Mums raksta: Brīvības iela pēc rekonstrukcijas nav draudzīga velosipēdistiem un autobraucējiem
- Sandra Mikanovska --
- 08 septembris 2022 --
- 10Komentāri
"Tā kā veloceliņu nav, tad riteņbraucēji brauc pa trotuāru, bet nelaime tā, ka nav padomāts par nobraukšanu un uzbraukšanu uz tiem. Tā ir gatavā riteņu laušana, visu laiku augšā lejā. Toties Draudzības alejā viss ir kārtībā, prieks pārvietoties. Tagad remontē Pormaļa ielu, interesanti, vai atkārtosies tā pati problēma? Tāpat arī autobraucēji ir neizpratnē par rekonstruētā Brīvības ielas posma segumu, kas ir viļņveidīgs. Vai tā tam jābūt un vai Brīvības ielā iespējams vēl kaut ko labot?" raksta laikraksta lasītāji.
Tiekoties ar domes vadību vienā no preses konferencēm uzdevām šos iedzīvotāju jautājumus atbildīgajām amatpersonām.
Jēkabpils novada Attīstības pārvaldes vadītājs Ilmārs Luksts skaidro, ka Brīvības iela ir maģistrālā iela atšķirībā no Draudzības alejas, līdz ar to satiksmes drošībai katrā no tām esot atšķirīgas prasības. Veicot ielas pārbūvi jārisinot ļoti audz sarežģītu jautājumu, sākot ar satiksmes drošību un beidzot ar inženierkomunikāciju izbūvi. Tam visam esot jāatrod zelta vidusceļš, ievērojot normatīvo aktu prasību. Viņš norāda, ka ietvei ir jābūt augstākai par ielas braucamo daļu un šādām apmalēm, kādas tur izvietotas ir jābūt. Velosipēdisti ielas šķērsošanai varot izmantot ietves pazeminātos posmus iepretim piebraucamajiem ceļiem pie dzīvojamām mājām.
Savukārt Jēkabpils novada domes priekšsēdētāja vietnieks Attīstības jautājumos Kārlis Stars skaidroja, ka salīdzinot Brīvības ielu un Draudzības aleju ir vairākas būtiskas atšķirības.
“Draudzības alejā arī ir nobrauktuves un iebrauktuves dzīvojamo māju teritorijā, bet viņas ir retāk, turklāt Draudzības alejā vēsturiski ir plaša zona izbūvei, kur varēja izvērsties projektējot. Savukārt Brīvības iela ir ar senu apbūvi, šaura. Brīvības ielā bija divas adreses, kur bija ļoti problemātiski izveidot pietiekami plašu ietvi, traucēja augošie lielie koki. Velobraucējiem problēmu nesaskatu, jo pēc rekonstrukcijas tur ir pietiekami plaša ietve, lai samainītos gan gājēji, gan riteņbraucēji. Ja atceramies Brīvības ielu pirms pārbūves, tad braucot no centra uz Salas pusi lielā posmā ielas labajā pusē ietves nebija vispār, kas tagad ir izbūvēta līdz Celtnieku ielas mikrorajona beigām. Izveidojām satiksmes apli un līdz aplim arī pa kreiso ielas pusi aizvilkām ietvi. Tā, ka uzdotais jautājums ir izlepuša velobraucēja jautājums, jo pirms projekta vispār nebija pa ko braukt. Jā, tur, kur ir tuvu dzīvojamās mājas un iebrauktuves ir šie paaugstinājumi, bet braukt pa ietvi velosipēdistiem problēmu nav,” uzskata Kārlis Stars.
Par Brīvības ielas nelīdzeno reljefu, kas daudzos autobraucējos izraisījis izbrīnu un neizpratni, skaidrojumu sniedza Jēkabpils novada domes priekšsēdētājs Raivis Ragainis.
“Jā, ir noslēgusies Brīvības ielas rekonstrukcija un daudziem ir nesaprašana, kāpēc tās segums ir viļņains jeb nelīdzens, kāpēc ceļš iet uz augšu un leju. Tas ir saistīts ar ūdens novadi. Tāds ir projekts. Respektīvi, ir garenprofils, ja mēs skatāmies no sāna, tad ceļš parasti iet ar vienu kritumu uz sānu. Šeit iet citādāk, visu laiku tādā kā diezgan lielā vilnī un cilvēkiem nav saprašanas, kāpēc tas ir tā. Tas ir speciāli tā projektēts, lai ielā ūdens nevis uz malām skrietu, bet gan uz ielas zemāku vietu un prom. Es nebiju to ievērojis, bet saņēmu jautājumu vai būvuzņēmējs ielā uztaisījis rallijtrasi un, braucot, speciāli pievērsu uzmanību. Ja skatās garenprofilā var redzēt, ka ūdens tiek virzīts uz zemāko vietu ielā, kur saliktas gūlijas jeb lietus ūdens uztvērēji, kas visu ūdeni savāc, lai tas aiztek. Iespējams, šādi projektēts arī, lai būtu mazāk nosēdaku un to vāku uz ielas. Vēlreiz uzsver, ka šāds Brīvības ielas profils ir speciāli projektēts, tā nav būvnieka vēlme vai neizdarība,” saka Raivis Ragainis.
Savukārt, runājot par ietvēm un to augstajām apmalēm, Raivis Ragainis norādīja, ka arī tas ir saistīts ar lietus ūdens novadi un tam tā esot jābūt, turklāt ietves platums esot pietiekams, lai uz tā bez problēmām pārvietotos gan gājēji, gan velobraucēji.
Turpinot sarunu par velobraucēju ērtībām pilsētas ielās, Kārlis Stars sacīja, ka Draudzības alejā pie izbūves nomainīja tehnisko risinājumu iebrauktuvēm uz daudzdzīvokļu māju iekšpagalmiem, lai pārejas būtu “plūstošākas”, kur mijas bruģa un asfalta segums. Līdzīgi ietves veidotas arī Zīlānu ielā. Tur veicot rekonstrukciju, ietvju kritumu veidoja uz lielas pusi, savukārt iebrauktuves pie dzīvojamām mājām esot veidotas ar lauzienu uz leju.
“Katrā ziņā velobraucējiem tikai jāpriecājas par iespēju braukt. Izbūvējot Dolomīta ielu novērots, ka arī tur ir velosipēdistu plūsma. Nākamais solis veloceliņa izbūve līdz Salai, ko Valsts ceļi sola izbūvēt nākamgad, ja plāni nemainīsies. Veikta arī Neretas ielas projektēšana un arī tur paredzēts izbūvēt veloceliņu. Kad tas būs izdarīts, velosipēdisti varēs riņķot pa pilsētu. Ja šajā maršrutā ir kāds puskilometra posms gar privātmājām un augstām ietvju apmalēm, tas netraucēs, velosipēdisti to izbrauks,” piebilst Kārlis Stars.
Viņš sacīja, ka arī Pormaļa ielā un Jaunā iela būvprojekti paredz gājēju un velosipēdistu kustību.
“Tur gan es īsti neesmu apmierināts ar rezultātu, jo par maz ir atstāts iespēju iedzīvotājiem, kas dzīvo šajās ielās privātās mājās, viņiem nav vietas, kur novietot automašīnu. Tiklīdz mēs uzlabojam situāciju gājējiem un velobraucējiem, mēs atņemam vietu automašīnu novietošanai un cilvēkiem, kas dzīvo tajās mājās nav kur uz īsu brīdi atstāt automašīnu, katru reizi jābrauc pagalmā, kas ne vienmēr ir ērti. Tāpat arī, ja atbrauc kāds ciemiņš, nav kur novietot automašīnu,” atzīst Kārlis Stars.
Brīvības ielas rekonstrukcija ir noslēgusies un pašvaldības vadība apliecina, ka nav paredzēts kaut ko mainīt saistībā ar augstajām trotuāra apmalēm velosipēdistu ērtībām, tāpat arī paliks ielas viļņotais profils un laiks rādīs vai tas attaisnojas lietus ūdeņu ātrai un efektīvai novadīšanai. Preses konferencē arī tika teikts, ka, lai arī rekonstruēto ielu jau pilnā apjomā izmanto gan gājēji, gan braucēji, drīzumā varētu notikt Brīvības ielas svinīga atklāšana.
Komentāri (0-10/10)
ES
20.09.2022 23:06ES
20.09.2022 22:48ES
20.09.2022 22:33Sastrādājaties ar domi, kuras priekšsēdētājs nav spējīgs vadīt novadu?
ES
20.09.2022 22:10Ragainais, pienācis mirklis tevi uzvērpt uz pirksta. Divdesmitpirmā
Paldies, Valdi, sāpe ir uzklausīta!
As
09.09.2022 22:02AS
09.09.2022 21:57Valdis
09.09.2022 00:26nav ievērotas būvnormas un projektētais, to katrs var pārliecināties paskatoties projektu, kas bija izsludināts iepirkumā https://www.eis.gov.lv/EKEIS/Supplier/Procurement/87276
BŪVPROJEKTA 1. sējums – Vispārīgā daļa 81 lpp
punkts
"3.2.10 Vides pieejamība
Projektā izstrādātie risinājumi nodrošina vides pieejamības prasību izpildi, izbūvējot ietves un kopīgā gājēju un velosipēdu ceļa pieslēgumu brauktuvei vienā līmenī ar brauktuves segumu, paredzot arī atbilstoša taktilā seguma izbūvi brauktuvju šķērsojuma vietās. Nobrauktuvēs uz privātīpašumiem paredzēts saglabāt nepārtrauktu ietves segumu, vizuāli uzsverot ietves prioritāti attiecībā pret nobrauktuvi. Apgaismojuma un ceļa zīmju balstus paredzēts uzstādīt ārpus ietves un kopīgā gājēju un velosipēdu ceļa robežām, paredzot kontrastējošu marķējumu uz stabiem, kas atrodas tuvāk nekā 0.50m no ietves malas."
ACAD-GP-2_Ģenerālplānā tās vietas iezīmētas ar zilu dubultu līniju, paskaidrojumā rakstīts "pazemināta brauktuves apmale (seguma līmenī)"
Anduļa
08.09.2022 19:45Zing
08.09.2022 19:33aaa
08.09.2022 16:48