā greiderēšana??? Ko Stars te ir samuldējies !?? Kā šitāds cilvēks var ieņemt amatu, un par ko viņš saņem lielo algu? Par pliku muldēšanu??? Vienkārši ceļiem neviens atbildīgais nekad nav pievērsis uzmanību, jo izskatās tā, ka lauku iedzīvotāji tiek uzskatīti par pēdējiem lohiem!!! Nauda par 30 gadiem uz ceļiem ir izsviesta milzīga, bet rezultāta nav! Tā ir, ka amatos tiek iecelti savā darbā absolūti neieinteresēti cilvēki!!! Kad šīs amatpersonas par nolaidību un bezarbildību darbā saņems sodu?? Viņi ir nevis uzlabojuši lauku iedzīvotāju dzīves kvalitāti, bet to grāvuši! Un pamatīgi!
  • No laukiem.
    25.03.2022 15:47
    "Savukārt ceļu uzrūgšana pavasara un rudens šķīdonī esot vērojama uz daudziem lauku ceļiem, bet šīs neērtības neesot ilgstošas". Mums pašlaik ceļš jau vairāk kā nedēļu ir uzrūdzis un līdzinās attēlā redzamajam. Tas skaitās īslaicīgi? Ko tad mums darīt - nebraukt uz darbu, sakot - aj, man ceļš uzrūdzis, tas īslaicīgi, būšu nākamnedēļ? Savukārt vietā, kur tika uzbērts rupjā šķemba, pilnīgi nekādas vainas, ceļš kā galds, tikai, jā, jāuzmanās akmeņu dēļ, bet tāpēc drīkst braukt arī lēnāk......
  • Ceļu izmantotājs
    24.03.2022 17:53
    Kas par muļķībām. Uz cita ceļa pagājušogad sabēra šķembu kā kulakus, pēc tam visu vasaru tie akmeņi svaidījäs šurpu turpu! Saberat tagad šitajā šļurā šķembu un sablietējiet, pēc tam kad ceļš nožūs būs kā galds un labāks par jebkuru ātrgaitas šoseju!
  • Kā ir īstenībā
    24.03.2022 14:49
    Būt jāpārbauda uzbērtā kubatūra dabā. Neviens to negrib darīt!
  • Cinisms
    24.03.2022 14:42
    Stara atbilde vienkārši ir bezkaunīga! Tā ir ŅIRGĀŠANĀS par novada iedzīvotājiem! Ja ceļš netur vieglās mašīnas, tas nav ceļš! Nez kāpēc neierakstīja, cik kubu ir uzbēruši? Šis ceļš tika bērts pakāpeniski pa posmiem ar pieciem dažādiem materiāliem, apm, 5cm biezumā, kas ir nepietiekams, lai pavasara atkusumā noturētu vieglo automašīnu. Kādas kvalitātes materiāli tika izbērti, tas būtu jāpārbauda laboratorijā. Problemātiska izbraukšana nav īslaicīga, kā apgalvo Stars. Tā ilgst vairākus mēnešus gadā.

  • Emigrants
    24.03.2022 14:07
    Tas ir ceļš pēc remonta?!
  • Vabole
    24.03.2022 13:17
    Kādā ziņā eksperts? Cik zinu izglītības būvniecībā nav!
12

Atstājiet komentāru