2024.gada 30. jūnijs

Mareks, Tālivaldis

Notiek senā Pelītes upes tilta pārbūve (FOTO)

Līdz ar veloceliņa izveidi P76 autoceļa posmā no Salas līdz Jēkabpilij notiek arī senā Pelītes upes tilta pārbūve, liecina pašvaldības publiskotā informācija.

Jau ziņots, ka Salas pagasta tūrisma objektu sarakstā kā industriālais mantojums minēts laukakmeņu bruģa ceļa fragments ceļa posmā Mucenieki — Klāvāni viena kilometra garumā. Posms atrodas pie Pelītes upes uz vecā Jēkabpils — Jaunjelgavas ceļa, kas bruģēts ap 1820. gadu. "Latvijas valsts ceļi" pirms vairākiem gadiem Salas novadā netālu no Pelītes upītes tilta veica remontu. Darbu gaitā no krūmiem tika atbrīvotsarī vecais vēsturiskais Pelītes mūra tilts. Tas atrodas turpat blakus senajam bruģētā ceļa fragmentam, jo tilts ir bijusi šī ceļa daļa. Labi saglabājusies no laukakmeņiem būvētā tilta arka, un daļēji arī bruģa segums. Uzsākot remontdarbus uz Pelītes tilta, bija nepieciešams izcirst krūmus un kokus. Līdz tam satiksmes dalībnieki vēsturisko Pelītes mūra tiltu pat neievēroja, bet pēc remontdarbiem daudziem paverās skats uz līdz šim neredzēto mūra tiltu. Pirms apmēram 100 gadiem pāri Pelītes upei būvētais mūra tilts savienoja bruģēto ceļu no Jaunjelgavas līdz Jēkabpilij, pašreiz no vecā ceļa saglabājies aptuveni 1,4 km garš bruģēts ceļa posms, kas atrodas LVC pārziņā. 

Publikācijas vietējos mēdijos liecina, ka par ceļa Jēkabpils — Jaunjelgava būvniecību saglabājies interesants nostāsts, kā būvnieki apkrāpuši pasūtītājus un bruģētu ceļu kādu gabalu izbūvējuši tikai ceļa abos galos. Stāstam pat ir divas versijas. Viena vēsta, ka pieņemšanas komisijai parādīts viens ceļa gals, tad tā sasēdināta karietēs un bagātīgi cienāta ar ēdieniem un dzērieniem, līdz darbu pieņēmēji noreibuši un iesnaudušies. Kad otrā ceļa galā visi pamodušies, tur atkal bijis bruģis un viss, kā nākas. Otra versija vēsta, ka pēc pirmā ceļa posma apskates komisija vesta uz vilcienu, sasēdināta vagonā un arī cienāta, un, kad no vilciena atkal devušies pie otra ceļa gala, tur, protams, atkal bijis bruģēts ceļš, un komisija bijusi apmierināta ar paveikto. 

Tāpat arī vēstīts, ka topošā gājēju un velosipēdistu celiņa kopgarums būs 3,92 kilometri, bet platums – 2,5 metri. Tas plānots ar asfaltbetona segumu. Ņemot vērā, ka būvdarbi notiks ārpus autoceļa brauktuves, vērienīgi satiksmes ierobežojumi nav plānoti, tomēr posmos, kur darbi notiks ļoti tuvu brauktuvei, uz laiku tiks slēgta viena braukšanas josla, satiksmi organizējot ar īslaicīgu shēmu vai luksoforu. Arī caurtekas tiks būvētas, pamīšus slēdzot vienu brauktuves joslu.

Būvdarbus objektā veic SIA “Ošukalns”, ar ko noslēgts līgums par summu – vairāk nekā 1,5 miljoni eiro, ieskaitot PVN. Darbi tiek finansēti no valsts budžeta. 

Foto: Jēkabpils novads/Facebook; Jānis Lācis

Komentāri (0-1/1)

  • Jehuu
    26.06.2024 17:13
    Pārbūve vai atjaunošana?

Atstājiet komentāru